G10i - Usein kysyttyä

Turvallisuus- ja huolto-ohjeet
Tarkista aina laitteen kotelon/kuoren kunto ennen laitteen käyttöä

Laitteen käyttö:
Kytke laite päälle ennen kuin kiinnität sen koiran kaulaan
Lataa akku heti käytön jälkeen

Varoitus!
ÄLÄ käytä laitetta, jos sen kotelo/kuoret on vaurioitunut
Räjähdysvaara!

Laitteen säilytys:
Säilytä laitetta viileässä ja kuivassa paikassa
Se voidaan puhdistaa miedolla pesuaineella ja vedellä.

Älä säilytä laitetta täysin tyhjentyneen akun kanssa.
Akkua ei tarvitse tyhjentää säännöllisesti sen suorituskyvyn ylläpitämiseksi
Laitetta on parasta säilyttää pidempään vähintään n. 50% varaukseen asti ladatulla akulla
Jos laitteen toiminnassa on häiriöitä

G10i ei anna paikkatietoa:

- Tarkista Trackerin sovelluksesta laitteen omasta asetukset-valikosta, että laitteella on käyttöaikaa jäljellä
- Samaisesta laitteen omasta asetukset-valikosta voit valita: "Käynnistä laite uudelleen"
- Käytä 15sek tai tiheämpää seurantaa (silloin laitteen virransäästön asetukset ei puutu sen toimintaan)
- Onko antennissa purujälkiä tai muita vaurioita?

- Jos ulkoisesti G10i vaikuttaa olevan kunnossa, niin toistuuko ongelmat samanlaisina jos joku toinen paikantaa kyseistä G10i laitetta, eli ilmeneekö ongelmat vain yhdellä käyttäjällä vai kaikilla kyseistä laitetta paikantavilla

- Jos ongelma ilmenee vain yhdellä käyttäjällä, niin tarkista että sovellus on päivitetty, sovelluksella on netti käytössä, sovelluksella on lisenssi voimassa ja kartanlataus onnistuu ja muita livekohteita voi paikantaa jne. ja jos nuo on ok, niin poista G10i livekohde kohdeluettelosta ja lisää se uudestaan kohdeluetteloon ja ota tarvittaessa yhteyttä Trackerin tekniseen tukeen

G10i haukkulaskuri ei toimi:

- Tarkista, ettei panta ole koiran kaulassa liian tiukalla

- Jos G10i ei poimi haukkuja oikein (tai ei ollenkaan) eikä piirrä haukkujälkeä kartalle -> Säädä haukun tunnistuksen herkkyyttä

- Jos laite on valjaassa, testaa ensin ottamalla herkin asetus käyttöön haukkutunnistuksen äänenvoimakkuudelle. Jos laite ei rekisteröi haukkuja ollenkaan: Ota yhteyttä Trackerin tekniseen tukeen

- Jos haukkulaskurin kanssa on yhä ongelmia, senkin jälkeen kun yllä mainitut toimenpiteet on tehty ja olet ollut myös yhteydessä Trackerin tekniseen tukeen -> Ota yhteyttä Trackerin huoltoon

- Jos koiran haukkuääni on erikoisempi eikä ongelma olisi suoraan laitteessa vaan koiran äänessä, niin voit äänittää koiran haukkua hetken aikaa ja lähettää tuon ääninäytteen Trackerin tekniseen tukeen, joka voi välittää sen tuotekehityksen puolelle tutkittavaksi

Jos häiriöt ovat vakavia tai laite ei toimi enää ollenkaan:

- Sammuta panta virtakytkimestä ja odota n. 10min ja sitten kytke G10i laitteeseen virta päälle uudestaan ja testaa laitteen toiminta

- Tarkista onko laitteen kuoressa vaurioita (purujälkiä, halkeamia tms.) -> Jos on, niin laitteen vesitiiveys on vaarantunut: Lähetä laite huoltoon

- Jos laitteessa ei pala mitään valoja eikä laite reagoi mihinkään komentoihin -> Kytke G10i laturiin ja anna olla laturissa yhtäjaksoisesti 6h. Sen jälkeen käynnistä normaalisti virtakytkimestä ja testaa laitteen toiminta. Jos ongelmat eivät poistu -> Lähetä laite huoltoon
Laitteen sammuttaminen
Laite sammutetaan virtakytkimestä kiertämällä vastapäivään 1.5 kierrosta rauhallisesti n. 5-10 s aikana. Tämä on turvaominaisuus, jolla pyritään estämään asiattomilta pannan sammuttaminen. Laitteen voi sammuttaa vaikka siinä olisi kytkettynä määräaikainen Live-seuranta. Laitteen merkkivalot saattavat vilkkua vielä 5-15 s sammuttamisen jälkeen.