Miten asennan ohjelman puhelimeen tai tablettiin?

Nopea vastaus kysymykseen:



Saat asennettua ohjelman puhelimesi sovelluskaupan kautta:


iOS -laitteelle Apple App Storesta

Android -laitteelle Google Play -kaupasta


Sovelluksen lataamisen ja asentamisen eri vaiheet on näytetty tässä opastevideossa



Lisätietoja aiheesta:



Jos olet asentamassa Trackerin sovellusta puhelimeen tai tablettiin jossa ei ole SIM-korttia, seuraa näitä ohjeita


Uuden asiakkaan osalta tuo opastevideo etenee aivan samalla tavalla kuin jo tuotetta aiemmin käyttäneillä, paitsi sen kohdan jälkeen eroaa hieman, kun asennuksen aikana antamaasi puhelinnumeroon on lähetetty tekstiviestivahvistus


Jos asennus ei puhelinnumeron syöttämisen jälkeen tunnu etenevän, tarkistathan tässä ohjeessa mainitut seikat



Tuotetta aiemmin käyttäneellä 


Asennuksen aikana syöttämäsi puhelinnumeron ja laitteen tietojen perusteella löytyy jo aiemmin käytössä olleita (ja ehkä myös vielä voimassaolevia) lisenssiavaimia joista valita


Siinä tapauksessa:


- Jos kohdassa "Automaattinen kirjautuminen" on valinta aktiivisena, alkaa sovellus suoraan "Haetaan lisessiä" osuuden jälkeen synkronoida annetun puhelinnumeron perusteella löydettyjen tietojen avulla kaikki aiemmat käyttämäsi tiedot myös uuden laitteen Tracker sovelluksen asennukseen (mm. ryhmät, paikannettavat kohteet jne).


- Jos kohdassa "Automaattinen kirjautuminen" on valinta pois päältä, näytetään "Haetaan lisessiä" osuuden jälkeen ne lisenssiavaimet joita puhelinnumerolla löytyi, mutta sovellus ei nyt automaattisesti poimi mitään näistä, vaan käyttäjä itse voi avautuvasta valikosta kyseistä koodia napauttamalla valita suoraan sen koodin jota haluaa käyttää

Jos käyttämääsi lisenssiavainta ei listalla näy tai haluat käyttää jotain muuta (esim. uusi käyttämätön lisenssiavain) voit valita listan lopusta "Ei mikään näistä" ja sitten: "Kirjaudu" ja jos sinulla on jo aiemmin käyttämäsi lisenssiavain tallessa ja haluisit käyttää sitä, niin valitse se listalta (napauta sitä, jotta se tulee valituksi) ja sovellus synkronoi niiden perusteella aiemmat tiedot myös uuden laitteen Tracker sovelluksen asennukseen (kohdeluettelon kohteet jne).



Uudella asiakkaalla


Silloin ei välttämättä löydy samalla tapaa tarvittavia tietoja jo valmiiksi Trackerin palvelimilta

Silloin "Haetaan lisenssiä" jälkeen näytettävän valikon lopusta voi napauttaa vaihtoehtoa: "Ei mikään näistä"

Sen jälkeen avautuvasta valikosta on uudella asiakkaalla kaksi muuta tapaa käytettävissä tuotetta asennettaessa:


Jos valitset: Rekisteröi, saat tuotteen käyttöösi esim. 14vrk koeversiona ja voit myöhemmin aktivoida sille maksullisen Päivälisenssin/24h tai 1 vuoden mittaisen lisenssin.


Valitse: Seuraava > Rekisteröi > Anna tarvittavat tiedot: Nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero > Tuote on voimassa 13 päivää (käyttöönottopäivä + 13 päivää = 14vrk) ja tähän 14vrk koeversioon sisältyy mm. Tracker Live - palvelu testiversion voimassaoloajan aikana.


Jos tätä ilmaista koeversiota ei asennuksen aikana sinulle tarjota, niin silloin käyttämäsi laitteen tunnistetiedot (IMEI tai BlueToothID) tai käyttämäsi puhelinnumero voi entuudestaan jo löytyä Trackerin palvelimilta. Otathan silloin yhteyttä Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä Tukipyyntö jotta voimme lähettää sinulle tarkemmat ohjeet kuinka edetä


Sovellus tarjoaa asennuksen aikana mahdollisuutta jatkaa halutessaan vaikka ilman lisenssiavainta tai kirjautumista

Jos valitset: Ohita, saat seuraavanlaisen ilmoituksen joka tarkoittaa, että mm. Tracker live-palvelu ei ole käytettävissä:


"Voit myös ohittaa tämän vaiheen nyt ja käyttää ohjelmaa kirjautumatta. Tällöin kaikki ominaisuudet eivät ole käytettävissäsi, mutta näet oman paikkasi kartalla."


Myöhemmin voit ostaa ja aktivoida sovellukselle joko Tracker-vuosilisenssin tai Päivälisenssin (24h) joko sovelluksen "Lisenssi" -valikosta, kohdasta "Osta verkkokaupasta" tai suoraan market.tracker.fi


Lisätietoja sovelluksen lisenssiajan jatkamisesta, ostamisesta ja ostamasi aktivointikoodin hyödyntämisestä löydät täältä 


Jos tulee vastaan muita ongelmia tai virheilmoituksia näytölle, niin otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä Tukipyyntö jotta voimme lähettää sinulle tarkemmat ohjeet kuinka edetä