Miten asennan sovelluksen laitteeseen jossa ei ole SIM korttia?

Nopea vastaus kysymykseen:


Etene tämän opastevideon ohjeiden mukaan

Ohje soveltuu myös muihin laitteisiin jolla ei ole SIM-korttia käytettävissä asennushetkellä



Lisätietoja aiheesta:


Yhteenvetona, tuo asennus lähtee etenemään eri tavalla siinä kohtaa jossa pyydetään syöttämään puhelinnumero SMS vahvistustunnuksen vastaanottamista varten.


Koska laitteessasi ei ole SIM-korttia, eikä laitteella näin ollen ole omaa puhelinnumeroa jota se käyttäisi, niin etene näin:


- Muista aivan ensiksi ottaa puhelinnumerokentän alapuolella oleva valinta "Automaattinen kirjautuminen" pois päältä

- Syötä puhelinnumerokenttään jonkin sellainen omistamasi numero johon lähetetyn SMS-viestin pääset lukemaan

- SMS vahvistuksen jälkeen avautuu valikko "Valitse lisenssi"

- Jos antamallasi puhelinnumerolla löytyy oikea lisenssiavain suoraan, napauta ja valitse se

- Jos antamallasi puhelinnumerolla ei löydy mitään, tai ei juuri sitä lisenssiavainta jota haluaisit käyttäää, valitse. "Ei mikään näistä"


Sen jälkeen saat näkyviin vaihtoehdot: 


Uusi käyttäjä: "Rekisteröidy"

Aiemmin tuotetta jo käyttänyt asiakas: "Kirjaudu"

Jos et halua rekisteröityä eikä ole aiempaa lisenssiavainta käytettävissä, niin voit valita: "Ohita"


Eritelläänpä hieman tarkemmin mitä nämä kolme eri vaihtoehtoa tarkoittavat:



Rekisteröidy:


Voit silloin rekisteröidä tuotteen käyttöösi aiemmin ostamallasi uudella, käyttämättömällä Tracker-vuosilisenssin lisenssiavaimella (aktivointikoodi) tai Päivälisenssin (24h) aiemmin käyttämättömällä, uudella lisenssiavaimella (aktivointikoodi) jonka voi joko sovelluksen "Lisenssi" -valikosta, kohdasta "Osta verkkokaupasta" tai suoraan market.tracker.fi


Kirjaudu:


- Jos sinulla on tallessa aiemmin käyttämäsi lisenssiavain (joko voimassa oleva tai lisenssiaika jo umpeutunut) jota haluat käyttää, niin voit käyttää sitä tämän valinnan kanssa. 

- Jos käyttämäsi lisenssiavain on hukassa, otathan yhteyttä suoraan Trackerin tukeen tai lähetä meille Tukipyyntö ja selvitellään mikä tuo aiemmin käyttämäsi lisenssiavain on ollut, jotta saat sen käyttöösi


Ohita:


Valitse Ohita" jos haluat käyttää tuotetta ilman rekisteröintiä tai kirjautumista, mutta ominaisuudet ovat rajatut eikä esim. Tracker Live - palvelu ole silloin käytettävissä, mutta voit kuitenkin seurata ja paikantaa omaa paikkaasi kartalla.



Kun olet onnistuneesti valinnut haluamasi lisenssiavaimen sovelluksen käyttöön, seuraavaksi valitaan käytettävä jakonimi


- Saat listan niistä jakonimistä, jotka puhelinnumerollasi on aiemmin olleet käytössä, joten valitse listalta haluamasi jakonimi

- Jos listattuna ei näy käyttämääsi jakonimeä ota silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä Tukipyyntö

- Jos haluat luoda aivan uuden jakonimen, valitse silloin "Ei mikään näistä" ja luo uusi jakonimi jota haluat jatkossa käyttää



HUOM!

Jos luot uuden jakonimen, sillä on tyhjä kohdeluettelo eikä aiempaa historiaa Tracker Live -palvelussa
Sitten sinun on lisättävä koiran GPS-laitteet ja kaverit joita haluat seurata, ja voit tehdä sen tämän ohjeen mukaan




Näiden vaihdeiden jälkeen sovelluksen käyttöönotto etenee normaalisti sovelluksen alussa näytettäviin ohjekortteihin jne.


Jos kohteita, ryhmiä, kiintopisteitä jne. on useita satoja, voi synkronointi viedä jonkin verran aikaa, joten huolehdi ettei sovelluksen käytössä oleva nettiyhteys katkea tietojen synkronoinnin aikana


Laitteen virranhallinnan asetukset ovat usein syynä jos sovelluksen käytössä oleva nettiyhteys katkeaa kesken tietojen synkronoinnin. Silloin on hyvä edetä tämän seuraavan ohjeen mukaan kohdasta "Jos sovelluksen yhteys Tracker Live -palveluun ei toimi" eteenpäin: 


Ohje Android -laitteille 

Ohje Apple iOS -laitteille


Jos tulee vastaan muita ongelmia tai virheilmoituksia näytölle, niin otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä Tukipyyntö jotta voimme lähettää sinulle tarkemmat ohjeet kuinka edetä