Miten voin ostaa lisenssin tai aktivoida sille lisää käyttöaikaa?

Näistä perhelisenssi ja seuralisenssi sisältävät käytännössä aivan samanlaisia yksittäisiä lisenssiavaimia kuten Tracker -vuosilisenssikin, mutta hinta per lisenssi on hieman halvempi koska silloin ostetaan useampi lisenssin kerralla


Voit ostaa näitä lisenssejä joko Trackerin verkkokaupasta tai Trackerin lisenssikaupasta tai jälleenmyyjiltämme


Voit ostaa lisenssin myös suoraan sovelluksen "Lisenssi" - valikon "Osta verkkokaupasta" - kohdan kautta

Tässä opastevideossa näytetään miten lisenssin voi ostaa sovelluksen kautta ja miten sen voi aktivoida käyttöön






Huom!!

Jos sinulla on tallessa jokin vanha tilisiirto tai tilinumero jota olet joskus käyttänyt vuosia sitten, niin älä käytä sitä enää. Maksu ei välttämättä etene kuten pitäisi, eli et saa uusittua lisenssiäsi vanhentunutta tilisiirtoa/viitenumeroa käyttämällä


Jos Trackerin Lisenssikaupan tai verkkokaupan ostotapahtumassa tulee ongelmia, niin etene tämän ohjeen mukaan

Jos Trackerin jälleenmyyjän kanssa tehdyn ostoksen kanssa tuli epäselvyyksiä tms. niin etene tämän ohjeen mukaan


Varmistuskoodi? Lisenssiavain? Aktivointikoodi? 

SMS Varmistuskoodi (Kertakäyttöinen koodi / ei tarvitse säilyttää)

Lisenssiavain            (Säilytä tämä ja pidä tallessa!!)

Aktivointikoodit        (Kertakäyttöisiä koodeja / ei tarvitse säilyttää)

Miksi saan ilmoituksen: Väärä lisenssikoodi tai rekisteröintikoodi / aktivointikoodi?

1. Yrität syöttää "Lisenssi" -valikon "Aktivoi lisenssiavain" -kohdan kautta lisenssiavainta joka ei ole uusi käyttämätön aktivointikoodi


2. Jokin yksittäinen merkki on väärin tai vahingossa on tullut välilyönti tai ylimääräinen merkki johonkin kohtaan tuota syöttämääsi lisenssiavainta tai aktivointikoodia


3. Käyttämäsi lisenssikoodi tai aktivointikoodi on jokin muu kuin Tracker 1 vuoden tai 1 päivän (24h) lisenssiavain/aktivointikoodi, Ultracomin ristiinpaikannus tai Tracker MapPro -tuotteen aktivointikoodi


Jos haluat tarkistaa mikä tuon aktivointikoodin tai lisenssiavaimen tilanne on, niin otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä Tukipyyntö jotta voimme lähettää sinulle tarkemmat ohjeet kuinka edetä

Miten toimin, jos olen aktivoinut vahingossa saman lisenssin kahdelle tai useammalle laitteelle?

Laitteessa jossa et halua kyseistä lisenssiä käyttää, voisit avata lisenssi-valikon:


- Napauta karttanäkymässä vasemman alakulman painiketta tai pyyhkäise näyttöä vasemmasta reunasta näytön keskelle

- Rullaa avautuva vasemman puoleinen sivuvalikko aivan loppuun ja valitse: "Asetukset"

- Avautuvasta valikosta valitse "Lisenssi"

- Napauta kohtaa "Vapauta lisenssi"


Sen jälkeen palaa samaan "Lisenssi" valikkoon ja napauta "Aktivoi lisenssi" ja ottaa tuotteen käyttöön jollain toisella omistamallasi tai ostamallasi lisenssiavaimella


Jos sinulla on jo joku toinen voimassa oleva lisenssiavain jonka haluaisit tämän laitteen käyttöön josta lisenssin juuri vapautit, niin avaa tuossa laitteessa sen lisenssi-valikon uudestaan ja huomaat siellä olevan vain nämä kaksi vaihtoehtoa:

Ei Lisenssiä
"Käytät sovellusta ilmaiskäyttäjänä... "

Aktivoi lisenssi
"Aktivoimalla lisensin pystyt...."

Napauta tuosta "Aktivoi lisenssi" kohdasta ja nyt jos sinulla on laitteita joilla on omat puhelinnumeronsa, etkä ole varma mikä numero on nyt linkitettynä tuohon aiemmin käyttämääsi lisenssiin, voisit edetä tuon "Aktivoi lisenssi" - painikkeen napauttamisen jälkeen tämän ohjeen mukaisesti, eli ikään kuin olisit ottamassa käyttöön Trackerin sovellusta laitteessa jossa ei ole SIM-korttia (puhelinnumeroa) ensinkään


Tärkeintä tuossa ohjeessa on muistaa, että kun syötät puhelinnumeron, niin muistat sen puhelinnumerokentän alapuolelta ottaa valinnan pois kohdasta "Automaattinen kirjautuminen" sillä se antaa sinulle mahdollisuuden itse valita millä lisenssiavaimella tai jakonimellä haluat ottaa tuotteen käyttöön


Mitä tapahtuu jos jatkan saman lisenssin käyttämistä kahdessa eri laitteessa? 

Silloin sen laitteen "Lisenssi" -valikossa jolla et ole kirjautuneena Trackerin Live -palveluun näkyy seuraava kohta:


Lisenssin on käyttössä toisessa laitteessa
"Paina tästä, niin lisenssi siirtyy tämän laitteen käyttöön"


Saat myös sovelluksen käynnistyksen yhteydessä silloin seuraavan ilmoituksen näytölle:


Lisenssi varattu

"Tämä lisenssi on ollut käytössä toisessa ohelmassa tai toisella laitteella. Haluatko siirtää lisenssin takaisin tähän ohjelmaan"

Kyllä tai Ei


Sovellus toimii samalla lisenssillä useammassakin laitteessa, mutta vain yksi laite voi kerrallaan olla kirjautuneena Tracker Live -palveluun samalla lisenssiavaimella/jakonimellä


Jos toinen laite on kirjautuneena jo Tracker Live -palveluun ja avaat samaa lisenssiavainta/jakonimeä käyttävän sovelluksen jossain toisessa laitteessa, tulee ilmoitus, että näillä käyttämilläsi tunnuksilla on jo aktiivinen livekirjautuminen jossain toisessa laitteessa (laite nro.1) ja kysytään, että haluatko siirtää kirjautumisen tähän laitteeseen (laite nro.2)


Jos vastaat tuohon myöntävästi, kirjautuu laite nro.1 sovellus ulos Tracker Live -palvelusta ja sitten laite nro.2 kirjautuu samoilla tunnuksilla sisään Tracker Live -palveluun


Monet käyttävät sovellusta juuri tällä tavalla esim. seuratessaan jahtia autossaan olevalla tabletilla ja sitten siirtävät Tracker Live -kirjautumisen puhelimessaan olevaan sovellukseen lähtiessään autosta pois ja maastoon


Palatessaan autolle he voivat toistaa aiemmin kuvaillut vaiheet ja kun ottavat sovelluksen käyttöön tabletissa (laite nro.2) ja vastaavat myöntävästi kirjautumisen siirtoa koskevaan kysymykseen, niin silloin kirjautuu samoilla jakonimellä ja lisenssiavaimella oleva sovellus pois Tracker Live -palvelusta puhelimessa (laite nro.1)