Miten lisään uuden kohteen (kaveri, koira, kiintopiste, suunnistuskohde)?

Nopea vastaus kysymykseen:



Kaverin lisääminen


- Avaa sovellus ja napauta karttanäkymän oikean alakulman painiketta tai pyyhkäise näytön oikeasta laidasta kartan keskelle

- Napauta avautuvan sivuvalikon (kohdevalikko) alareunasta plus-merkkiä -> napauta "Tracker Live" -> hae kaverisi livepalvelusta hänen käyttämällään jakonimellä ja katselijan salasanalla (nämä tiedot saat kaveriltasi)



Koiran lisääminen 1. (jos rekisteröidään ensimmäistä kertaa Tracker Live - palveluun)


- Avaa sovellus ja napauta karttanäkymän oikean alakulman painiketta tai pyyhkäise näytön oikeasta laidasta kartan keskelle 

- Napauta avautuvan sivuvalikon (kohdevalikko) alareunasta plus-merkkiä -> napauta "Rekisteröi uusi GPS paikannin"

- Uuden Tracker Easy -pannan kuoressa on tarra ja laitteen paketissa on myös tarrat, joissa on viivakoodi ja/tai QR-koodi

- Valitse kolmesta vaihtoehdosta "Lue viivakoodi" ja lue koodi puhelimesi kameralla joko pannan tarrasta tai paketista

- Jos viivakoodin lukeminen epäonnistuu, valitse "Kirjoita sarjanumero" ja syöttää viivakoodin alapuolella näkyvät numerot

Huom! Vuotta 2013 vanhemmilla pannoilla tämä ei onnistu, ne pitää lisätä valitsemalla "Kirjoita puhelinnumero"



Koiran lisääminen 2. (jos lisätään Tracker Live -palveluun jo aiemmin rekisteröityä koiran livekohdetta)


- Avaa sovellus ja napauta karttanäkymän oikean alakulman painiketta tai pyyhkäise näytön oikeasta laidasta kartan keskelle - Napauta avautuvan sivuvalikon (kohdevalikko) alareunasta plus-merkkiä -> napauta "Tracker Live

- Hae kyseinen koira livepalvelusta sille jo aiemmin rekisteröidyllä jakonimellä ja katselijan tai omistajan salasanalla (nämä tiedot saat pannan omistajalta)



Kiintopisteen lisääminen (ohjelman valikoissa käytetty myös nimeä "Paikkapiste") tai Suunnistuskohteen lisääminen


- Voit silloin edetä näiden ohjeiden mukaan



Huom!


Jos olet lisäämässä B-barkin pantaa, huomioi tässä ohjeessa mainitut seikat



Lisätietoja aiheesta:


HUOM! 

Aina jos ilmenee ongelmia (mitä tahansa) kannattaa tarkistaa, että sekä puhelimessa olevan sovelluksen käytössä on viimeisin ohjelmistopäivitys (tämän ohjeen mukaisesti) ja että paikannettavan pannan oma ohjelmisto on ajantasalla.


Kaikki 2013 tai sitä uudemmat pannat pannan omistaja voi päivittää itse tämän ohjeen mukaisesti, mutta ennen vuotta 2013 valmistettujen pantojen osalta, jotka eivät tue OTA (Over the Air) netin kautta suoraan ladattavia päivityksiä, täytyy ottaa yhteyttä Trackerin huoltoon



Jos kaverin lisääminen ei onnistu


1. 

Käyttämäsi jakonimi ja/tai katselijan salasana voivat olla väärin


- Pyydä kaveriasi avaamaan omasta sovelluksestaan "Kohdevalikko" -> napauta valikon yläreunasta "Oma paikka" kohteen nimeä (Ei kuvaketta, vaan nimeä)

- Pyydä kaveriasi tarkistamaan kohteen "Oma paikka" omasta asetukset valikosta "Jakonimi" ja "Katselijan salasana"

- Isoilla ja pienillä kirjaimilla on merkitystä eli jakonimi "Matti" on eri jakonimi kuin "matti"

- Pyydä tarkistamaan samaisesta valikosta että kohdassa "Katselu sallittu" on sen oikealla puolella oleva liukukytkin vihreänä. Jos ei ole, niin pyydä napauttamaan se vihreäksi jotta voit seurata häntä kartalla.



Jos koiran lisääminen kohdevalikkoon ei onnistu


1. 

Jos aivan uuden pannan käyttöönotto ja Live-palveluun rekisteröiminen ei onnistu tai antaa virheilmoituksen


- Jos viivakoodin (tai QR-koodin) lukeminen puhelimesi kameralla ei onnistu, niin valitse silloin vaihtoehto "Kirjoita sarjanumero" ja syötä tätä kautta se heti viivakoodin alapuolella näkyvä pitkä numerosarja rekisteröinnin yhteydessä.

- Jos tällaisia ongelmia ilmenee tai tai saat virheilmoituksia näytölle, niin otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä Tukipyyntö jotta voimme lähettää sinulle tarkemmat ohjeet kuinka edetä


2. Jos Tracker Live - palveluun jo aiemmin rekisteröidyn koiran lisääminen kohdevalikkoon ei onnistu


- Pyydä pannan omistajaa avaamaan omasta sovelluksestaan "Kohdevalikko" -> napauta "Kaikki kohteet" -> valikon yläreunasta: "Seuraamani laitteet" -> napauta kyseisen koiran nimeä (Ei kuvaketta, vaan nimeä)

- Pyydä pannan omistajaa tarkistamaan sen jälkeen avautuvasta kohteen omasta asetukset valikosta "Jakonimi" ja "Katselijan salasana" (jos tarkoitus vain seurata kohdetta) tai "Omistajan salasana" (jos kohde halutaan lisätä täysin omistajan oikeuksin kohdeluetteloon). Omistajan salasanalla voi aloittaa ja muodata seurantoja ja kohteen asetuksia jne.

- Isoilla ja pienillä kirjaimilla on merkitystä eli jakonimi "Koira1" on eri jakonimi kuin "koira1"

- Jos kaikesta huolimatta kohteen lisääminen ei onnistu, ota yhteyttä Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä Tukipyyntö



Muita mahdollisia syitä


1.

Puhelimessasi olevalla sovelluksella nettiyhteys Trackerin livepalvelimeen ei ole käytettävissä


Tämä ei välttämättä tarkoita, etteikö puhelimella tai sen muilla sovelluksilla olisi nettiyhteys käytettävissään, mutta yksittäisen sovelluksen nettiyhteys voi silti olla estettynä tai poissa käytöstä. Mahdollisia syitä:


- Tietoturvasovellukset, sovellukselle myönnettävät luvat pois päältä tai muuttuneet, tietoturva-asetukset, datankäyttörajoitukset, virranhallinnan asetukset, rajoitukset sovellusten taustaprosesseille jne. voivat katkaista nettiyhteyden kun näyttö sammuu tai näyttöön ei kosketa vähään aikaan tms. joten ne kannattaa myös käydä läpi

- Nykyisiä laitteita yleensä käytetään ja ladataan, mutta harvoin sammutetaan kokonaan, joten sammuta laitteesta täysin virrat pois päältä ja käynnistä uudestaan. Silloin laite joutuu kirjautumaan uudestaan myös käyttämäsi operaattorin verkkoon

- Kun sammutat laitteen virtapainikkeesta, on monissa laitteissa hyvin helposti mahdollista kytkeä näytöllä sillä hetkellä näkyvistä painikkeista esim. "Älä häiritse - tila" käyttöön, tai "Lentokonetila" tai jokin muu vastaava asetus, joka vaikuttaa myös laitteen nettiyhteyksiin.


2.

Sovelluksen käyttämä lisenssi ei ole enää voimassa


- Jotta voit lisätä kohteita kohdeluetteloon, täytyy sovelluksen lisenssin olla voimassa

- Löydät lisenssiavaimen sovelluksesta tämän ohjeen mukaisesti ja voit tarkistaa kyseisestä valikosta kohdan "Lisenssiavain" alapuolella olevalta riviltä, onko käyttämäsi lisenssin aktiivinen ja jos on, niin mihin asti



Huom! 

Kaverisi tai koiran pannan ei tarvitse olla yhteydessä livepalveluun sillä hetkellä kun kohdetta lisätään kohdeluetteloon


Jos tulee vastaan muita ongelmia tai virheilmoituksia näytölle, niin otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä Tukipyyntö jotta voimme lähettää sinulle tarkemmat ohjeet kuinka edetä