Miten päivitän pannan ohjelmiston?

Nopea vastaus kysymykseen:



2013 tai sitä uudemmat pannat ovat netin yli päivitettäviä. Sitä vanhempien pantojen osalta otathan yhteyttä suoraan Trackerin huoltoon. Niitä ei pysty päivittämään netin kautta suoraan, eikä päivitysvaihtoehtoa ole siksi näkyvillä kyseisten pantojen omassa asetukset valikossa.


Tracker Artemis - pannat lataavat ja asentavat uudet päivitykset automaattisesti heti kun sellainen on saatavilla, joten niitä ei tarvitse eikä pystykään päivittämään tämän ohjeen mukaisesti. 


Mutta muiden, 2013 ja sen jälkeen julkaistujen pantojen osalta päivitys etenee näin:


Tarkista ensin onko pannassa jo viimeisin ohjelmisto asennettuna:


- Avaa valikko karttanäkymän oikean alakulman painikkeesta tai pyyhkäise näytön oikeasta laidasta kartan keskelle

- Avautuu "Kohdevalikko" -> napauta "Kaikki kohteet" -> valikon yläreunasta: "Seuraamani laitteet" -> napauta kyseisen koiran nimeä (Ei kuvaketta, vaan nimeä)

- Rullaa tämän jälkeen avautuvaa valikkoa riittävän alas kunnes löydät kohdan "Ohjelmistoversio"

- Jos pantaan on uudempi ohjelmisto tarjolla, näet siitä varoituksen, eli näkyy kehotus päivittää panta

- Jos pannassa on jo uusin saatavilla oleva ohjelmisto asennettuna, näkyy kohdassa "Ohjelmistoversio" pelkästään laitteeseen asennetun ohjelmiston versionumero, eikä tarvetta pannan päivittämiselle ole.


Jos pannalle on tarjolla uudempi ohjelmistoversio, toimi näin:


- Kytke panta laturiin paikassa jossa sillä on hyvä yhteys operaattorin verkkoon

- Kun panta on laturiin kytkettynä, käännä siihen virtakytkimestä virrat päälle

- Odottele hetki, että panta löytää operaattorin verkon, yhdistyy Trackerin livepalveluun ja antaa liven kautta paikkatietoa

- Avaa kohteen oma asetukset valikko kohdevalikosta ja napauta "Ohjelmistoversio" ja hyväksy päivityksen lataaminen ja asentaminen

- Riippuen käytettävästä nettiyhteydestä ja kuinka iso päivitys kyseessä, voi tähän varata aikaa n. 30-40min. Yleensä päivitys latautuu ja asentuu huomattavasti tätä nopeammin, mutta varmuuden vuoksi varaa tähän toimenpiteeseen riittävästi aikaa.




Lisätietoja aiheesta:


Ohjelmiston päivittämisen onnistumisesta ei välttämättä tule erillistä ilmoitusta sovelluksen näytölle, mutta jos avaat tuon 30-40min kuluttua kohteen asetukset valikon ja huomaat ohjelmistoversion numeron päivittyneen tuoreempaan, sekä punaisen päivittämisestä kehoittavan tekstin kadonneen, on laitteen ohjelmisto päivittynyt onnistuneesti


Jos päivitys ei näytä onnistuneen:


- Useimmiten riittää, että panta on heikossa verkossa tai nettiyhteys on ollut muutoin häiriöinen, eikä ohjelmistopäivityksen lataus ole siitä syystä onnistunut. Voit siinä tapauksessa tarkistaa onko jokin toinen paikka sellainen jossa operaattorin verkko on voimakkaampi ja häiriöttömämpi ja aloittaa päivitysprosessin alusta, tai yrittää myöhemmin uudestaan jos käytetty verkko on juuri siihen vuorokauden aikaan ruuhkainen


- Joissain tilanteissa voi auttaa jos tuon päivityskomennon lähettää pannalle Trackerin tuen toimesta, suoraan Trackerin palvelimelta käsin. Otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä Tukipyyntö

- Jos olit huomannut pannassa jotain ongelmaa ennen päivitystä, eikä tuo kyseinen ongelma poistunut päivityksen jälkeenkään (tai ilmeni uusia) niin olethan ensin yhteydessä Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä Tukipyyntö 



Jos ongelma vaikuttaisi olevan luonteeltaan sellainen, että vaatisi pannan lähettämistä Trackerin huoltoon (ei lataa virtaa, panta ei kirjaudu nettiin ollenkaan, pantaan ei pysty soittamaan edes toisella SIM-kortilla testattuna tai muita vastaavankaltaisia vakavia ongelmia) niin otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin huoltoon