Miten toimin, jos olen aktivoinut vahingossa saman lisenssin kahdelle tai useammalle laitteelle?

Nopea vastaus kysymykseen:



1. Laitteessa jossa et halua kyseistä lisenssiä käyttää, voisit avata lisenssi-valikon:


- Napauta karttanäkymässä vasemman alakulman painiketta tai pyyhkäise näyttöä vasemmasta reunasta näytön keskelle

- Rullaa avautuva vasemman puoleinen sivuvalikko aivan loppuun ja valitse: "Asetukset"

- Avautuvasta valikosta valitse "Lisenssi"

- Napauta kohtaa "Vapauta lisenssi"


Sen jälkeen palaa samaan "Lisenssi" valikkoon ja napauta "Aktivoi lisenssi" ja ottaa tuotteen käyttöön jollain toisella omistamallasi tai ostamallasi lisenssiavaimella


2. Voit myös jatkaa saman lisenssin käyttöä useammassa eri laitteessa (katso "Lisätietoja aiheesta")



Lisätietoja aiheesta:



Tuotteen aktivoiminen uudestaan käyttöön ostamallasi lisenssiavaimella


Jos haluat tämän laitteen käyttöön jonkin omistamasi toisen lisenssin tai aktivoida sille oman erillisen uuden lisenssin, niin voit ostaa sille lisää lisenssiaikaa ja aktivoida sen käyttöön tämän ohjeen mukaisesti



Tuotteen aktivoiminen uudestaan käyttöön jollain jo aiemmin käyttämälläsi lisenssiavaimella


Jos sinulla on jo joku toinen voimassa oleva lisenssiavain jonka haluaisit tämän laitteen käyttöön josta lisenssin juuri vapautit, niin avaa tuossa laitteessa sen lisenssi-valikon uudestaan ja huomaat siellä olevan vain nämä kaksi vaihtoehtoa:

Ei Lisenssiä
"Käytät sovellusta ilmaiskäyttäjänä... "

Aktivoi lisenssi
"Aktivoimalla lisensin pystyt...."

Napauta tuosta "Aktivoi lisenssi" kohdasta ja nyt jos sinulla on laitteita joilla on omat puhelinnumeronsa, etkä ole varma mikä numero on nyt linkitettynä tuohon aiemmin käyttämääsi lisenssiin, voisit edetä tuon "Aktivoi lisenssi" - painikkeen napauttamisen jälkeen tämän ohjeen mukaisesti, eli ikään kuin olisit ottamassa käyttöön Trackerin sovellusta laitteessa jossa ei ole SIM-korttia (puhelinnumeroa) ensinkään


Tärkeintä tuossa ohjeessa on muistaa, että kun syötät puhelinnumeron, niin muistat sen puhelinnumerokentän alapuolelta ottaa valinnan pois kohdasta "Automaattinen kirjautuminen" sillä se antaa sinulle mahdollisuuden itse valita millä lisenssiavaimella tai jakonimellä haluat ottaa tuotteen käyttöön



Mitä tapahtuu jos jatkan saman lisenssin käyttämistä kahdessa eri laitteessa?


Silloin sen laitteen "Lisenssi" -valikossa jolla et ole kirjautuneena Trackerin Live -palveluun näkyy seuraava kohta:


Lisenssin on käyttössä toisessa laitteessa
"Paina tästä, niin lisenssi siirtyy tämän laitteen käyttöön"


Saat myös sovelluksen käynnistyksen yhteydessä silloin seuraavan ilmoituksen näytölle:


Lisenssi varattu

"Tämä lisenssi on ollut käytössä toisessa ohelmassa tai toisella laitteella. Haluatko siirtää lisenssin takaisin tähän ohjelmaan"

Kyllä tai Ei


Sovellus toimii samalla lisenssillä useammassakin laitteessa, mutta vain yksi laite voi kerrallaan olla kirjautuneena Tracker Live -palveluun samalla lisenssiavaimella/jakonimellä


Jos toinen laite on kirjautuneena jo Tracker Live -palveluun ja avaat samaa lisenssiavainta/jakonimeä käyttävän sovelluksen jossain toisessa laitteessa, tulee ilmoitus, että näillä käyttämilläsi tunnuksilla on jo aktiivinen livekirjautuminen jossain toisessa laitteessa (laite nro.1) ja kysytään, että haluatko siirtää kirjautumisen tähän laitteeseen (laite nro.2)


Jos vastaat tuohon myöntävästi, kirjautuu laite nro.1 sovellus ulos Tracker Live -palvelusta ja sitten laite nro.2 kirjautuu samoilla tunnuksilla sisään Tracker Live -palveluun


Monet käyttävät sovellusta juuri tällä tavalla esim. seuratessaan jahtia autossaan olevalla tabletilla ja sitten siirtävät Tracker Live -kirjautumisen puhelimessaan olevaan sovellukseen lähtiessään autosta pois ja maastoon


Palatessaan autolle he voivat toistaa aiemmin kuvaillut vaiheet ja kun ottavat sovelluksen käyttöön tabletissa (laite nro.2) ja vastaavat myöntävästi kirjautumisen siirtoa koskevaan kysymykseen, niin silloin kirjautuu samoilla jakonimellä ja lisenssiavaimella oleva sovellus pois Tracker Live -palvelusta puhelimessa (laite nro.1)




Jos tulee vastaan muita ongelmia tai virheilmoituksia näytölle, niin otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä tiketti jotta voimme lähettää sinulle tarkemmat ohjeet kuinka edetä

Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.