Android - Miksi oma sijainti ei päivity kartalle tai valittu paikannustiheys ei toimi?

Nopea vastaus kysymykseen: 



- Avaa sovellus ja napauta karttanäkymän oikean alakulman painiketta tai pyyhkäise näytön oikeasta laidasta kartan keskelle

- Napauta avautuvan sivuvalikon (kohdevalikko) alareunasta "Kaikki kohteet" -> napauta "Oma paikka" (nimeä, ei kuvaketta)

- Avautuvasta "Oma Paikka" -kohteen asetukset valikosta, napauta "Paikan päivitystiheys"

- Testaa toimiiko joku muu tiheys paremmin käyttämässäsi laitteessa, kuin oletuksena oleva: "Jatkuva"


- Samassa "Oma paikka" kohteen asetukset valikon yläreunassa on kiintopisteen kuvake -> napauta sitä

- Tai kartanäkymässä alareunan valikko -> "Oma paikka" rivin lopussa oleva kuvake -> napauta sitä


Sovellus näyttää oman sijaintisi kartalla ja karttanäkymän alareunassa on kaksi tähän liittyvää painiketta:



Jos tuo GPS -kuvake on harmaana kuten yllä näkyvässä kuvassa -> Napauta sitä


Silloin GPS otetaan käyttöön ja oman paikan paikannuksen pitäisi tämän jälkeen onnistua valitulla paikannustiheydellä


Tai vaihtoehtoisesti saat virheilmoituksen "Paikannus estetty puhelimen asetuksista. Salli paikannus sieltä!"

Tarkista silloin alla näkyvässä "Lisätietoja aiheesta" -osiossa mainitut asetukset käyttämäsi Android laitteen asetuksista



Lisätietoja aiheesta:



HUOM! 

Aina jos ilmenee ongelmia (mitä tahansa) kannattaa tarkistaa, että puhelimessa olevan sovelluksen käytössä on viimeisin ohjelmistopäivitys (tämän ohjeen mukaisesti)


Myös virranhallinnan asetukset voivat vaikuttaa siihen katkeaako sovelluksen nettiyhteys tai sijaintipalvelujen käyttö

Esim. kun käytät välillä toista sovellusta tai et koske laitteen näyttöön hetkeen aikaan tai laitteen näyttö sammuu



Varmista, että Android laitteen omat ohjelmisto- ja tietoturvapäivitykset ovat ajantasalla

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen Android laitteen ohjelmisto- ja tietoturvapäivitysten tarkistamiseksi ja päivittämiseksi



Tarkista onko käyttämälläsi Android laitteen sijaintipalvelut ja niihin liittyvät asetukset aktiiviset ja käytössä

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen jossa on neuvottu näihin liittyvät asetukset myös vanhemmille Android-laitteille

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen sijaintipalvelujen tarkkuuden parantamiseksi



Tarkista onko Trackerin sovelluksen tarvitsemat luvat (myös sijainti) aktiiviset ja käytettävissä

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen jossa on neuvottu käyttöoikeuksien tarkistus ja tarvittavien käyttölupien muokkaus

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen jossa on opastettu sijantia käyttävien sovellusten valinta ja käyttöoikeuksien muokkaus



Onhan laitteellasi valittuna oikea klo/pvm, aikavyöhyke ja ajan automaattinen päivitys operaattorisi verkon kautta?

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen kellonajan, päivämäärän ja aikavyöhykkeen valitsemiseksi

- Jos ns. tupla-SIM laite, eli on kaksi eri SIM-korttia/liittymää eri operaattoreilta ja riippuen kumpi on käytössä ja jos silloin on ajan automaattisessa päivityksessä ongelmia, otathan yhteyttä joko kyseisten operaattorien omaan tekniseen tukeen tai sitten kyseisen Android laitteen valmistajan omaan tukeen



Jos Android laitteen kompassi ei toimi tai on epätarkka

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen Android laitteen kompassin kalibroimiseksi

- Lisäksi Google Play kaupasta löytyy useita erillisiä sovelluksia kompassin ja muidenkin sensoreiden kalibroimiseen Android laitteessa. Kannattaa lisäksi kysyä Android laitteen valmistajan omasta teknisestä tuesta sillä heillä voi olla oma sovellus tähän tarkoitukseen joka soveltuu juuri sinun laitteellesi ja siinä käytetyille komponenteille



Virranhallinta tai akkukestoa lisäävät asetukset voivat estää nettiyhteyden, GPS :n tai sijaintipalvelujen käytön

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen Android-laitteen akkukeston parantamiseen liittyvistä asetuksista ja niiden vaikutuksista

- Laitekohtaisia ohjeita löydät ottamalla yhteyttä käyttämäsi Android laitteen valmistajan omaan tekniseen tukeen



Jos ongelman ratkaisu vaatisi Android laitteen palauttamista tehdasasetuksille

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen Android laitteen datan varmuuskopioinnista ja palauttamisesta

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen Android laitteen palauttamisesta tehdasasetuksille



Jos tulee vastaan muita ongelmia tai virheilmoituksia näytölle Trackerin sovellusta tai palveluita koskien, niin otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä tiketti jotta voimme lähettää sinulle tarkemmat ohjeet kuinka edetä


Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.