Android - Miksi kaverisi ei voi paikantaa sinua?

Nopea vastaus kysymykseen:



Jos oma paikka näkyy kartalla, mutta kaverisi kertoo, ettei voi paikantaa sinua:


- Sulje sovellus ja käynnistä uudestaan


Jos sovelluksen uudelleenkäynnistyksestä ei ole apua:

- Avaa laitteen "Asetukset" -valikko -> "Sovellukset" -> "Tracker" -> valitse:


1. Pakota lopetus

2. Tyhjennä välimuisti

3. Poista tiedot


Nämä toimenpiteet eivät poista sovelluksen asennusta, eivätkä poista Trackerin Live -palveluun tallennettuja tietoja


Tämän jälkeen käynnistä ja ota sovellus uudestaan käyttöön


- Käyttöönoton aikana antamasi puhelinnumeron perusteella synkronoidaan uudestaan kaikki aiemmin käyttämäsi tiedot Trackerin palvelimilta (lisenssi, jakonimi, kaverit, koirat ja muut kohteet jne.)

- Jos sinulla on useita Trackerin lisessejä ja lisenssiavaimia käytössäsi ja haluat itse varmistaa, että antamallasi puhelinnumerolla synkronoituvat juuri sen haluamasi lisenssin ja lisenssiavaimen tiedot, etene tämän ohjeen mukaan


Jos yllä mainittujen toimenpiteet on tehty, eikä niistä ei ollut hyötyä, niin toimi näin:


- Tarkista tämän Googlen oman ohjeen onko sovellukselle päivityksiä tarjolla

- Tarvittaessa poista sovellus Googlen oman ohjeen mukaan, sitten lataa ja asenna se uudestaan


Jos tähän mennessä mainituista keinoista ei ollut apua, niin tarkista nämä "Lisätietoja aiheesta" -kohdassa mainitut seikat


Kun sovelluksella on yhteys netin kautta Trackerin palvelimiin (esim. voit ladata uusia karttoja) etene näin:


- Varmista, että käyttämäsi lisenssi on voimassa ja tarvittaessa osta lisää lisenssiaikaa ja aktivoi se käyttöön

- Jos oma paikkatietosi ei välity Tracker Live -palveluun, tai muutkaan livekohteet eivät päivity -> kts. "Lisätietoja aiheesta"

- Ole yhteydessä paikannettavan kohteen omistajaan ja varmista, että käytettävä jakonimi ja salasana ovat varmasti oikeat 

(HUOM! pieni "a" jakonimessä tai salasanassa on eri asia kuin iso "A" joten tarkista saamasi tiedot)




Lisätietoja aiheesta:



HUOM! 

Aina jos ilmenee ongelmia (mitä tahansa) kannattaa tarkistaa, että puhelimessa olevan sovelluksen käytössä on viimeisin ohjelmistopäivitys (tämän ohjeen mukaisesti)

Ongelmahan voi olla siinäkin, että sinulla on sovelluksella viimeisin päivitys käytössä, mutta sinua Trackerin livepalvelun kautta seuraavalla kaverillasi on omassa laitteessaan sovellus vanha ja päivittämättä


Useimmiten kyse on kuitenkin nettiyhteyden ongelmista, joko käyttämälläsi laitteella tai sitten yksittäisellä sovelluksella


Myös virranhallinnan asetukset voivat vaikuttaa siihen katkeaako sovelluksen nettiyhteys tai sijaintipalvelujen käyttö

Esim. kun käytät välillä toista sovellusta tai et koske laitteen näyttöön hetkeen aikaan tai laitteen näyttö sammuu



Jos oma sijaintisi ei päivity kartalle


- Etene silloin näiden ohjeiden mukaan



Jos kaverisi ei voi paikantaa sinua


- Avaa sovellus ja napauta karttanäkymän oikean alakulman painiketta tai pyyhkäise näytön oikeasta laidasta kartan keskelle

- Napauta avautuvan sivuvalikon (kohdevalikko) alareunasta "Kaikki kohteet" -> napauta "Oma paikka"

- Tarkista, että kohdassa "Katselu on sallittu" on liukukytkin vihreänä (muilla on silloin lupa paikantaa sinua)

- Varmista kaverillasi on käytössä samat tiedot kuin sinulla, kohdissa "Jakonimi" ja "Katselijan salasana"

- Voit tarkistaa myös kohdasta "Katselijat", että kaverisi näkyy listattuna kohteen "Oma paikka" seuraajana


Tarvittaessa pyydä häntä vaihtamaan omassa sovelluksessaan sinun livekohteelle käyttämänsä salasana

Tai poistamaan sinun livekohteesi kohdeluettelostaan kokonaan ja hakemaan uudestaan ajantasaisilla tiedoilla


Pyydä silloin kaveriasi:


- Avaamaan sovellus ja napauttamaan karttanäkymän oikean alakulman painiketta tai pyyhkäistä näytön oikeasta laidasta kartan keskelle

- Napauttamaan avautuvan sivuvalikon (kohdevalikko) alareunasta "Kaikki kohteet"

- Napauttamaan avautuvalta listalta sinun livekohteesi nimeä (ei kuvaketta, vaan nimeä)

- Jos hänellä oli väärä katselijan salasana, pyydä häntä napauttamaan salasana kohtaa ja vaihtamaan tilalle oikea salasana


Jos hän haluaisi poistaa ja hakea uudestaan livekohteesi Tracker Live -palvelusta ajantasaisilla tiedoilla:


- Siitä samaisesta kohteen "Asetukset" -valikosta voi yläreunasta napauttaa roskakorin kuvaa (Poistaa kohteen)


Pyydä kaveriasi seuraavaksi:


- Napauttamaan kohdevalikon alareunasta plus-merkkiä ja valitsemaan avautuvasta valikosta "Tracker Live"

- Anna hänelle oman sovelluksesi kohteen "Oma paikka" asetukset -valikossa näkyvä jakonimi ja katselijan salasana

- Näin kaverisi saa lisättyä sinut uudestaan kohdeluetteloonsa ja haettua livekohteesi palvelimelta ajantasaisin tiedoin



Jos sovelluksen nettiyhteys ei toimi tai Tracker Live -palvelun kanssa on ongelmia:


Android ohjeet

iOS ohjeet



Jos käyttämässäsi laitteessa ei jotain yllä mainituista valikoista tai asetuksista löydy, niin otathan silloin yhteyttä kyseisen Android laitteen valmistajan omaan tekniseen tukeen



Jos tulee vastaan muita ongelmia tai virheilmoituksia näytölle Trackerin sovellusta tai palveluita koskien, niin otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä Tukipyyntö jotta voimme lähettää sinulle tarkemmat ohjeet kuinka edetä