Miksi en saa lisättyä Oma Riista -palvelussa luotua aluetta tai alueeseen tehdyt muutokset eivät päivity?

Nopea vastaus kysymykseen:



1. Alueen lisääminen ei onnistu



Saat lisättyä alueen Oma Riista -palvelun aluetunnuksella avaamalla sovelluksen vasemman puolen valikon:


- Napauta "Asetukset"

- Napauta "Oma Riista"

- Syötä aluetunnus ja napauta painiketta "Lisää"



Jos syötetty aluetunnus antaa virheilmoituksen:


- Tarkista puuttuuko käyttämästäsi aluetunnuksesta jokin merkki (sisältää 10 merkkiä) tai onko jokin merkki väärin

- Testaa toisessa laitteessa olevalla Trackerin sovelluksella (oma tai kaverin) toistuuko ongelma laitteesta riippumatta

- Tarkista onko laitteen tai sovelluksen nettiyhteys kunnossa (Android-ohjeet tai iOS-ohjeet)

- Tarkista, että sinulla on käytössäsi viimeisin ajantasainen versio Trackerin sovelluksesta (päivitysohjeet)

- Jos laitteesta riippumatta käyttämäsi aluetunnus antaa virheen, ota yhteytä Oma Riista -palvelun omaan tukeen



2. Alueeseen tehdyt muutokset eivät päivity


Oma Riista -palvelussa tehdyt muutokset päivittyvät sovelluksen tietoihin aina viiveellä ja jos haluat varmistaa, että sovelluksen käytössä on uusin päivitetty materiaali, odota vähintään 24h jotta tehdyt muutokset ehtivät päivittyä


Jos aikaa on kulunut, eikä muutokset ole päivittyneet Trackerin sovellukseen kuten pitäisi:


- Avaa sovelluksen vasemman puolen valikko
- Napauta "Asetukset"
- Napauta "Oma Riista"
- Valikon lopussa näkyy Oma Riista -palvelusta noutamasi alueet ja jokaisen alueen rivin lopussa on roskakorin kuva, joten valitse kyseinen alue jonka tiedot eivät ole päivittyneet oikein ja Napauta roskakoria


Sen jälkeen:

- Avaa sovelluksen vasemman puolen valikko
- Napauta: "Asetukset"
- Napauta: "Kartat"
- Napauta: "Tyhjennä karttavälimuisti"


Sen jälkeen:

- Sulje sovellus ja käynnistä se uudestaan (tarvittaessa pakota sulkeutumaan)
- Avaa sovelluksesta "Asetukset" -> "Oma Riista" -> Syötä aluetunnus sille varattuun kenttää ja napauta "Lisää"
- Anna sovellukselle hetki aikaa synkronoida alueen tiedot Oma Riista -palvelusta





Lisätietoa aiheesta:


Tarkista ensin, että onhan käyttämäsi Trackerin sovellus päivitetty ja ajantasalla tämän ohjeen mukaisesti


Huomioithan, että Oma Riista -palvelussa tehdyt muutokset voi tallentaa kahdessa eri vaiheessa: 


1. Keskeneräisenä

2. Valmiina


...ja että näiden vaiheiden jälkeen pitää vielä erikseen valita "Aseta lupa-alue valmiiksi" jotta tehdyt muutokset tallentuvat käytetylle lupa-alue tunnukselle


Riista.fi sivuston oma ohje opastaa miten alue tallennetaan Oma Riista -palvelussa

Muutokset voivat näkyä Oma Riista -palvelussa ok, mutta eivät silti ole siirtyneet käytetylle lupa-alue tunnukselle, ellei tallennukset ole menneet läpi ok tai jos lopuksi on jäänyt valitsematta "Aseta lupa-alue valmiksi"


Jos kaikesta huolimatta kyseinen alue tai siihen tehdyt muutokset eivät tunnu päivittyvän kuten pitää, niin ota kuvaruutukaappaus kyseisestä alueesta Oma Riista -palvelussa ja sitten kuvaruutukaappaus siitä miltä alue näyttää Trackerin sovelluksessa ja tarvittaessa selvennä mitkä ovat nuo tallentamasi muutokset jotka eivät sovelluksen karttanäkymään ole päivittyneet kuten pitäisi


Lähetä tallentamasi kuvaruutukaappaus sen jälkeen Trackerin tekniseen tukeen tiketin liitteenä


Liitä mukaan kyseisen alueen Oma Riista -aluetunnus ja seuraavat tiedot oman Tracker sovelluksen "Lisenssi" -valikosta:


- Avaa sovelluksen vasemman puolen valikko
- Napauta: "Asetukset"

- Napauta: "Lisenssi"


Tarvittavia tietoja ovat tässä "Lisenssi" -valikossa näkyvät:


Lisenssiavain

Jakonimi

Puhelinnumero


Sitä ennen voi testata jossain toisessa omistamassasi puhelimessa jossa Trackerin sovellus on asennettuna tai pyytää kaveriasi jolla on Trackerin sovellus lataamaan tuo kyseinen lupa-alue ja varmistamaan, että toistuuko ongelma ilmoitetun mukaisena riippumatta käytetystä puhelimesta/sovelluksesta

Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.