Android - Mitä teen jos Tracker Live -palvelu ei toimi?

Nopea vastaus kysymykseen:



1. Sulje sovellus ja käynnistä uudestaan

- Tarvittaessa pakota sovellus sulkeutumaan Googlen oman ohjeen mukaisesti


2. Tarkista "Lisenssi" -valikosta, että sovelluksen käyttämä lisenssi on yhä voimassa

Tarvittaessa osta lisää lisenssiaikaa ja aktivoi se käyttöön


3. Tarkista että puhelimen oma nettiyhteys toimii, eikä käytössä ole lentokonetila tai mobiilidata pois päältä tms.

- Jos laitteen nettiyhteys ei toimi, sammuta laite (virrat pois) ja käynnistä uudestaan


4. Jos puhelimen nettiyhteys on ok, mutta sovelluksella ei ole nettiyhteyttä, etene seuraavasti:



Jos edellä mainituista ei ollut apua

- Avaa laitteen "Asetukset" -valikko -> "Sovellukset" -> "Tracker" -> valitse:


1. Pakota lopetus

2. Tyhjennä välimuisti

3. Poista tiedot


Nämä toimenpiteet eivät poista sovelluksen asennusta, eivätkä poista Trackerin Live -palveluun tallennettuja tietoja



Tämän jälkeen käynnistä ja ota sovellus uudestaan käyttöön


- Käyttöönoton aikana antamasi puhelinnumeron perusteella synkronoidaan uudestaan kaikki aiemmin käyttämäsi tiedot Trackerin palvelimilta (lisenssi, jakonimi, kaverit, koirat ja muut kohteet jne.)

- Jos sinulla on useita Trackerin lisessejä ja lisenssiavaimia käytössäsi ja haluat itse varmistaa, että antamallasi puhelinnumerolla synkronoituvat juuri sen haluamasi lisenssin ja lisenssiavaimen tiedot, etene tämän ohjeen mukaan



Jos yllä mainittujen toimenpiteet on tehty, eikä niistä ei ollut hyötyä, niin toimi näin:


- Tarkista tämän Googlen oman ohjeen onko sovellukselle päivityksiä tarjolla

- Tarvittaessa poista sovellus Googlen oman ohjeen mukaan, sitten lataa ja asenna se uudestaan


Jos tähän mennessä mainituista keinoista ei ollut apua, niin tarkista nämä "Lisätietoja aiheesta" -kohdassa mainitut seikat





Lisätietoja aiheesta:



HUOM! 

Aina jos ilmenee ongelmia (mitä tahansa) kannattaa tarkistaa, että puhelimessa olevan sovelluksen käytössä on viimeisin ohjelmistopäivitys (tämän ohjeen mukaisesti)

Ongelmahan voi olla siinäkin, että sinulla on sovelluksella viimeisin päivitys käytössä, mutta sinua Trackerin livepalvelun kautta seuraavalla kaverillasi on omassa laitteessaan sovellus vanha ja päivittämättä


Useimmiten kyse on kuitenkin nettiyhteyden ongelmista, joko käyttämälläsi laitteella tai sitten yksittäisellä sovelluksella


Myös virranhallinnan asetukset voivat vaikuttaa siihen katkeaako sovelluksen nettiyhteys tai sijaintipalvelujen käyttö

Esim. kun käytät välillä toista sovellusta tai et koske laitteen näyttöön hetkeen aikaan tai laitteen näyttö sammuu



Varmista, että Android laitteen omat ohjelmisto- ja tietoturvapäivitykset ovat ajantasalla

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen Android laitteen ohjelmisto- ja tietoturvapäivitysten tarkistamiseksi ja päivittämiseksi



Tarkista onko käyttämälläsi Android laitteen sijaintipalvelut ja niihin liittyvät asetukset aktiiviset ja käytössä

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen jossa on neuvottu näihin liittyvät asetukset myös vanhemmille Android-laitteille

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen sijaintipalvelujen tarkkuuden parantamiseksi



Tarkista onko Trackerin sovelluksen tarvitsemat luvat (myös sijainti) aktiiviset ja käytettävissä

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen jossa on neuvottu käyttöoikeuksien tarkistus ja tarvittavien käyttölupien muokkaus

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen jossa on opastettu sijantia käyttävien sovellusten valinta ja käyttöoikeuksien muokkaus



Onhan laitteellasi valittuna oikea klo/pvm, aikavyöhyke ja ajan automaattinen päivitys operaattorisi verkon kautta?

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen kellonajan, päivämäärän ja aikavyöhykkeen valitsemiseksi

- Jos ns. tupla-SIM laite, eli on kaksi eri SIM-korttia/liittymää eri operaattoreilta ja riippuen kumpi on käytössä ja jos silloin on ajan automaattisessa päivityksessä ongelmia, otathan yhteyttä joko kyseisten operaattorien omaan tekniseen tukeen tai sitten kyseisen Android laitteen valmistajan omaan tekniseen tukeen



Virranhallinta tai akkukestoa lisäävät asetukset voivat estää nettiyhteyden, GPS :n tai sijaintipalvelujen käytön

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen Android-laitteen akkukeston parantamiseen liittyvistä asetuksista ja niiden vaikutuksista

- Laitekohtaisia ohjeita löydät ottamalla yhteyttä käyttämäsi Android laitteen valmistajan omaan tekniseen tukeen



Tarkista, ettei käytössä ole jokin sellainen tila tai asetus, joka voisi estää laitteen tai sovelluksen nettiyhteyden

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen "Älä häiritse" - tilan asetuksista ja vaikutuksista

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen "Lentokonetila" asetuksesta

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen Mobiilidatan ja Mobiilitiedonsiirron kytkemiseksi päälle tai pois päältä


Jos ongelman ilmetessä sinulla oli käytössä pelkästään Wlan/WiFi yhteys, ota se pois päältä ja vain Mobiilidata käyttöön

Tai toisin päin, eli jos ongelman ilmetessä käytössä oli Mobiilidata, ota pois käytöstä ja yhdistä Wlan/WiFi verkkoon



Jos ongelman ratkaisu vaatisi Android laitteen palauttamista tehdasasetuksille

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen Android laitteen datan varmuuskopioinnista ja palauttamisesta

- Linkki Googlen omaan ohjeeseen Android laitteen palauttamisesta tehdasasetuksille



Jos käyttämässäsi laitteessa ei jotain yllä mainituista valikoista tai asetuksista löydy, niin otathan silloin yhteyttä kyseisen Android laitteen valmistajan omaan tekniseen tukeen



Jos tulee vastaan muita ongelmia tai virheilmoituksia näytölle Trackerin sovellusta tai palveluita koskien, niin otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä tiketti jotta voimme lähettää sinulle tarkemmat ohjeet kuinka edetä



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.