iOS - Mitä teen jos Tracker Live -palvelu ei toimi?

Nopea vastaus kysymykseen:



1. Sulje sovellus ja käynnistä uudestaan

- Tarvittaessa pakota sovellus sulkeutumaan tämän Applen oman ohjeen mukaisesti


2. Tarkista "Lisenssi" -valikosta, että sovelluksen käyttämä lisenssi on yhä voimassa

- Tarvittaessa osta lisää lisenssiaikaa ja aktivoi se käyttöön


3. Tarkista että puhelimen oma nettiyhteys toimii, eikä käytössä ole lentokonetila tai mobiilidata pois päältä tms.

- Jos laitteen nettiyhteys ei toimi, sammuta laite (virrat pois) ja käynnistä uudestaan


4. Jos puhelimen nettiyhteys on ok, mutta sovelluksella ei ole nettiyhteyttä:

- Tarvittaessa poista sovellus Applen oman ohjeen mukaan, sitten lataa ja asenna se uudestaan



Jos edellä mainituista ei ollut apua, etene kohdan "Lisätietoja aiheesta" ohjeiden mukaan



Lisätietoja aiheesta:



HUOM!


Useimmiten kyse on kuitenkin nettiyhteyden ongelmista, joko käyttämälläsi laitteella tai sitten yksittäisellä sovelluksella


Myös virranhallinnan asetukset voivat vaikuttaa siihen katkeaako sovelluksen nettiyhteys tai sijaintipalvelujen käyttö

Esim. kun käytät välillä toista sovellusta tai et koske laitteen näyttöön hetkeen aikaan tai laitteen näyttö sammuu



Varmista, että iOS laitteen oma ohjelmisto on ajantasalla:


- Napauta iOS laitteen "Asetukset" -painiketta
- Napauta kohtaa "Yleiset"
- Napauta kohtaa "Ohjelmistopäivitys"


Varmista, että uusin Applen ohjelmistopäivitys on ladattu ja käytössä. Ellei ole, niin hyväksy uusimman ohjelmistopäivityksen lataaminen ja asentaminen


Linkki Applen omaan ohjeeseen iOS laitteen oman ohjelmiston päivittämiseksi



Tarkista appien päivitys taustalla, eli palaa laitteen asetuksissa "Yleiset" -valikkoon


- Napauta "Appien päivitys taustalla"
- Napauta listan alussa olevaa kohtaa "Appien päivitys taustalla"
- Varmista, että valittuna on "Wi-Fi ja mobiilidata"
- Varmista, että sovellusten listauksessa löytyvän "Tracker" -appin kohdalla liukukytkin on vihreänä (sovellus saa toimia taustalla ja käyttää tarvittaessa nyt myös nettiä myös mobiiliverkossa sekä laitteen GPS ja muita paikannuspalveluita)
- Ehkä on hyvä sallia myös "Kartat" appin päivitys taustalla, jos vaikuttaa muutoin laitteessasi sijaintipalvelujen yleiseen käytettävyyteen taustalla


Linkki Applen omaan ohjeeseen appien taustapäivityksistä



Tarkista vielä sovelluskohtaisesti sama taustaprosesseja koskeva asetus, eli palaa "Asetukset" - valikkoon


- Rullaa avautuvaa listaa kunnes löydät "Tracker"
- Napauta "Tracker" kohdalta sovelluksen asetukset auki
- Tarkista, että sallituna on: "Apin päivitys taustalla"
- Jos se oli pois päältä, aktivoi se napauttamalla liukukytkin vihreäksi
- Napauta "Ilmoitukset" ja varmista että liukukytkin on vihreänä kohdissa "Salli ilmoitukset" (valinnaisena "Äänet" ja "Merkit")
- Oletuksena "Ilmoitusten ryhmitys" on "Automaattinen" ja "Näytä esikatselu" -kohdassa on valittuna "Aina (oletus)"



Tarkista pvm/klo päivityksen tila, eli palaa laitteen asetuksissa "Yleiset" -valikkoon


- Napauta "Päivä ja aika"
- Varmista, että käytössä on "24 tunnin kello" ja myös "Aseta automaattisesti"

Tämä asetus vaikuttaa siihen käyttääkö käyttämäsi laite samaa aikaleimaa pvm/klo osalta kuin Trackerin palvelin. Jos ei käytä, ei laitteen, Trackerin sovelluksen tai paikantamiesi kohteiden tietojen synkronointi välttämättä toimi kuten pitäisi


Linkki Applen omaan ohjeeseen jos pvm/klo automaattipäivityksen kanssa tulee ongelmia



Tarkista onko "Alhaisen virran tila" käytössä, eli palaa laitteen "Asetukset" -valikkoon

- Napauta kohtaa "Akku"
- Jos haluat, ettei iOS laite itse sammuttele Trackerin sovelluksen taustaprosesseja (kuten sijaintipalvelut tai netin käyttö) akun varauksen laskiessa riittävän alas, valitse pois käytöstä "Alhaisen virran tila" (liukukytkin harmaaksi = pois päältä)


Linkki Applen omaan ohjeeseen "Alhaisen virran tila" -asetuksen käytöstä ja vaikutuksista



Applen ohjeet iOS laitteen tai sovelluksen nettiyhteyden ongelmissa


Jos ongelmana oli, että sijainti päivittyy sinulle, mutta ei niille jotka seuraavat sinua Tracker livepalvelun kautta ongelmana voi olla laitteen nettiyhteyden puolella (joko laitteen tai yksittäisen sovelluksen kohdalla, kuten Trackerin sovellus)


Linkki Applen omaan ohjeeseen jos iOS laite hukkaa nettiyhteyden

Linkki Applen omaan ohjeeseen jos yksittäinen sovellus hukkaa nettiyhteyden

Linkki Applen omaan ohjeeseen jos iOS laitteen, jonkin palvelun tai appin mobiilidata on pois päältä


Jos ongelman ilmetessä sinulla oli käytössä pelkästään Wlan/WiFi yhteys, ota se pois päältä ja vain Mobiilidata käyttöön

Tai toisin päin, eli jos ongelman ilmetessä käytössä oli Mobiilidata, ota pois käytöstä ja yhdistä Wlan/WiFi verkkoon



Jos tulee vastaan muita ongelmia tai virheilmoituksia näytölle Trackerin sovellusta tai palveluita koskien, niin otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä tiketti jotta voimme lähettää sinulle tarkemmat ohjeet kuinka edetä

Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.