Miten asennan uuden SIM -kortin pantaan?

Nopea vastaus kysymykseen:



1.

- Laita uusi SIM-kortti ensin puhelimeen

- Ota PIN-koodin kysely pois päältä

- Testaa, että puhelut ja nettiyhteys toimivat ok


2.

- Aseta SIM-kortti laitteeseen siten, että viistetty kulma jää suuaukolle ja kontaktipinnat osoittavat GPS laitteen koiran kaulaa vasten tulevaa puolta kohti

- Kun SIM-kortin vaihdon jälkeen kiinnität suojakantta paikalleen, varo ettet käännä ruuveja niin tiukkaan, että ne halkaisevat suojakannen

- Varmista suojakantta kiinnittäessä, ettei väliin jää roskia, karvoja tms. jotka voisivat vaikuttaa vesitiiveyteen


3.

- Kun SIM-kortti on paikallaan ja suojakansi kiinnitetty, vie panta ulos, käynnistä se ja anna olla päällä n. 5min

- Sitten voit edetä "Lisätietoja aiheesta" -kohdassa mainittujen ohjeiden mukaisesti



Linkki ohjevideoon josta käy ilmi SIM-kortin vaihtamisen eri työvaiheet

SIM-korttia suojaava kansi on kiinnitetty kolmella Torx-6 ruuvilla

Tracker Artemis -pannalle ei saa vaihtaa SIM-korttia







Lisätietoja aiheesta:




SIM-kortin vaihtamisen jälkeen tehtävät toimenpiteet



Jos pannalla on olemassa oleva rekisteröinti Tracker Live -palvelussa:


Vuoden 2013 jälkeen valmistetut Easy-pannat päivittävät muuttuneen puhelinnumeron liverekisteröinnille automaattisesti

Silloin ei välttämättä tarvita erikseen yhteydenottoa Trackerin tukeen ja panta on hetken odottelun jälkeen käyttövalmis



Jos kyseessä ei ole 2013 vuoden jälkeen valmistettu Tracker Easy -panta:


Trackerin sovelluksessa kohteen "Asetukset" -valikossa näkyvä kohteen aiemmin käytössä ollut puhelinnumero ei ole suoraan muokattavissa, joten soita Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä tiketti


Trackerin teknisen tuen tarvitsemat tiedot löytyvät pannan "Asetukset" -valikosta, eli:

  1. Jakonimi
  2. Pannalla aiemmin käytössä ollut puhelinumero
  3. IMEI-koodi (pannan 35xxxx alkuinen sarjanumero) jos on näkyvissä
  4. Näiden tietojen lisäksi kerro pannan uuden SIM-kortin puhelinnumero ja operaattori


Jos mahdollista, jätä pantaan virrat päälle ja sellaiseen paikkaan jossa operaattorin verkko kuuluu hyvin

Trackerin tekninen tuki vaihtaa uuden numeron Trackerin Live -palvelimelle ja lähettää tarvittavat asetuskomennot pantaan

Kun uusi numero on päivitetty Trackerin livepalvelimelle, päivittyy uusi numero myös kohteen "Asetukset" valikon näkymään



Jos pannan aiempi rekisteröinti Tracker Live -palvelussa on poistettu


Pannan aiemman Tracker Live -rekisteröinnin poiston on voinut tehdä pannan omistaja tai Trackerin tekninen tuki, omistajan pyynnöstä (esim. jos panta on myyty uudelle omistajalle)

Silloin palvelimelta ei löydy enää mitään aiempia tietoja kyseisestä pannasta. Ei vanhaa jakonimeä, puhelinnumeroa, eikä IMEI-koodia (pannan 35xxxx alkuinen sarjanumero)



Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?


Jos kyseessä on 2013 vuoden jälkeen valmistettu panta jonka ohjelmisto on ajantasalla, voi panta tehdä automaattisesti uuden rekisteröinnin Tracker Live -palveluun, heti kun käynnistät pannan uuden SIM-kortin kera


- Silloin voit edetä tämän ohjeen mukaan kohdasta "Koiran lisääminen 1. (jos rekisteröidään ensimmäistä kertaa Tracker Live - palveluun)"

- Kun pannan uusi liverekisteröinti on onnistuneesti haettu sovelluksen kohdeluetteloon, voit napauttaa kohteen nimeä ja vaihtaa listan ensimmäisenä näkyvän "Nimi" -kentässä näkyvän kohteen näyttönimen kartalla, sekä napauttaa omistajan ja katselijan salasana -kenttiä jos haluat vaihtaa niissä näkyvät salasanat



Jos kyseessä on ennen vuotta 2013 valmistettu panta



Panta täytyy lisätä Tracker Live -palveluun ja rekisteröidä se käyttäen uuden SIM-kortin puhelinnumeroa


- Avaa sovellus ja napauta karttanäkymän oikean alakulman painiketta tai pyyhkäise näytön oikeasta laidasta kartan keskelle

- Napauta avautuvan sivuvalikon (kohdevalikko) alareunasta plus-merkkiä

- Napauta "Rekisteröi uusi GPS paikannin"

- Valitse "Kirjoita puhelinnumero" ja etene näytöllä tulevien ohjeiden mukaan



Laitteen rekisteröinnissä tarvittavia tietoja ovat:


  1. Puhelinnumero (kansainvälisessä muodossa, eli +358 -alkuisena ja jätä puhelinnumeron ensimmäinen nolla pois)
  2. Nimi (tästä tulee laitteen näyttönimi kartalla)
  3. Laitteen tyypi (tarkista laitteen kuoresta siihen merkitty merkki/malli ja valitse listalta oikea)
  4. Maa ja operaattori (käytettyyn puhelinnumeroon liittyviä tietoja)
  5. Jakonimi (tästä tulee laitteen livepalvelussa käyttämä tunnistetieto jota ei voi muokata myöhemmin)
  6. Omistajan salasana (tämä vaaditaan jos haluaa käskyttää pantaa omistajan oikeuksin)
  7. Katselijan salasana (tämän voit antaa jakonimen lisäksi kaverillesi, jos hän haluaa seurata koiraa kartalla)


Riippuen käyttämästäsi pannan laitemallista, ei rekisteröinnin aikana IMEI-koodia välttämättä kysytä, mutta halutessasi voit ilmoittaa sen Trackerin tekniseen tukeen (soita tai lähetä tiketti) ja pyytää lisäämään sen pannan uudelle liverekisteröinnille



HUOM! 

Jos olet lisäämässä pantaan TravelSIM -korttia, niin:


- Maa = "All international roaming SIMs"

- Operaattori = "TravelSIM"


Lisätietoa TravelSIM -kortin ominaisuuksista ja operaattoriasetuksista löydät tästä ohjeesta



Jos tulee vastaan muita ongelmia tai virheilmoituksia näytölle, niin otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä tiketti jotta voimme lähettää sinulle tarkemmat ohjeet kuinka edetä

Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.