Miksi ”Oma Paikka” –kohteen tilatiedot (GSM Signaali, Satelliitit jne) eivät päivity?

Nopea vastaus kysymykseen:



Käytännössä ongelma ilmennyt niin, että ”Oma Paikka” –kohteen tilatiedot (GSM signaali, Satelliittien määrä tms) joko eivät päivity oikein tai ei päivity ensinkään.

Syynä on se, että joissain puhelimissa näitä tietoja ei aina saada laitteesta luettua, joko johtuen puhelimen piirisarjasta tai muusta ongelmasta itse puhelimessa. Joskus vika voi koskea vain osaa verkoista, esim. 2G ja 3G voi toimia ok ja 4G taas ei.


Kyse on silloin näistä karttanäkymän alareunan valikon kautta näkyvistä tiedoista:





Sovellusta käytettäessä joitain tietoja näytetään myös näytön yläreunan ilmoituspalkissa



Trackerin logon kuvake saattaa vaihdella ja sen merkityksista sovelluksen käytön kannalta on kerrottu tässä ohjeessa


Samoin puhelimesi omat ilmoitusasetukset vaikuttavat siihen mitä tietoja ilmoituspalkissa näytetään


iOS - ohjeet ilmoitusasetusten muuttamisesta

Android - ohjeet ilmoitusasetusten muuttamisesta



Lisätietoja aiheesta:



Aina kun tulee vastaan virheilmoituksia tai muita vikatilanteita, kannattaa varmistaa että sovellus on päivitetty


Otetaan yksi esimerkki näistä ongelmista "Oma paikka" kohteen tilatiedot näkymästä:

- Esim. jos tuulen suunta "Oma paikka" kohteen tilatiedoissa ole oikein, vika ei välttämättä ole sovelluksessa


Näissä seuraavissa ohjeissa on käyty läpi puhelimen ja sovelluksen asetuksia jotka voivat vaikuttaa tilanteeseen

(mm. sovellusten tarvitsemat luvat, kompassin asetukset, aika-asetukset, virranhallinnan asetukset)


iOS - Miksi oma sijanti ei päivity kartalle tai valittu paikannustiheys ei toimi? 

iOS - Miksi kaverisi ei voi paikantaa sinua? 


Android - Miksi oma sijainti ei päivity kartalle tai valittu paikannustiheys ei toimi? 

Android - Miksi kaverisi ei voi paikantaa sinua? 


Joissain tilanteissa voi olla apua sovelluksen poistamisesta ja uudelleenasennuksesta tai sovelluksen resetoinnista


Jos tulee vastaan muita ongelmia tai virheilmoituksia näytölle, niin otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä Tukipyyntö jotta voimme lähettää sinulle tarkemmat ohjeet kuinka edetä