Miten päivitän Artemiksen ohjelmiston?

Nopea vastaus kysymykseen:



Artemiksen panta huolehtii itse pannan käyttämän ohjelmiston päivittämisestä

Normaalitilanteessa, pannan ohjelmistopäivitys ei vaadi toimenpiteitä asiakkaan taholta



Normaalisti pannan ohjelmistopäivitys etenee seuraavasti:


- Käynnistyessään Artemis -panta tarkistaa toiminnan edellytykset (nettiyhteys, AGPS, käytetyt asetukset jne)

- Jos käynnistyksen jälkeen esim. pannan käyttämä AGPS tieto on vanhentunut ja pitää ladata uusi AGPS -päivitys, niin kahta latausta ei voi olla yhtä aikaa päällä, joten silloin tuo ohjelmistopäivityksen lataus voi viivästyä AGPS tietojen päivityksen ajaksi

- Kun käynnistyksestä on kulunut n. 4min ja jos pannalle on ohjelmistopäivitys tarjolla, eikä mitään esteitä ole ilmennyt sen lataamiselle, alkaa panta ladata päivitystä

- Kun panta alkaa ladata päivitystä, normaalisti hetkittäin vilkkuva keltainen valo palaa tavallisuudesta poiketen jopa 10min ajan yhtäjaksoisesti päivityksen lataamisen aikana


HUOM!

Tässä vaiheessa panta on vasta ladannut päivityksen, eli sitä ei vielä ole asennettu, eikä otettu käyttöön

Puhelimen sovelluksessa Artemis -pannan "Asetukset" -valikossa näkyy edelleen vanha ohjelmistoversion numero


- Panta asentaa ja ottaa käyttöön tuon uuden ohjelmistopäivityksen vasta pannan seuraavan uudelleenkäynnistyksen jälkeen

- Kun uudelleenkäynnistyksen jälkeen avaat Trackerin sovelluksen kohdeluettelosta Artemis -pannan oman "Asetukset" -valikon, huomaat pannan käyttämän ohjelmistoversion päivittyneen ajan tasalle



Lisätietoja aiheesta:



Kun uudesta ohjelmistopäivityksen julkaisemisesta tiedotetaan asiakkaille, se ei tarkoita, että kaikki pannat saavat tuon päivityksen välittömästi ja samaan aikaan. Uudesta ohjelmistopäivityksestä kertovan tiedotteen jälkeisinä päivinä ja viikkoina kaikki Artemis -pannat kuitenkin tulevat saamaan tuon uuden päivityksen, lataavat ja ottavat sen käyttöön



Jos päivitys ei näytä onnistuneen:


Useimmiten ongelman syynä on se, että panta on heikossa verkossa tai nettiyhteys on ollut muutoin häiriöinen, eikä ohjelmistopäivityksen lataus ole siitä syystä onnistunut.


- Yritä seuraavaa pannan käynnistyskertaa varten valita sellainen paikka jossa operaattorin verkko on saatavilla ja verkko on riittävän vakaa ohjelmistopäivityksen lataamista varten

- Käynnistä panta hyvässä verkossa, odota 4min, tarkista jääkö keltainen palamaan yhtäjaksoisesti merkiksi päivityksen lataamisesta

- Kun yhtäjaksoinen keltainen valo on palanut n. 10min, se sammuu, joten odottele hetken aikaa ja testaa livepaikannus

- Sammuta panta ja anna olla sammuksissa jonkin aikaa (lyhytkin aika riittänee, mutta 25min odotus on parempi jos siihen vain on mahdollisuus)

- Käynnistä panta uudestaan ja jätä päälle kunnes huomaat pannan ohjelmistoversion päivittyneen oikein sovelluksen kohdevalikossa olevan Artemis -pannan "Asetukset" -valikkoon



1. Joissain tilanteissa voi auttaa jos tuo päivityskomento lähetetään pannalle Trackerin tuen toimesta, suoraan Trackerin palvelimelta käsin. 


- Otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä Tukipyyntö

- Liitäthän tukipyynnön yhteyteen pannan tiedot (Jakonimi ja IMEI, eli pannan 35xxxx alkuinen sarjanumero)


2. Jos olit huomannut pannassa jotain ongelmaa ennen päivitystä, eikä tuo kyseinen ongelma poistunut päivityksen jälkeenkään (tai ilmeni uusia) niin:


- Olethan ensin yhteydessä Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä Tukipyyntö 

- Liitäthän tukipyynnön yhteyteen pannan tiedot (Jakonimi ja IMEI, eli pannan 35xxxx alkuinen sarjanumero)



Jos ongelma vaikuttaisi olevan luonteeltaan sellainen, että vaatisi pannan lähettämistä Trackerin huoltoon (panta ei käynnisty tai ei suostu latautumaan, panta ei kirjaudu livepalveluun, et voi tilata ääninäytettä pannalta tms.) niin otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin huoltoon