Voinko vaihtaa koiran GPS laitteen käyttämän jakonimen Tracker Live -palvelussa?

Nopea vastaus kysymykseen: 



Pannan käyttämää jakonimeä ei ole mahdollista muokata (ei myöskään Trackerin tuen toimesta), mutta tarvittaessa jakonimen liverekisteröinnin voi poistaa ja rekisteröidä kyseisen laitteen uudestaan Tracker Live -palveluun, mutta uudella jakonimellä


Jakonimeä ei tarvita kuin GPS laitetta sovelluksen kohdeluetteloon lisätessä ja kohteen näyttönimeä kartalla voi muokata niin usein kuin haluaa, suoraan kohteen omasta "Asetukset" -valikosta napauttamalla listan ensimmäisenä näkyvää "Nimi" -kenttää ja tallentamalla uusi näyttönimi kyseiselle livekohteelle


Jos olet hakenut kyseisen kohteen kohdeluetteloosi katselijan salasanalla, et voi poistaa kohteen liverekisteröintiä ja rekisteröidä sitä uudestaan Tracker Live -palveluun


Seuraavan toimenpiteen voi tehdä ainoastaan pannan omistaja tai joku joka on hakenut kyseisen kohteen kohdeluetteloonsa omistajan salasanalla



HUOM! 

Suositeltavaa on, että se GPS laite jonka liverekisteröintiä olet poistamassa, on kirjautuneena livepalveluun sen käyttämän liverekisteröinnin purkamisen/poistamisen aikana



- Avaa sovellus ja napauta karttanäkymän oikean alakulman painiketta tai pyyhkäise näytön oikeasta laidasta kartan keskelle 

- Napauta avautuvan sivuvalikon (kohdevalikko) alareunasta "Kaikki kohteet"

- Valitse avautuvan valikkonäkymän yläreunasta ensimmäinen välilehti: "Seuraamani laitteet"

- Napauta sen koiran livekohteen nimeä (ei kuvaketta, vaan nimeä)

- Avautuu kyseisen kohteen oma "Asetukset" valikko

- Ota talteen tästä valikosta GPS laitteen käyttämä puhelinnumero, laitteen tarkempi tyyppi/malli

- GPS laitteen kuoreen kirjoitettuna tai siihen kiinnitetystä tarrasta, löytyy laitteen IMEI -koodi (35xxxx alkuinen laitteen sarjanumero

- Kun tarvittavat tiedot on tallessa, voit napauttaa kohteen "Asetukset" -valikon oik. yläkulmasta 3pistettä-kuvaketta

- Valitse "Poista rekisteröinti" jonka seurauksista on kerrottu tarkemmin täällä (mm. kaikki tallennetut jälkipelit häiviävät)



Kun yllä mainitut toimenpiteet on tehty, täytyy panta rekisteröidä uudestaan Tracker Live -palveluun uudella jakonimellä

Uudelleen rekisteröinnin vaiheista löydät tarkemmat laitekohtaiset ohjeet alla näkyvästä "Lisätietoja aiheesta" osiosta





Lisätietoja aiheesta:




Tracker Easy -pannat: Tracker Supra Easy ja Tracker G1000 Easy


- Jos käytössäsi on Tracker Easy -panta, niin käynnistyessään se tarkistaa löytyykö pannan tiedoilla olemassa olevaa liverekisteröintiä Trackerin livepalvelimelta

- Jos:

a) purit ja poistit pannan aiemman liverekisteröinnin, 

b) eikä panta ollut kirjautuneena livepalveluun kun sen rekisteröinti purettiin, 

c) etkä ole luonut uutta rekisteröintiä/jakonimeä ennen pannan käynnistämistä

- Silloin panta luo automaattisesti uuden rekisteröinnin Trackerin livepalvelimelle seuraavan käynnistyskerran yhteydessä


- Väärä tapa: Tämän jälkeen jos napautat kohdevalikossa plus-merkkiä ja valitset "Rekisteröi uusi GPS paikannin" joko käyttämällä vaihtoehtoa "Puhelinnumerolla" tai "Viivakoodilla" saat virheilmoituksen "Väärä salasana" (koska palvelimelta löytyy jo samaa puhelinnumeroa tai IMEI-koodia käyttävä liverekisteröinti, eli pannan tekemä automaattinen liverekisteröinti)

- Oikea tapa: Jos pannan alkuperäinen QR-koodi on yhä tallessa ja luettavissa (ei kulunut tai muutoin vahingoittunut), voit avata kohdevalikon, napauttaa plus-merkkiä ja valita "Tracker Easy" ja lisätä pannan kohdeluetteloon QR-koodilla


- Jos QR-koodia ei ole käytettävissä tai se on kulunut tai muutoin vioittunut (ei luettavissa), tarkistathan silloin mikä on laitteen IMEI -koodi (35xxxx alkuinen sarjanumero) ja laitteesi puhelinnumero ja joko soita Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä tiketti ja tarkistamme mikä on kyseisen GPS laitteen liverekisteröinnin tilanne



Jos haluat välttää tämän Tracker Easy -pannan automaattisesti luoman uuden liverekisteröinnin ja haluat tehdä rekisteröinnin itse omavalintaisella jakonimellä, niin etene seuraavasti:



- Älä käynnistä Tracker Easy -pantaa sen käyttämän aiemman liverekisteröinnin purkamisen jälkeen, ennen kuin olet itse ensin ehtinyt rekisteröidä sen Tracker Live -palveluun haluamillasi uudella jakonimellä.

- Eli kertauksena: sammuta panta, poista ja pura sen aiempi liverekisteröinti, luo uusi liverekisteröinti ja vasta sitten käynnistä Tracker Easy -panta


Uuden omavalintaisen jakonimen luominen, ennen pannan käynnistämistä: 


- Kohdeluettelo -> Plus-merkki -> "Rekisteröi uusi GPS paikannin" -> Puhelinnumerolla -> kun rekisteröinti ehdottaa jakonimeä, napauta kyseistä kenttää ja kirjoita tilalle haluamasi jakonimi

- Jos palvelimella ei ole toista 1:1 samanlaista jakonimeä, ehdottamasi jakonimi hyväksytään ja tallennettaan livepalvelimelle.

- Huom! Jakonimessä ei saa olla ääkkösiä tai välilyöntejä, eikä erikoismerkkejä (väliviiva ja alaviiva ovat hyväksyttyjä)

- Käynnistä panta vasta sitten kun tämä pannan uusi liverekisteröinti uudella jakonimellä on onnistunut ja ok


- Jos vastaan tulee odottamattomia ongelmia, niin tarvittaessa soita Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä tiketti ja kerro pannan käyttämä IMEI -koodi ja puhelinnumero, niin tarkistamme mikä on kyseisen GPS laitteen liverekisteröinnin tilanne



Vuonna 2013 tai sen jälkeen valmistetut pannat, jotka eivät ole Tracker Easy -pantoja:


- Käynnistyessään se tarkistaa löytyykö pannan tiedoilla olemassa olevaa liverekisteröintiä Trackerin livepalvelimelta

- Jos: 

a) purit ja poistit pannan aiemman liverekisteröinnin, 

b) eikä panta ollut kirjautuneena livepalveluun kun sen rekisteröinti purettiin, 

c) etkä ole luonut uutta rekisteröintiä/jakonimeä ennen pannan käynnistämistä

- Panta luo automaattisesti uuden alustavan liverekisteröinnin, joka käyttäjän täytyy itse viimeistellä


Pannan uudelleenkäynnistyksen yhteydessä alustavasti luoman uuden liverekisteröinnin viimeistely:


- Viimeistely tapahtuu avaamalla  Kohdeluettelo -> Plus-merkki -> "Rekisteröi uusi GPS paikannin" -> Sarjanumerolla -> kun rekisteröinti ehdottaa jakonimeä, napauta kyseistä kenttää ja kirjoita tilalle haluamasi jakonimi

- Jos palvelimella ei ole toista 1:1 samanlaista jakonimeä, ehdottamasi jakonimi hyväksytään ja tallennettaan livepalvelimelle.

- Huom! Jakonimessä ei saa olla ääkkösiä tai välilyöntejä, eikä erikoismerkkejä (väliviiva ja alaviiva ovat hyväksyttyjä)


- Jos vastaan tulee odottamattomia ongelmia, niin tarvittaessa soita Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä tiketti ja kerro pannan käyttämä IMEI -koodi ja puhelinnumero, niin tarkistamme mikä on kyseisen GPS laitteen liverekisteröinnin tilanne



Vanhemmat Tracker GPS laitteet (Ennen vuotta 2013 valmistetut pannat jotka eivät ole Tracker Easy -pantoja)


- Sen jälkeen kun kohteen liverekisteröinti on yllä kerrotulla tavalla purettu, voit edetä kuten tässä ohjeessa kohdasta "Jos pannan aiempi rekisteröinti Tracker Live -palvelussa on poistettu" -> "Jos kyseessä on ennen vuotta 2013 valmistettu panta"

- Jos vastaan tulee odottamattomia ongelmia, niin tarvittaessa soita Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä tiketti ja kerro pannan käyttämä IMEI -koodi ja puhelinnumero, niin tarkistamme mikä on kyseisen GPS laitteen liverekisteröinnin tilanne


HUOM!

Jos kyseessä on G500-sarjan laite tai G400FI niin Trackerin tekninen tuki voi auttaa ja opastaa ongelmatilanteissa, mutta jos kyseessä on jokin vanhemmista G400 sarjan pannoista, niin niiden tekninen tuki on jo päättynyt, eivätkä kyseisiä laitteita enää huolleta Trackerin huollon toimesta. Lisätietoja löytyy tästä tiedotteesta (TTA310-sarjan laitteiden tuki ja tukipalvelut loppuivat jo aiemmin, lisätietoja tässä artikkelissa)

Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.