Miksi kartta vaikuttaa epäselvältä, sumealta tai karttapohja on väärän värinen?

Nopea vastaus kysymykseen: 



Trackerin sovellus lähentää oletusasetuksena karttaa hieman ja karttaa voi myös itse lähentää ja loitontaa tarvittaessa

Joissain puhelimissa voi myös laitteen näytön oma zoom-toiminto sumentaa näytön kuvaa, joten tarkistathan ettei näytöllä oleva kartta näytä sumealta sen johdosta


Useimmiten ongelma poistuu karttaa loitontamalla:

- Loitonna karttaa kahdella sormella nipistämällä ja toista niin monta kertaa, että kartan loitonnus on sopivalla tarkkuudella (tai kunnes loitonnus pysähtyy)

Tai

- Loitonna karttaa napauttamalla kartan oikeassa reunassa olevaa miinus-nappia niin monta kertaa, että kartan loitonnus on sopivalla tarkkuudella (tai kunnes loitonnus pysähtyy)


Varsinkin jos karttanäkymässä ei näy mitään muuta kuin yksi värinen tausta, voi kyse olla siitä, että karttanäkymä on joko sovelluksen painikkeilla (tai laitteen näytön zoomia käyttämällä) zoomattu niin lähelle ja suureksi, ettei ruudulla näy mitään muuta kuin kartan taustaväri.



Lisätietoja aiheesta: 



Jos kartan taustaväri vaikuttaa niin tummalta, ettei sen läpi näy kunnolla muita yksityiskohtia, voi olla valittuna yhtä aikaa kaksi metsästysaluetta samalta alueelta ja molempien taustavärit ovat päällekkäin:



Kun syynä on yhden tai useamman päällekkäisen metsästysalueen taustaväritys


- Avaa sovelluksen vasemman puoleinen valikko, joko vasemman alakulman painikkeesta tai näytön vasemmasta reunasta näytön keskelle päin pyyhkäisemällä

- Napauta avautuvasta valikosta: "Kartat" ja sen jälkeen avautuvasta valikosta voit kohdasta "Lisäkerrokset" valita mitkä metsästysalueet näytetään kartalla ja voit napauttaa liukukytkimen harmaaksi niiden alueiden kohdalta jotka haluat pois karttanäkymästä

- Saman valikon alareunassa on painike "Lisää tasoja" josta avautuvan valikon kautta pääset määrittelemään tarkemmin mitä ominaisuuksia siitä valitsemastasi metsästysalueesta kartalla näytetään ja voit valita esim. onko käytössä "Normaali väritys" vai "Käänteisväritys" jne.



Alue joka aiheuttaa näitä ongelmia, voi olla jaettu sinulle myös Tracker Ryhmän kautta


- Jos "Kartat" valikosta ja sen asetuksista ei ollut apua, voi olla että kyseinen alue tulee jonkin Tracker Ryhmän kautta

- Avaa sovelluksen oikean puoleinen sivuvalikko, joko oikean alakulman painikkeesta tai näytön oikeasta reunasta näytön keskelle päin pyyhkäisemällä

- Napauta "Kaikki kohteet"

- Valitse napauttamalla tästä seuraavaksi avautuvan näkymän yläreunasta sen Ryhmän omaa välilehteä jotta saat sen auki

- Ensimmäisenä näkyy liukukytkin jota napauttamalla saat poistettua Ryhmän tilauksen väliaikaisesti (ei poista Ryhmää, vaan ainoastaan sen sisältämien kohteiden näkymisen kartalla)

- Ota tässä vaiheessa kaikkien Ryhmien tilaukset pois päältä, eli minkään Ryhmän kohteita ei näytetä kartalla

- Jos tämä korjasin ongelman, oli kyseinen alue jaettu ryhmän kautta

- Avaa sen ryhmän välilehti "Kaikki kohteet" -näkymässä -> napauta Ryhmän nimeä -> napauta Ryhmän kohteissa näkyvän alueen nimeä (ei kuvaketta, vaan nimeä) ja avautuvasta valikosta voit valita sopivan värin alueen rajaviivalle ja taustavärille tai valita, ettei taustaväriä käytetä ollenkaan


Jos tulee vastaan muita ongelmia tai virheilmoituksia näytölle, niin otathan silloin yhteyttä suoraan Trackerin tekniseen tukeen tai lähetä tiketti jotta voimme lähettää sinulle tarkemmat ohjeet kuinka edetä

Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.