Trackerin pantojen pakotettu sammutus ja uudelleenkäynnistys

Nopea vastaus kysymykseen: 



Koskee kaikkia Trackerin FI-mallin pantoja (2013 valmistetut ja sitä uudemmat), G1000 ja Supra mukaanlukien, jotka asiakas voi päivittää itse netin kautta. Tämä ohje ei koske Artemiksen pantaa, sitä koskeva vastaava ohje löytyy täältä



Lisätietoja Trackerin pannoista ja niiden ohjelmistojen päivittämisestä löydät tästä ohjeesta



Sammuttaminen


Laite sammutetaan kääntämällä virtakytkintä puolitoista kierrosta vastapäivään

Laitteen voi sammuttaa vaikka siinä olisi kytkettynä määräaikainen Live-seuranta


Jos panta ei tunnu sammuvan, olet ehkä kääntänyt virtakytkintä liian nopeasti:


1. Käännä puoli kierrosta vastapäivään (odota pari sekuntia)

2. Käännä jälleen puoli kierrosta vastapäivään (odota pari sekuntia)

3. Vasta sitten käännä vastapäivään viimeinen puolikierrosta loppuun asti, jolloin panta sammuu


Laitteen merkkivalot saattavat vilkkua vielä 5-15 s ajan sen jälkeen kun olet sammuttanut laitteen



Huom!

Voit pakottaa laitteen sammumaan myös seuraavalla tavalla:


- Käännä virtakytkin OFF-asentoon

- Kytke panta laturiin

- Panta sammuu ja alkaa latautumaan

- Tämän jälkeen virtakytkimen kääntäminen ON-asentoon käynnistää pannan normaalisti




Pannan perusasetukset käynnistyessä

Kun sammutamisen jälkeen käynnistät pantaa seuraavan kerran se käynnistyy aina perusasetuksilla, riippumatta siitä mitä ne ovat olleet aiemman jahdin aikana

- Päällä on Tracker Smart
- 1min taustaseuranta liven kautta
- Hälytykset pois päältä
- AGPS päällä ja lataus: ”Käynnistettäessä
- "AGPS Online" -lataus: ”Vanhentuessa




Lisätietoja aiheesta: 



Niissä vikatilanteissa joissa panta on ongelmasta huolimatta yhä kirjautuneena Tracker livepalveluun (edes hetkittäin), eli pantaan saa kuitenkin jonkinlaisen yhteyden, niin silloin myös Trackerin tekninen tuki voi auttaa asiassa, joten soita tai lähetä Tukipyyntö


Jos panta ei tunnu enää reagoivan mihinkään (ei edes soitto pannan numeroon enää yhdisty) eikä tilanne näytä enää muuttuvan, eikä panta enää kirjaudu Tracker Livepalveluun, silloin ei Trackerin tekninen tukikaan saa siihen yhteyttä ja silloin on parempi ottaa yhteyttä Trackerin Oulunsalon huoltoon jotta he voivat selvittää ja korjata ongelman. Trackerin Oulunsalon huollon tavoittaa soittamisen lisäksi myös lähettämällä heille Huoltopyyntö


Miten toimin kun haluaisin lähettää pannan huoltoon?


Mitä GPS laitteen takuu kattaa ja mitä ei?


Vastauksia kysymyksiin koskien GPS laitteen lähettämistä huoltoon muusta EU maasta kuin Suomesta tai EU alueen ulkopuolelta