Active - Usein kysyttyä

Mitä laturia voin käyttää Activen lataukseen?
Active tulee ladata tavallisella CE-hyväksytyllä USB-A liittimellä varustetulla laturilla.

Huom! Älä jätä latausjohtoa kiinni laturiin, kun lataus on valmis. On myös suositeltavaa irrottaa laturi pistorasiasta.
Mitä ohjelmistoja laite tukee?

Laite tukee Tracker ohjelmistoa. Voit käyttää ohjelmistoa laitteen käyttömaksulla ja jakaa laitteesi käyttöoikeuden kahdelle muulle käyttäjällä luomalla ohjelmassa laitteelle hallinnointioikeuden (jakokoodi luodaan Active laitteen asetuksista). Jos haluat käyttää edistyneitä ominaisuuksia, kuten ryhmätoimintoja ja laajempia kartta-aineistoja, onnistuu tämä ostamalla Tracker ohjelmiston maksullisen täysversion verkkokaupastamme.

Miten aktivoin laitteen Tracker ohjelmaan?

Ensimmäisellä asennuskerralla ohjelma ehdottaa laitteen lisäämistä. Jos haluat voit ohittaa tämän vaiheen ja lisätä laitteen myöhemmin Tracker ohjelman päävalikosta löytyvästä ”Laitteet”-valikosta. Paina näytön alareunassa olevaa ”plus” -kuvaketta ja valitse laitetyypiksi Tracker Active. Noudata ruudulla näkyviä ohjeita laitteen lisäämiseksi ohjelmaan. Löydät lisätietoa myös laitteen käyttöoppaasta, sekä laitteen käyttöönoton oppaasta tästä linkistä.

Miten voin lisätä laitteelle muita käyttäjiä?

Voit luoda laitteelle hallinnoijan koodin, jolla kaksi muuta käyttäjää voivat lisätä laitteen ohjelmistoonsa. Koodi luodaan ohjelmassa laitteen asetuksista. Hallinnoijat voivat lisätä laitteen Tracker ohjelman päävalikosta löytyvästä ”Laitteet”-valikosta (avataan päävalikko -> ”Laitteet”), painamalla alareunassa olevaa ”plus” -kuvaketta ja valitsemalla ”Kirjoita ylläpitäjän tai katselijan koodi”.

Miten voin tilata ja maksaa laitteen käyttömaksun (4,99 €/kk)?

Laitteen käyttömaksu ostetaan Tracker verkkokaupasta ”Ohjelmistot” osiosta.

Mitä eroa on Active laitemaksuun sisältyvällä Tracker ohjelmistolla ja erikseen ostettavalla maksullisella Tracker ohjelmistolla?

Asennettu ohjelmisto on sama, mutta mikäli ostat maksullisen Tracker ohjelmiston vuositilauksen saat avattua mm. laajennetut karttatoiminnot (metsästyskartat, Oma riista aineistot, ilmakuvat sekä tilarajat), ryhmätoiminnot (voit liittyä/luoda ryhmiä ja jakaa laitteesi näkyvyyden kaikille ryhmän jäsenille), voit ohjata muita Tracker brändin, sekä Ultracom ja WeHunt brändin laitteita ja saat käyttöösi ryhmä chat ominaisuuden. Voit katsoa lisää tästä linkistä.

Miten voin liittää laitteen Tracker tai Ultracom Next ryhmiin?

Tarvitset Tracker ohjelman maksullisen version, jonka voit ostaa Tracker verkkokaupasta. Kun olet ostanut maksullisen täyden version voit tämän jälkeen käyttää ryhmätoimintoja (liittyä ja luoda ryhmiä) ja liittää laitteesi haluamiisi ryhmiin. Voit lukea lisää eri toiminnoista tästä linkistä.

Mistä voin tilata varaosia?

Varaosina on saatavilla laitteen saranaosa ja latausjohto. Löydät varaosat Tracker verkkokaupasta tästä linkistä.

Miksi laite tulee ladata kolmen kuukauden välein?

Kaikkien laitteiden akku purkautuu itsestään, vaikka laitetta ei käytettäisikään. On suositeltavaa ladata akku noin kolmen kuukauden välein, jotta akku ei pääse syväpurkautumaan. Mikäli akkua ei ladata kolmen kuukauden välein, voi akku vaurioitua ja laitteen takuu ei kata laitteen väärinkäytöstä johtuvia vaurioita.

Voinko vaihtaa laitteeseen oman liittymäkortin?
Laitteen liittymäkorttia ei voi vaihtaa itse. Mikäli laitteen avaa raukeaa laitteen takuu välittömästi. Löydät lisätietoa takuusta laitteen mukana tulleesta takuukirjasesta.
Miksi laitteen sininen valo välkkyy, kun laite on laturissa?
Jos sininen valo välkkyy kaksi kertaa kahden sekunnin välein laitteen ollessa laturissa, ilmaisee tämä vikaa laitteen akussa tai latauspiirissä. Tällöin irrota laite laturista ja ota yhteyttä Tracker huoltoon.
Mikä on laitteen takuun pituus ja miten voin lähettää laitteen takuuhuoltoon?
Laitteella on kahden vuoden takuu. Voit tarkistaa laitteen takuuehdot sen mukana tulleesta takuukirjasta. Laitteen huoltoa varten tulee sinun luoda huoltopyyntö. Löydät lisätietoa huollosta tästä linkistä.