Hur lägger jag till ett nytt mål att följa (vän, hund, vägpunkt, etc.)

Snabbt svar:


Hur lägger jag till en vän
När du är på kartan trycker du på målmenyn längt ner i högra hörnet, tryck på plus (+), tryck sedan på "Sök på Tracker Live". Fyll i utdelningsnamn och lösenord som du får av din vän du vill lägga till



Hur lägger jag till ett halsband 1 (För nya halsband)

  • När du är på kartan trycker du på målmenyn längt ner i högra hörnet, tryck på plus (+), tryck sedan på  "Tracker Easy"
  • Scanna QR-koden som sitter på sidan av kartongen som enheten låg i



Hur lägger jag till ett halsband 2 (för ett halsband som är registrerat på Tracker Live)

  • När du är på kartan trycker du på målmenyn längt ner i högra hörnet, tryck på plus (+), tryck sedan på "Sök på Tracker Live"
  • Fyll i utdelningsnamn och lösenord (tittarkod eller ägarkod) som du får av ägaren till halsbandet

Med tittarkod kan du se halsbandet på din karta och med ägarkoden har du tillgång till alla inställningar och funktioner på halsbandet




Hur lägger jag till ett halsband 3 (för ett halsband som inte är registrerat på Tracker Live)

  • När du är på kartan trycker du på målmenyn längt ner i högra hörnet, tryck på plus (+), tryck sedan på "Registrera GPS-enhet
  • Här får du 3 alternativ, första "Läs med Streckkodsläsare" och "Ange Serienummer" dessa används på nyare GPS-enheter som inte varit registrerade på Tracker-Live förut. Sista alternativet är "Ange Telefonnummer" detta val är för äldre enheter före 2013 som inte är en "Tracker Easy" serie

När dessa steg är gjorda är enheten registrerad på Tracker Live och har fått ett eget utdelningsnamn  


Hur lägger jag till en vägpunkt

  • Följ dessa instruktioner (kommer snart)






Mer information:

Observera!
Om du har du får problem, kolla alltid så du har senaste uppdateringen av Tracker Hunter 6 installerad på din mobiltelefon, (följ dessa instruktioner), detta gäller även på ditt halsband (följ dessa instruktioner för att uppdatera ditt halsband) 


Alla sändare som är tillverkade innan 2013 behöver skickas in för uppdatering, dessa kan ej uppdateras på egen hand.



Om du inte lyckas lägga till en vän

Användarnamnet eller lösenordet är fel

  • Be din vän att öppna målmenyn genom att trycka på knappen längs ner till höger när du är på kartan
  • Längs upp i menyn trycker du på "Min position" (inte på ikonen)
  • I denna menyn ser du nu Utdelningsnamn och Tittarkod se till att alla bokstäver är rätt när det gäller stor och liten bokstav
  • Kolla också att "Dela ut lokalisering" är på (grön)



Om du fortfarande inte lyckas lägga till ett halsband



Om halsbandet tidigare har registrerats på Tracker live-service, men utdelningsnamnet eller lösenordet fungerar inte

  • Be din vän att öppna målmenyn genom att trycka på knappen längs ner till höger när du är på kartan
  • I menyn trycker du på "Alla mål" och sedan på "Hundens namn" (inte på ikonen)
  • I denna menyn ser du nu Utdelningsnamn och Tittarkod se till att alla bokstäver är rätt när det gäller stor och liten bokstav
  • Om det fortfarande inte fungerar så kontakta Tracker Support eller skapa ett ärende om du får oväntade fel, så hjälper vi dig



Andra möjliga orsaker

1.

Din mobiltelefon har ingen internetuppkoppling och är inte uppkopplad till Tracker Live


Detta betyder inte att telefonen eller andra applikationer inte skulle ha tillgång till internet, men en enda app som Tracker kan fortfarande ha begränsad eller ingen tillgång till internet. Medan andra appar fungera bra.


Säkerhetsappar eller säkerhetsinställningar kan blockera åtkomst, appbehörigheter kan ändras, det kan finnas begränsningar för dataanvändning per app, energihanteringsinställningar för appen, det kan finnas begränsningar för bakgrundsprocesser eller dataanslutning för alla eller en enda app, vad telefonen gör när skärmen stängs av eller om du inte rör vid skärmen på ett tag (skärmsläckare, strömsparare etc.) kan alla dessa orsaker bidra till problemet.
Många mobiler är på dygnet runt, ibland kan det hjälpa att bara stäng av mobilen och starta upp den igen.
Kolla så du inte slagit på "flygplansläge" eller "inaktiverat mobildata"


2.
Du har ingen giltig licens
Du måste ha en giltig licens för att kunna lägg till ett mål, att använda sig av test-läge utan att vara registrerad på Tracker Live funkar inte.
Följ dessa instruktioner om hur du ser din licens och förlänger den



Du kan också kontakta Tracker Support eller skicka oss ett ärende om du stöter på oväntade problem eller felmeddelanden etc. så kan vi ge dig mer detaljerade instruktioner