Vilka Tracker enheter är kompatibla med Tele2 SIM?

Snabbt svar:

Följande enheter är kompatibla med Tele2 SIM


- Supra version 2.17
- G1000 version 2.17, 2.16, 2.13
- G500 version 2.17, 2.16, 2.13
- G400 version 2.17, 2.16, 2.13 


Även B-bark enheter som är orange



Mer information:



Hur kan jag kontrollera versions numret på min GPS-enhet?


Versionsnummret skrivs vanligtvis in på GPS-enhetens chassi. Om versionsnumren har försvunnit och inte syns längre, men du vet IMEI-numret (en lång rad med siffror som börjar med 35xxxxxx) kan du kontakta Tracker Support så vi kan söka efter GPS-enheten med hjälp av IMEI-koden.

Om din GPS-enhet har uppgraderats hos Tracker Service för att stödja OTA-uppdateringar (mjukvaruuppdateringar via internet), kan du också se versionsnumret genom att kolla i inställningsmenyn för den här GPS-enheten.

För äldre GPS-enheter är följande menyalternativ inte tillgängligt, men för uppgraderade GPS-enheter (t.ex. G400FI, G500FI) är det tillgängligt:


  • Öppna Tracker hunter 6 appen
  • När du är ute på kartan tryck på målknappen i det nedre högra hörnet, eller dra fingret från höger sida av skärmen och in   mot mitten
  • Tryck på ALLA MÅL
  •  Tryck på Mina enheter
  •  Tryck på namnet på enheten (inte ikonen)
  • I menyn som kommer fram gå ner till raden för Version

Du kommer se att denna rad är numrerad i två avsnitt: "H: E" och "S: B". Den senare indikerar vad som är den senaste mjukvaruuppdateringen som laddats ner och installerats på din GPS-enhet och den första anger versionsnumret vi letar efter t.ex. "H: E02.16.00" och detta matchar det som finns på GPS-enhetens chassi, t.ex. "V2.16.00"



Versionsnumret på GPS-enhetens chassi skiljer sig från det som nämns i GPS-enhetsinställningarna -menyn i appen?

Den som finns på GPS-enhetens inställningar i appen är troligtvis nyare och uppdaterad

Om du känner dig osäker och vill ta reda på vilket versionsnummer din GPS-enhet har, kan du alltid kontakta Tracker Service så kan de kontrollera underhållshistoriken för din enhet. Tracker Support har ingen tillgång till sådan information, men Tracker Service har det



Du kan också kontakta Tracker Support eller skicka oss ett ärende om du stöter på oväntade problem eller felmeddelanden etc. så att vi kan ge dig mer detaljerade instruktioner

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.