Vad betyder de olika färgerna på lamporna på Artemis?

Snabbt svar: 



När någon av följande lampor (gult, grönt eller cyan) tänds när Artemis används så fungerar den normalt.


Gul LED-lampa


När strömmen är PÅ

  • Synlig även om Artemis startar om
  • Vänta tills lampan börjar blinka grönt
  • Enheten fungerar normalt


När enheten används

  • Ett gult ljus när du använder Artemis indikerar att enheten laddar ner data
  • Du kan fortsätta att använda enheten normalt om enhetens position uppdateras via Tracker Live
  • Enheten fungerar normalt



Medan du laddar enheten

  • LED-lampan är antingen gul eller grön
  • Enheten laddas
  • Batteriet är fullt när LED-lampan lyser grönt eller alla lampor är helt släckta
  • Enheten fungerar normalt



Grön LED-lampa


När enheten används

  • Den gröna LED-lampan blinkar
  • Enheten fungerar normalt



Cyan LED-lampa


När enheten används

  • Inspelning av ljudklipp pågår
  • Enheten fungerar normalt



Vit LED-lampa


När enheten används

  • Ljus (blinkande) vit LED-lampa som ökar hundens säkerhet och synlighet


Hur man slår på det vita LED-ljuset

  • Från din "Mål" -listan -> tryck på namnet (inte ikonen) på det mål som är en Artemis GPS-enhet
  • Eller, om det aktuella målet redan visas på kartan, öppnar du målets egen meny från panelen längst ner på skärmen
  • Från menyn "Inställningar" öppnar du sedan "Säkerhetslampa"
  • På höger sida om texten "Säkerhetslampa" i menyn hittar du ett stort X och om du trycker på den stänger det av den vita LED-lampan om den är påslagen
  • Tryck på "Säkerhetslampa" och välj sedan den tid du önskar den ska blinka (min: 15min - max: 12h)



Mer information: 



Om det lyser ett gult ljus på din Artemis som inte blir grönt eller ett rött när den laddas, slås på eller används är det något fel och följande åtgärder krävs


Röd LED-lampa


Medan du laddar enheten

  • Enheten är i fel läge
  • Den röda lysdioden blinkar
  • Kontrollera laddaren och laddkabeln
  • Koppla bort laddaren från vägguttaget och enheten från laddaren och vänta några minuter
  • Anslut laddaren till vägguttaget och anslut enheten till laddaren och försök igen
  • Laddning fungerar vid en temperatur på +5 till +30
  • OBS! Använd endast Artemis original laddare och laddningskabel som ingår i paketet!
  • Du kan också testa med en annan Artemis-laddare som du vet fungerar, om du har en tillgänglig
  • Om det löste problemet så är din Artemis ok, men enhetens egen laddare är trasig
  • Om det behövs kan du också försöka återställa GPS-enheten till grundinställningarna (fabriksinställningarna)

Artemis laddare har en garanti på 6 månader från inköpsdatumet (mer information om garantivillkoren finns här)


Om det behövs kan du köpa en ny laddare från din lokala Tracker återförsäljare



När enheten är PÅ

  • Enheten är i fel läge
  • Vänta tills den röda LED-lampan släcks
  • Om den röda lysdioden fortfarande är tänd, försök starta om enheten
  • Om det behövs kan du också försöka återställa GPS-enheten till grundinställningarna (fabriksinställningarna)
  • Om den röda lysdioden fortfarande är lyser, oavsett allt som gjorts hittills, ska du kontakta Tracker Service
  • Du kan också kontakta Tracker support eller skicka in ett ärende


När enheten används

  • Enheten är i fel läge
  • Den röda lysdioden blinkar
  • Ta enheten utomhus (om problemet uppstod inomhus) och starta om din Artemis
  • Om problemet inte löstes genom att starta om enheten, kan det behövas att du får återställa GPS-enheten till grundinställningarna (fabriksinställningarna)
  • Om det finns ström i enheten den är utomhus och omstart eller återställning inte hjälpte och lampan förblir röd ->  Ska din Artemis till Tracker Servicekontakta Tracker support eller skicka in ett ärende för mer information



Gul LED-lampa


Om den gula lampan lyser kontinuerligt och inte blir grön eller blir röd

  • Starta om enheten
  • Om problemet inte löstes genom att starta om enheten, kan det behövas att du får återställa GPS-enheten till grundinställningarna (fabriksinställningarna)
  • Om den gula lysdioden fortfarande är lyser, oavsett allt som gjorts hittills, ska du kontakta Tracker Service , kontakta Tracker support eller skicka in ett ärende för mer information





Funktioner




I de situationer där Artemis är inloggad på Tracker Live (även tillfälligt) trots problemen dvs. halsbandet inte får ingen anslutning kontakta Tracker support eller skicka in ett ärende för mer information


Om Artemis inte verkar svara på någonting längre, t.ex.


  • Omstart av enheten misslyckas när du -> öppnar menyn "Inställningar" för Artemis -> trycker på ikonen med 3 prickar i det övre högra hörnet -> starta om enheten
  • Enheten ansluter inte till Tracker Live (inte ens när den är fulladdad, med bra nätverkstäckning och inte när man väntat några minuter mellan omstart och SIM-kortets  är ok)


Då kommer Tracker support inte att kunna hjälpa till. Men först, innan du skickar Artemis till Service, kontakta Tracker support genom att skicka ett ärende (välj: Meddelandets ämne -> Service på ärendeformuläret)


Jag vill skicka min GPS-enhet till service, hur går jag vidare?

Vad täcker och täcker inte garantin för min GPS-enhet? 



Du kan också kontakta Tracker Support eller skicka oss ett ärende om du stöter på oväntade problem eller felmeddelanden etc. så att vi kan ge dig mer detaljerade instruktioner  





Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.