Android - Vad ska jag göra om Tracker Live inte fungerar?

Snabbt Svar: 


1.

  • Stäng appen och starta sedan om appen
  • Tvinga vid behov appen att stänga genom att följa Googles egen guide


2.

  • Från menyn "Licensinformation", kontrollera att den licens som används av programmet fortfarande är giltig
  • Om den har löpt ut, förläng licenstiden och aktivera den

3.

  •  Kontrollera att telefonens egen internetanslutning fungerar (inget flygplansläge aktivt eller mobildata av, etc)
  • Om enhetens internetanslutning inte fungerar av annan anledning stänger du av enheten och slå på den igen


4.

  • Om applikationen fortfarande inte har en internetanslutning, gör så här



Om det inte hjälper med dessa ovannämnda steg gör så här:

  • Öppna enhetens "Inställningar" -> "Program" eller "Appar" -> "Tracker"
  • Tryck på: Stäng eller Tvinga stängning
  • Tryck på: Rensa (ta bort) Töm cache
  • Tryck på: Rensa (ta bort) Rensa data


Dessa tre steg avinstallerar inte applikationen och de raderar inte data som lagras på Tracker Live


Starta sedan om Tracker Hunter 6 och logga in med samma telefonnummer som du tidigare använt med appen 


  • Med det angivna telefonnumret synkroniseras all annan information till det telefonnumret din app (en licensnyckel, ditt utdelningsnamn, och det som finns sparat på Tracker Live, mål, vägpunkter, gränser etc.)
  • Om du har mer än en Tracker licenskod och du vill vara helt säker på vilken licenskod som används för just den här enheten och vill välja rätt, följ dessa instruktioner



Om instruktionerna som föreslagits ovan misslyckades



Om Tracker Hunter 6 fortfarande inte kan ansluta till Tracker Live-tjänsten, gå igenom punkterna som nämns i "Mer information"





Mer information:  



Se till att din Android-enhets egen programvara är uppdaterad
Länk till Googles egen guide för kontroll och uppdatering av programvara och säkerhetsuppdateringar



Kontrollera om platstjänsterna och relaterade inställningar på din Android-enhet är aktiva och aktiverade



Kontrollera om behörigheterna för platstjänsterna för Tracker-applikationen är aktiva och tillgängliga

  • En länk till Googles egen guide för att redigera appbehörigheter t.ex. för att använda platstjänster på din enhet
  • En länk till Googles egen guide för att välja vilka appar som kan använda din Android-telefons platstjänster



Se till att Android-enhetens tids- / datumuppdatering är inställd på automatisk

  • En länk till Googles egen guide för att välja inställningar för tid, datum och tidszon
  • Om du har en dubbla Simkort i enheten, det vill säga det finns två olika SIM-kort / abonnemang från två olika mobiloperatörer och om det finns problem med tid / datum / tidszonsynkronisering med ISP: s nätverk, kontakta antingen teknisk support på din mobil operatörsabonnemangsleverantör eller tillverkaren av Android-enheten




Inställningar för strömsparläge för att förlänga batteriets livslängd kan hindra dig från att använda GPS och platstjänster



Om lösningen på problemet kräver att du återställer din Android-enhet till fabriksinställningarna

  • En länk till Googles egen guide för säkerhetskopiering och återställning av data på din Android-enhet
  • En länk till Googles egen guide för att återställa din Android-enhet till fabriksinställningarna





Du kan också kontakta Tracker Support eller skicka oss ett ärende om du stöter på oväntade problem eller felmeddelanden etc. så att vi kan ge dig mer detaljerade instruktioner