ios - Vad ska jag göra om Tracker Live inte fungerar?

Snabbt Svar:  


1.

  • Stäng appen och starta sedan om appen
  • Tvinga vid behov appen att stänga genom att följa Appels egen guide


2.

  • Från menyn "Licensinformation", kontrollera att den licens som används av programmet fortfarande är giltig
  • Om den har löpt ut, förläng licenstiden och aktivera den

3.

  •  Kontrollera att telefonens egen internetanslutning fungerar (inget flygplansläge aktivt eller mobildata av, etc)
  • Om enhetens internetanslutning inte fungerar av annan anledning stänger du av enheten och slå på den igen


4.



Om appen fortfarande inte har en internetanslutning, gå igenom punkterna under "Mer information"





Mer information:


OBS!

Om du stöter på problem (av något slag) är det alltid bra att se till att appen på din telefon har de senaste uppdateringarna installerade (använd dessa instruktioner)


Inställningar för energihantering kan också påverka om en applikation kopplas bort från Internet eller använder platstjänster med vissa begränsningar (eller inte kan användas alls)

Till exempel när du byter från att använda en annan applikation och sedan återgår till Tracker-appen eller inte rör på skärmen på ett tag eller om skärmsläckaren släckt skärmen



Se till att din iOS-enhets egen programvara är uppdaterad
Länk till Apples egen guide om hur man kontrollerar och uppdaterar iOS-enhetens egen programvara


Se till att Tracker Hunter 6 får vara på och fungera även när du använder en annan app, skärmen är avstängd etc.

Länk till Apples egen guide om hur du kontrollerar behörigheter och inaktiverar eller aktiverar dem för applikationer (t.ex. Tracker App)


Se till att iOS-enhetens tids- / datumuppdatering är inställd på automatisk, för detta påverkar också GPS-noggrannheten på din enhet

Länk till Apples egen guide om vad du ska göra om den här inställningen inte sparar ändringar som görs eller inte svarar


Se till att iOS-enhetens "Strömsparläge" inte begränsar appanas användning av enhetens GPS- och Tracker Live-spårning
Länk till Apples egen guide om inställningar för "Strömsparläget" och vilka effekter den har på din iOS-enhet


Se till att kontrollera eventuella nätverksproblem som kan orsaka att Tracker live-mål inte synkroniseras ordentligt

Detta gäller om du kan se din egen position på kartan, men du inte kan spåra något annat mål över Tracker Live och inte kan ladda ner nya kartor. Då är det antingen iOS-enheten som har tappat sin nätverksanslutning eller till bara en app (Tracker-app) som inte har tillgång till internet


  • Länk till Apples egen guide om det är en enda app som har tappat anslutningen till internet
  • Länk till Apples egen guide om du ser ett felmeddelande "Ingen tjänst" eller "Söker" på din iOS-enhet
  • Länk till Apples egen guide om du behöver kontrollera att mobildata är avstängd för iOS-enheter, tjänster eller appar


Om du bara har en WLAN / WiFi-anslutning när problemet uppstår, stäng av det och slå bara på mobildata

Eller vice versa, dvs. om mobildata användes när problemet uppstod, inaktivera det och anslut till WLAN / WiFi-nätverket




Du kan också kontakta Tracker Support eller skicka oss ett ärende om du stöter på oväntade problem eller felmeddelanden etc. så att vi kan ge dig mer detaljerade instruktioner  


Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.