Hur lägger jag till och registrerar mitt halsband i Tracker Live?

Snabbt Svar:  


Ingen tidigare registrering (helt ny Tracker Easy -enhet)


Tracker -enheten ska användas för första gången efter du fått hem den


När det gäller en ny oanvänd Tracker EASY -enhet har de redan ett SIM-kort installerat och SIM-abonnemanget är giltigt i 1 år från det att SIM-kortet används för första gången, de är också redan registrerade på Tracker Live.

Följ dessa guider:

Artemis

Supra

G1000

 

Om QR-koden inte är tillgänglig (klistermärket slitet eller fläckig, etc.), vänligen kontrollera enhetens IMEI-kod (ett serienummer som börjar med 35xxxx) och antingen ring Traker Support eller skicka oss ett ärende så kan vi med hjälp av IMEI-koden kontrollera vad utdelningsnamnet och lösenordet för den GPS-enheten 



Den tidigare registreringen har tagits bort (Halsbandet är avregistrerat)


Om du köpt ett begagnat Tracker halsband som har avregistrerats från Tracker Live av förra ägaren (eller ägaren bad Tracker-support att avregistrera den), eller om du har bytt ut SIM-kortet i halsbandet, se " Mer information "nedan:



Mer information:   


Om halsbandets SIM-kort har bytts ut


I så fall behöver halsbandet inte alltid registreras om, men behöver uppdateras i Tracker Live med nytt telefonnummer + operatörsnamn och APN-inställningar


Tracker Easy -enheter tillverkade efter 2013 uppdaterar automatiskt det ändrade telefonnumret i Tracker Live.

I det här fallet behöver du inte kontakta Tracker supporten, vrid på bandet och vänta en stund



Om det inte är en Tracker Easy -enhet tillverkad efter 2013


Följ då dessa instruktioner


När GPS-enhetens tidigare registrering i Tracker Live har raderats



GPS-enheter tillverkade före 2013



  • Öppna appen och tryck på knappen i det nedre högra hörnet av kartvyn eller dra fingret från skärmens högra sida till mitten av kartan
  • Tryck på plustecknet längst ner i menyn (menyn "Mål")
  • Tryck på "Registrera en ny GPS-enhet"
  • Välj "Ange telefonnummer" och följ instruktionerna på skärmen



Följande information behövs när du fortsätter med den nya registreringen av Tracker Live:


  • Telefonnummer (internationellt format, börjar med +358 och utelämnar den första nollan i telefonnumret)
  • Namn (detta blir enhetens visningsnamn på kartan)
  • Enhetstyp (kontrollera märket / modellen som är instansat på enhets skal och välj rätt från listan)
  • Land och operatör (detta är information relaterad till det använda telefonnumret)
  • Utdelningsnamn (detta är namnet som används för enheten i Tracker Live och den kan inte redigeras senare)
  • Ägarkod (detta krävs för att starta / stoppa spårning eller ändra de inställningar som används för din Tracker -enhet)
  • Tittarkod (tittarkod + utdelningsnamn ges till din vän som vill spåra din Tracker -enhet, men har inga behörigheter i inställningarna)



GPS-enheter tillverkade efter 2013


Om programvaran i GPS-enhet är uppdaterad och enheten sedan avregistreras från Tracker Live, antingen av ägaren eller på ägarens begäran av Tracker Support, gör följande nästa gång du slår på GPS-enheten:


  • Kontrollera om det finns en befintlig Tracker Live registrering
  • Om registreringen har raderats kommer de tidigare uppgifterna inte längre att finnas
  • Sedan skapas en ny registrering i Tracker Live automatiskt för ett sådant Tracker Easy halsband
  • Kontrollera sedan IMEI som finns på halsbandet, dvs. serienumret som börjar med 35xxxx som är kopplat till enheten
  • Öppna menyn "Mål" -> Tryck på plustecknet -> Tryck på: "Registrera en ny GPS-enhet" -> Tryck på: "Ange serienummer"
  • Följ sedan instruktionerna på skärmen och ange den information som behövs för registreringen