Hur lägger jag till och registrerar mitt halsband i Tracker Live?

Snabbt Svar:  


Ingen tidigare registrering (helt ny Tracker Easy -enhet)


Tracker -enheten ska användas för första gången efter du fått hem den


När det gäller en ny oanvänd Tracker EASY -enhet har de redan ett SIM-kort installerat och SIM-abonnemanget är giltigt i 1 år från det att SIM-kortet används för första gången, de är också redan registrerade på Tracker Live.

Följ dessa guider:

Artemis

Supra

G1000

 

Om QR-koden inte är tillgänglig (klistermärket slitet eller fläckig, etc.), vänligen kontrollera enhetens IMEI-kod (ett serienummer som börjar med 35xxxx) och antingen ring Traker Support eller skicka oss ett ärende så kan vi med hjälp av IMEI-koden kontrollera vad utdelningsnamnet och lösenordet för den GPS-enheten 



Den tidigare registreringen har tagits bort (Halsbandet är avregistrerat)


Om du köpt ett begagnat Tracker halsband som har avregistrerats från Tracker Live av förra ägaren (eller ägaren bad Tracker-support att avregistrera den), eller om du har bytt ut SIM-kortet i halsbandet, se " Mer information "nedan:



Mer information:   


Om halsbandets SIM-kort har bytts ut


I så fall behöver halsbandet inte alltid registreras om, men behöver uppdateras i Tracker Live med nytt telefonnummer + operatörsnamn och APN-inställningar


Tracker Easy -enheter tillverkade efter 2013 uppdaterar automatiskt det ändrade telefonnumret i Tracker Live.

I det här fallet behöver du inte kontakta Tracker supporten, vrid på bandet och vänta en stund



Om det inte är en Tracker Easy -enhet tillverkad efter 2013


Följ då dessa instruktioner


När GPS-enhetens tidigare registrering i Tracker Live har raderats



GPS-enheter tillverkade före 2013



  • Öppna appen och tryck på knappen i det nedre högra hörnet av kartvyn eller dra fingret från skärmens högra sida till mitten av kartan
  • Tryck på plustecknet längst ner i menyn (menyn "Mål")
  • Tryck på "Registrera en ny GPS-enhet"
  • Välj "Ange telefonnummer" och följ instruktionerna på skärmen



Följande information behövs när du fortsätter med den nya registreringen av Tracker Live:


  • Telefonnummer (internationellt format, börjar med +358 och utelämnar den första nollan i telefonnumret)
  • Namn (detta blir enhetens visningsnamn på kartan)
  • Enhetstyp (kontrollera märket / modellen som är instansat på enhets skal och välj rätt från listan)
  • Land och operatör (detta är information relaterad till det använda telefonnumret)
  • Utdelningsnamn (detta är namnet som används för enheten i Tracker Live och den kan inte redigeras senare)
  • Ägarkod (detta krävs för att starta / stoppa spårning eller ändra de inställningar som används för din Tracker -enhet)
  • Tittarkod (tittarkod + utdelningsnamn ges till din vän som vill spåra din Tracker -enhet, men har inga behörigheter i inställningarna)



GPS-enheter tillverkade efter 2013


Om programvaran i GPS-enhet är uppdaterad och enheten sedan avregistreras från Tracker Live, antingen av ägaren eller på ägarens begäran av Tracker Support, gör följande nästa gång du slår på GPS-enheten:


  • Kontrollera om det finns en befintlig Tracker Live registrering
  • Om registreringen har raderats kommer de tidigare uppgifterna inte längre att finnas
  • Sedan skapas en ny registrering i Tracker Live automatiskt för ett sådant Tracker Easy halsband
  • Kontrollera sedan IMEI som finns på halsbandet, dvs. serienumret som börjar med 35xxxx som är kopplat till enheten
  • Öppna menyn "Mål" -> Tryck på plustecknet -> Tryck på: "Registrera en ny GPS-enhet" -> Tryck på: "Ange serienummer"
  • Följ sedan instruktionerna på skärmen och ange den information som behövs för registreringen






Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.