Kan jag ändra utdelningsnamn som används av halsbandet på Tracker Live?

Snabbt Svar: 


Det är inte möjligt att redigera det utdelningsnamn som används av GPS-enheten (inte möjligt även av Tracker support), men om det behövs kan du avregistrera utdelningsnamnet och registrera enheten på nytt med Tracker Live, men med ett nytt utdelningsnamn


Utdelningsnamnet behövs bara när du lägger till ett halsband i appens mållista, halsbandets visningsnamn som visas på kartan kan redigeras hur ofta du vill, direkt från halsbandets egen "Inställningar" -meny genom att trycka på "Namn" -fältet i listan och spara ett nytt visningsnamn


Om du har lagt till ett halsband på din mållista med tittarkod kan du inte avregistrera halsbandet och registrera den igen med Tracker Live


För att kunna avregistrera halsbandet behöver du ha lagt till det i mållistan med ägarkod


OBS!

Vi rekommenderar att halsbandet du avregistrerar är online och inloggad på Tracker Live under proceduren "Avregistrera"


  • Öppna Tracker hunter 6 appen
  • När du är ute på kartan tryck på målknappen i det nedre högra hörnet, eller dra fingret från höger sida av skärmen och in   mot mitten
  • Tryck på ALLA MÅL
  •  Tryck på Mina enheter
  •  Tryck på namnet på enheten (inte ikonen) som du vill avregistrera
  • Halsbandets "inställningar" öppnas
  • Från den här menyn noterar du telefonnumret som används av halsbandet och halsbandets mer specifika typ / modell
  • Enhetens IMEI-kod (från och med 35xxxx) finns skriven på GPS-enhetens chassi (eller på ett klistermärke som är fäst på den)
  • När du har sparat all nödvändig information kan du trycka på ikonen med tre punkter i det övre högra hörnet i halsbandets meny "Inställningar"
  • Välj "Avregistrera", följderna av detta beskrivs mer detaljerat här (t.ex. alla sparad data kommer raderas)


När dessa steg är klara måste halsbandet registreras på nytt på Tracker Live med nytt utdelningsnamn

För mer detaljerade instruktioner om omregistreringen, se avsnittet "Mer information" nedan




Mer information:


Tracker Easy enheter: Tracker Supra Easy och Tracker G1000 Easy


  • Om du har en Tracker Easy enhet, kommer den att kontrollera om det finns tillgänglig data när den är påslagen, om det finns någon befintlig registrering på Tracker's live-server
  • Enheten kommer kolla:
  • a) hade registreringen raderats innan du slog på strömmen och
  • b) GPS-enheten var inte inloggad på Tracker Live när den avregistrerades och
  • c) du skapade inte ett nytt registrerings- / utdelningsnamn innan du slog på GPS-enheten
  • Sedan skapar GPS-enheten automatiskt en ny registrering på Tracker live nästa gång den slås på


Det felaktiga sättet: Om du därefter trycker på plustecknet i Mål-menyn och väljer "Registrera en ny GPS-enhet" med alternativet "Telefonnummer" eller "Streckkod" får du ett "Felaktigt lösenord" felmeddelande (eftersom det redan finns en existerande registrering på Tracker Live som skapas automatiskt av GPS-enheten som en del av startprocessen om det inte finns någon existerande registrering att hitta)


Rätt sätt: Om den ursprungliga QR-koden för Tracker Easy enheten fortfarande är intakt och läsbar (inte fläckig eller på annat sätt skadad) kan du öppna Mål-menyn, trycka på plustecknet och välja "Tracker Easy" och lägga till halsbandet till mållistan med hjälp av QR-koden


Om QR-koden är fläckig eller på annat sätt skadad, kolla enhetens IMEI-kod (serienummer som börjar med 35xxxx) och enhetens telefonnummer och ring till Tracker support eller skicka ett ärende så kontrollerar vi statusen för registreringen av GPS-enheten


Om du inte vill att den nya Tracker live-registreringen genereras automatiskt av Tracker Easy enheten och istället vill registrera den med ett utdelningsnamn efter eget val, följ dessa steg:


  • Slå inte på din Tracker Easy enhet efter att du avregistrerat den om du inte först har registrerat den igen på Tracker Live med det nya utdelningsnamnet du valt
  • Sammanfattningsvis: Stäng först av halsbandet, avregistrera sedan den från Tracker Live, gör sedan en ny registrering med nytt utdelningsnamn och när du har slutfört dessa steg, vrid på strömmen till Tracker Easy halsbandet


Så här skapar du en ny Tracker Live -registrering manuellt innan du slår på strömmen till halsbandet igen:


  • Öppna "Mål" -menyn -> tryck på Plus-tecknet -> "Registrera en ny GPS-enhet" -> välj att registrera den med alternativet Telefonnummer
  • När registreringen föreslår ett utdelningsnamn, tryck på det fältet och ange önskat utdelningsnamn istället
  • Om servern inte har ett lika utdelningsnamn accepteras det föreslagna utdelningsnamnet och lagras på Tracker Live
  • OBS! Utdelningsnamnet får inte innehålla kommatecken, mellanslag, specialtecken eller å,ä,ö  (bindestreck och understrykningar är ok)
  • Slå inte på strömmen till enheten förrän den nya Tracker Live registreringen med det nya utdelningsnamnet är accepterat och godkänt


  • Om du stöter på problem, kontrollera IMEI-koden för enheten (serienummer som börjar med 35xxxx) och enhetens telefonnummer och ring Tracker support eller skicka ett ärende så kontrollerar vi vilket det rätta utdelningsnamnet är för enheten



Tracker enheter tillverkade 2013 eller senare som inte är Tracker Easy enheter:


  • Om du har en Tracker Easy enhet, kommer den att kontrollera om det finns tillgänglig data när den är påslagen, om det finns någon befintlig registrering på Tracker's live-server
  • Enheten kommer kolla:
  • a) hade registreringen raderats innan du slog på strömmen och
  • b) GPS-enheten var inte inloggad på Tracker Live när den avregistrerades och
  • c) du skapade inte ett nytt registrerings- / utdelningsnamn innan du slog på GPS-enheten
  • Sedan skapar enheten automatiskt en ny preliminär Tracker Live -registrering, som användaren måste slutföra för att få den att fungera


Hur slutför användaren den inledande / preliminära registreringen på Tracker Live, som enheten gjorde vid start:


  • Öppna "Mål" -meny -> tryck på Plus-tecknet -> "Registrera en ny GPS-enhet" -> välj att registrera den med streckkodalternativet -> sedan, när registreringen föreslår ett utdelningsnamn, tryck på det fältet och ange önskat utdelningsnamn
  • Om servern inte har ett lika utdelningsnamn accepteras det föreslagna utdelningsnamnet och lagras på Tracker Live
  • OBS! Utdelningsnamnet får inte innehålla kommatecken, mellanslag, specialtecken eller å,ä,ö  (bindestreck och understrykningar är ok)
  • Om du stöter på problem, kontrollera IMEI-koden för enheten (serienummer som börjar med 35xxxx) och enhetens telefonnummer och ring Tracker support eller skicka ett ärende så kontrollerar vi vilket det rätta utdelningsnamnet är för enheten


Äldre Tracker enheter (tillverkade före 2013 och är inte Tracker Easy enheter)


  • När Tracker Live-registreringen för GPS-enheten har avregistrerats som beskrivs ovan kan du fortsätta med omregistreringen som beskrivs i den här guiden under "Om Tracker enheten tidigare hade avregistrerats från Tracker Live " -> "När det gäller en Tracker enhet tillverkad före 2013"

  • Om du stöter på problem, kontrollera IMEI-koden för enheten (serienummer som börjar med 35xxxx) och enhetens telefonnummer och ring Tracker support eller skicka ett ärende så kontrollerar vi vilket det rätta utdelningsnamnet är för enheten


När det gäller enheter i G500-serien eller G400FI kan Tracker Support hjälpa till och ge hjälp med problem, men när det gäller de äldre enheterna i G400-serien har Tracker support redan upphört och dessa enheter servas inte längre av Tracker service. Mer information finns på denna sida (TTA310-seriens support- och supporttjänster avslutades tidigare, se den här artikeln för mer information)