Hur sätter jag ett skallalarm och hur fungerar det?

Snabbt svar:  



Skallalarm skickar information till din telefon med en push-avisering om hundens skallfrekvens har överskridit eller sjunkit under gränsvärdet under en viss inställd period




Så här ställer du in ett skall alarm för GPS-enheten:


  • När du är ute på kartan tryck på målknappen i det nedre högra hörnet, eller dra fingret från höger sida av skärmen och in mot mitten
  • Tryck på ALLA MÅL
  •  Tryck på Mina enheter
  •  Tryck på namnet på enheten (inte ikonen) som du vill ställa ett skall alarm på
  • Scrolla ner i menyn tills du kommer till "Skallalarm"
  • Ställ in skall per minut, och sedan varaktigheten
  • Godkänn inställningarna genom att trycka på "Starta"


Enheten skickar ett skallalarm (alarmljud + avisering) om det genomsnittliga antal skall överstiger det antal skall som du ställt in i timern.


Om hunden sjunker i skallfrekvens och understiger det antal skall du satt i timern så får du ett larm om att hunden slutat skalla.




Mer information:  



Hur länge din telefon avger ett larm (eller spelar upp ett larm alls) eller hur den visar ett meddelande om detta larm (eller visar det alls) beror på vilken telefon du använder och dess inställningar.



iOS instruktioner för att ändra aviseringsinställningar

Android instruktioner för att ändra aviseringsinställningar




Avbryta ett skallalarm från GPS-enheten (för att avaktivera alarmet)

  • Genom att öppna ett skallalarm -larmmeddelande kommer du att kunna avbryta (stänga av) det larmet från menyn som öppnas.
  • Eller så kan du trycka på namnet på GPS-enheten i "Mål" -listan och scrolla till slutet av menyn "Inställningar" som öppnas och trycka på krysset till höger om "Skallalarm"
  • Om du har problem med att stänga av larmet via Tracker-appen finns det ett nödalternativ att skicka ett "Alarm off" -kommando till GPS-enheten, (gäller ej Artemis) som SMS-meddelande
  • (Obs! Att skicka SMS-kommando är inte ett rekommenderat sätt att stänga av alarmet)



Alla kommandon till GPS-enheten går vanligtvis via Tracker Live, så när du ställer in eller inaktiverar ett larm, se till att appen på din telefon också är ansluten till Tracker Live 


Om Skallalarmet inte verkar fungera som det ska eller inte alls, informationen är ofullständig i menyn "Statusinformation" längst ned i panelen på kartvyn för GPS-enheten, så kan problemet vara orsakat av att den person som ställde skallalarmet har en gammal version av Tracker App-programvaran (se den här guiden för mer information)



För problem med anslutning till appen på din telefon:


IoS- Vad ska jag göra om Tracker Live inte fungerar
Android- Vad ska jag göra om Tracker Live inte fungerar





Du kan också kontakta Tracker Support eller skicka oss ett ärende om du stöter på oväntade problem eller felmeddelanden etc. så att vi kan ge dig mer detaljerade instruktioner 


Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.