Vad betyder de olika färgerna på halsbandets LED-lampor?

Snabbt svar:  



När du laddar batteriet:


  • Den röda lampan tänds när batteriet laddas
  • Rött ljus blinkar var tredje sekund -> Laddningsfel / funktionsfel
  • Grönt ljus tänds när batteriet är fulladdat (laddaren kan tas bort)



Vid start när enheten slås på:


  • Den gröna LED-lampan tänds i 10 sekunder när enheten slås på
  • Därefter växlar enheten mellan grönt och rött LED-ljus (t.ex. när enheten söker efter satelliter)



När enheten är klar för användning:


  • Endast grönt ljus blinkar en gång i sekunden (enheten har hittat satelliter och är redo att användas)
  • Testa att du får positionsuppdateringar via Tracker Live innan du släpper loss hunden



När batteriladdningen är för låg:


  • Endast den röda lysdioden blinkar var tredje sekund -> anslut enheten till laddaren



Hur lamporna indikerar ett möjligt fel:


  • Endast den röda lysdioden blinkar var tredje sekund - Laddningsfel
  • Endast den röda lysdioden blinkar varje 0,2sek -> SIM-kortfel eller SIM-kortavläsningsproblem
  • En följd av följande lampor: Grön + 1 röd -> GPS ej tillgängligt
  • En följd av följande lampor: Grön + 2 röd -> GSM ej tillgängligt
  • En följd av följande lampor: Grön + 3 röd -> GPS + GSM, ingen är tillgänglig


OBS!

Om enheten inte verkar stängas av kan du ha vridit/tryckt på strömbrytaren för snabbt:

1. Vrid omkopplaren ett halvt varv moturs (vänta några sekunder)

2. Vrid ytterligare en halv varv moturs (vänta några sekunder)

3. Vrid sedan den sista halva varven moturs för att slutföra avstängningen


LED-lamporna kan blinka i 5-15 sekunder efter att enheten har stängts av



Mer information: 


I de situationer där enheten är inloggad i Tracker Live (även tillfälligt) trots problemet, det vill säga det inte är möjligt att få någon anslutning till denna enheten, då kan Tracker tekniska support också hjälpa, så ring eller skicka ett ärende



Om GPS-enheten inte verkar svara på någonting längre t.ex.


  • Omstart av enheten misslyckas när du -> öppnar "Inställningar" för enheten -> trycker på ikonen med 3 prickar i det övre högra hörnet -> starta om enheten
  • Enheten ansluter inte till Tracker Live (inte ens när den är fulladdad, med bra nätverkstäckning och inte när man väntat några minuter mellan omstart)
  • Du får ett felmeddelande när du försöker ringa till det telefonnummer som enheten använder


Då kommer Tracker's support inte att kunna hjälpa till. Men innan du skickar Artemis till Service, kontakta Tracker Service genom att skicka ett ärende (välj: Meddelandets ämne -> Service i formuläret)



Jag vill skicka min GPS-enhet till service / underhåll, hur går jag vidare?


Vad täcks av garantin på enheten och inte vad?