Hur tvingar jag Tracker enheten att stänga av och starta om?

Snabbt svar:

Den här guiden gäller alla enheter för Tracker FI-serien (tillverkade 2013 eller senare), G1000 och Supra, dvs. alla enheter för Tracker som kan ta emot programuppdateringar via internet. Den här guiden gäller inte Artemis enheterna, den har lite olika instruktioner som finns här



Mer information om Tracker enheter och hur man uppdaterar deras programvara finns här



Stänga AV enheten


Stäng av enheten genom att vrida strömbrytaren moturs ett och ett halvt varv


Du kan stänga av enheten även om den har en kontinuerlig spårning via Tracker Live aktiv när du stänger av den


Om det verkar som om du inte kan stänga av enheten kan du ha vridit på strömbrytaren för snabbt:


1. Vrid strömbrytaren "ett halvt varv" moturs (vänta några sekunder)

2. Vrid strömbrytaren ytterligare ett halvt varv moturs (vänta några sekunder)

3. Vrid sedan strömbrytaren det sista "halva varvet" moturs för att slutföra avstängningen


LED-lamporna kan blinka i 5-15 sekunder efter att enheten har stängts av


OBS!

Du kan också tvinga enheten att stänga av genom att göra så här:

  • Vrid strömbrytaren till OFF-läget
  • Anslut enheten till laddaren
  • Enheten stängs av och börjar ladda batteriet
  • Nästa gång du startar enheten börjar den med standardinställningarna



Tracker enheter återställer sina standardinställningar vid nästa omstart


Tracker enheten börjar alltid med följande grundläggande standardinställningar, oavsett ändringar du kan ha gjort i dess inställningar den senaste gången du använde enheten:


  • Tracker Smart är på
  • 1 min spårningsfrekvens via Tracker Live
  • Larm är avstängda
  • AGPS är på och inställningen för A-GPS-uppdateringar är inställd på: "Vid start"
  • AGPS Online "nedladdningsinställningen är inställd på: "När den blir äldre"




Mer information:
   


I de situationer där enheten är inloggad i Tracker Live (om även tillfälligt) trots problemet, det vill säga det är möjligt att få anslutning till denna enhet, då kan Tracker's support hjälpa dig, så ring eller skicka in ett ärende


Om enheten inte verkar svara på någonting längre t.ex.

  • Omstart av enheten misslyckas när du -> öppnar "Inställningar" -menyn för enheten -> trycker på ikonen med 3 prickar i det övre högra hörnet -> starta om enheten
  • Enheten ansluter inte till Tracker Live (inte ens när den är fulladdad, med bra nätverkstäckning och inte när man väntat några minuter mellan omstart)
  • Du får ett felmeddelande när du försöker ringa till det telefonnummer som enheten använder

Då kommer Tracker's support inte att kunna hjälpa till. Men innan du skickar din Artemis till Service, kontakta Tracker Service genom att skicka in ett ärende (välj: Meddelandets ämne -> Service i ärendeformuläret)


Jag vill skicka min GPS-enhet till service, hur går jag vidare?

Vad täcker och täcker inte garantin för min GPS-enhet?