Hur installerar jag Tracker-appen eller överför den till en annan enhet?

Du kan ladda ner Tracker Hunter appen från din telefon där du laddar ner appar

iOS telefoner: Apple App Store
Android telefoner: Google Play Butiken

Sök "Tracker Hunter" i App Store eller Google play när du hittat appen, tryck på "Installera"
Följ instruktionerna på skärmen och fyll i den information som behövs för att installera appen och för registrering


Det viktigaste är att du har rätt telefonnummer ifyllt så vi kan skicka en verifieringskod via SMS till dig


- När du öppnar meddelande i din mobil så ser du ett meddelande från Tracker Oy
- Öppnar du meddelandet så kommer det stå: Tracker-säkerhetskod 123456 ABcDefGHI1R
- Du fyller i den sex-siffriga verifikationskoden i appen, när den frågar efter den (de 11 bokstäverna / siffrorna som visas efter de första sex siffrorna behövs vanligtvis inte)
- Efter detta registreras Tracker hunter för användning och du kan radera verifieringskoden som skickades till din telefon som ett textmeddelande, eftersom det inte längre behövs efter detta steg. Det är en installationskod som säkerställer att det telefonnummer du anger under produktregistreringen är det nummer du använder


Installera appen - När produkten redan är registrerad: Logga in
För kunder som har en Tracker Hunter licens
Efter att ha angett telefonnumret och det matchar en licens som finns registrerad på Trackers-server synkroniseras installationen automatiskt, licenskoden tillsammans med all ytterligare information som används (mål,vägpunkter etc.) följer med in i Tracker-appen

Observera!

Om du skapar ett nytt Utdelningsnamn har det en tom målmeny och ingen tidigare historik på Tracker Live -tjänsten. Om du behöver hjälp med Tracker App-installation kan du kontakta Tracker Support eller skicka in ett Årande, vårt supportteam kommer att informera dig om hur du går vidare

Om det finns flera hundra objekt, grupper, vägpunkter etc. kan synkronisering ta lite tid, så se till att din internetanslutning som används av programmet inte går förlorad under synkroniseringen.

Inställningar för energihantering är ofta orsaken om internetanslutningen som används av applikationen går förlorad under datasynkronisering
Installera appen - Ny kund: Registrera dig eller använd "Hoppa över" -alternativet
För nya kunder
Du kommer inte få valet att logga in med en licens, så du fortsätter genom att göra något av dessa val

Hoppa över
Du kan välja att hoppa över och fortsätta utan att registrera dig. Då kan du se din egen position på kartan, men Tracker funktioner är begränsade jämfört med en kund med en betald aktiv licens eller en kund som har registrerat sig under installationen. Detta betyder t.ex. att du inte kan använda Tracker Live-tjänsten (för Tracker Live är detta en del av den betalda licensen)

Registrera
Du registrerar dig fyll i telefonnummer, namn och e-post och fortsätt, du hamnar nu i en 14-dagars testperiod från den dagen du registrerade dig.

Observera!
Med 14-dagars perioden har du full tillgång till alla Tracker-live funktioner. Denna period erbjuds endast till nya användare som registrerar sig. Om du tidigare använt perioden med ditt telefonnummer, IMEI-nummer eller annat så kommer du få ett meddelande om detta och du har inte tillgång till alla funktioner.
Behöver du hjälp med installationen av Tracker hunter, kontakta Tracker Support eller skicka ett ärende så hjälper vi dig
Android: Appens installation fortsätter inte efter att du har angett telefonnummer?
Den vanliga felet är att det saknas behörighet för SMS-meddelanden i Google Play och / eller Google Play Services-systeminställningar på din Android-enhet


- Öppna Inställningar på din telefon, gå ner till "Appar" "App-inställningar"
- På vissa Android-enheter finns dessa behörigheter i "Sekretess"-inställningar (eller "Appar och aviseringar")
- Öppna sedan "Behörighetshanterare" och kolla så att Google Play har behörighet att skicka SMS, om inte ge appen behörighet


Detta kan se olika ut beroende på tillverkare, även namnen på de olika menyerna kan se olika ut.

Om så är fallet med din telefon eller surfplatta och du inte är säker på hur du får åtkomst eller hur du beviljar behörighet för SMS-meddelanden för dessa appar i Google Play och Google Play Systemen, ber vi dig vänligen kontakta teknisk support för din enhet ( där du köpt din mobil, tillverkare eller Google tech.support) vi på Tracker Support kan inte alltid hjälpa dig med detta.

När SMS-verifieringen har godkänts kan du ta bort SMS-behörigheterna som ges till Google Play och Google Play Services. För installation av Tracker-appen ska du bara använda SMS-verifiering en gång under installationsprocessen
Hur installerar jag appen på en mobilenhet utan SIM-kort?
Enheten du installerar Tracker-applikationen på behöver inte ha ett SIM-kort

- När du har laddat ner Tracker Hunter och öppnar den första gången ber den dig att acceptera villkor etc.
- Sedan ber Tracker-appen om ett telefonnummer ska användas för SMS-verifikationsmeddelandet


Detta är nu där installationsprocessen skiljer sig från en enhet som har ett SIM-kort installerat


- Avmarkera först alternativet för automatisk inloggning (du hittar det här alternativet strax under där du ombeds fylla i telefonnumret)
- Fyll i telefonnumret som är kopplat till licensen och som sitter i en mobil, dit kommer SMS verifikationen


Sedan kan du fortsätta med installationen genom att följa instruktionerna på skärmen
Förutom att avmarkera automatisk inloggning fortsätter installationen som vanligt, med SIM-kort installerat eller utan SIM-kort
Jag vill överföra appen till en annan enhet, hur gör jag det?
Flytta INTE applikationen till en ny enhet från en säkerhetskopia för molntjänster, utan utför en ny ren installation!


Telefonen där applikationen nu är installerad (enhet nr 1)

Om telefonnumret som används av programmet ändras:
Öppna huvudmenyn till vänster -> Tryck på: "Inställningar" -> Tryck på: "Licensinformation" -> Tryck på: "Telefonnummer"
Ange ett nytt telefonnummer och bekräfta ändringen med SMS-verifieringskoden som kommer i SMS:et som skickades till det nya telefonnumret
När det nya telefonnumret har bekräftats: Öppna huvudmenyn till vänster -> Tryck på: "Inställningar" -> Tryck på: "Licensinformation" -> Tryck på: Ta bort licens

Om det telefonnummer som används av appen är detsamma:
Öppna huvudmenyn till vänster -> Tryck på: "Inställningar" -> Tryck på: "Licensinformation" -> Tryck på: Ta bort licens



Telefonen till vilken applikationen överförs (enhet nr 2)

Om du bara har en licenskod som du använder:
- Det du behöver göra är att ange telefonnumret som används av applikationen på den tidigare enheten all annan information (licenskod, utdelningsnamn, mål etc.) kommer att synkroniseras till den här nya enheten genom telefonnumret under installationen av Tracker Hunter

Om du har två eller flera licenskoder som du använder:
- Avmarkera först "Automatisk inloggning" under telefonnumret under installationen
- Ange sedan det telefonnummer som appen använde på enhet nr 1
- Därefter kan du sedan välja licenskod och utdelningsnamnet som du vill använda med appen på den här enheten nr 2



När dessa steg är klara fortsätter installationsprocessen precis som normalt

Om det finns flera hundra objekt, grupper, vägpunkter etc. kan synkronisering ta lite tid, så se till att din internetanslutning som används av programmet inte går förlorad under synkroniseringen.

Inställningar för energihantering är ofta orsaken om internetanslutningen som används av applikationen går förlorad under datasynkronisering