Active - Vangliga frågor och svar

Vilken typ av laddare kan jag använda för att ladda Tracker Active?
Tracker Active ska laddas med en standard CE-godkänd laddare utrustad med en USB-A-kontakt.

OBS! Lämna inte laddningssladden ansluten i laddaren efter att laddningen är klar. Det rekommenderas också att koppla ur laddaren från eluttaget.
Vilken app stöder enheten?
Enheten stöds av Tracker-appen. Du kan använda appen genom att betala månadsprenumerationen och dela din enhet med två andra användare genom att skapa en administratörskod för enheten i appen (koden skapas i inställningarna för aktiv enhet). Om du vill komma åt avancerade funktioner som gruppfunktioner och utökade kartor kan du göra detta genom att köpa den fullständiga versionen av Tracker-appen från vår webbutik eller av våra återförsäljare.
Hur aktiverar jag min enhet i Tracker-appen?
Första gången du installerar appen kommer den att uppmana dig att lägga till din enhet. Om du vill kan du hoppa över det här steget och lägga till enheten senare från menyn "Enheter" i appens huvudmeny. Tryck på "plus"-ikonen längst ned på skärmen och välj Tracker Active som enhetstyp. Följ instruktionerna på skärmen för att lägga till enheten i appen. Du kan också hitta mer information i enhetens användarhandbok, samt i den utökade snabbstartsguiden på vår supportwebbplats.
Hur kan jag lägga till andra administratörer (användare) till min enhet?
Du kan skapa en administratörskod för enheten som tillåter två andra användare att lägga till enheten i sin Tracker-app. Koden skapas i Tracker-appen i enhetsinställningarna.

Admin kan lägga till en enhet med koden till Tracker-appen från "Enheter" (öppna huvudmenyn i appen och välj "Enheter"), genom att klicka på "plus"-ikonen längst ner på skärmen och välja "Fyll i admin eller tittarkod".
Hur prenumererar jag och betalar månadsprenumerationen (49 SEK/månad)?
Månadsprenumerationen köps i Trackers onlinebutik i avsnittet "app".
Vad är skillnaden mellan Tracker-appen som ingår i Active månadsprenumeration och den separat köpta Tracker-mjukvaran?
Den installerade programvaran är densamma, men om du köper Trackers årslicens får du tillgång till utökade kartor (jaktkartor, flygfotokartor och fastightsgränser gränser (observera att tillgängliga kartor skiljer sig mellan länder)), gruppfunktioner (du kan gå med i/skapa grupper och dela din enhets synlighet med alla gruppmedlemmar), du kan styra andra enheter av märket Tracker, såväl som enheter av märket Ultracom och WeHunt och du får tillgång till gruppchattfunktionen.
Hur kan jag lägga till en enhet i en Tracker- eller Ultracom Next-grupp?
Du behöver en betalversion av Tracker-appen, som du kan köpa från Trackers återförsäljare eller webbshop. När du har köpt den fullständiga betalversionen kan du använda gruppfunktionerna (gå med och skapa grupper) och lägga till din enhet i de grupper du väljer.
Var kan jag beställa reservdelar?
Reservdelar finns för gångjärnsdelen och laddkabeln. Du kan hitta reservdelar i Trackers onlinebutik via den här länken.
Varför måste jag ladda enhetens batteri var tredje månad?
Alla enheter laddar ur batteriet, även när de inte används. Det rekommenderas att ladda batteriet var tredje månad för att undvika djupurladdning av batteriet. Om batteriet inte laddas var tredje månad kan batteriet skadas, och garantin täcker inte skador orsakade av felaktig användning av enheten.
Kan jag byta ut enhetens SIM-kort?
Du kan inte byta SIM-kort på din enhet själv. Om du öppnar enheten upphör garantin att gälla omedelbart. Du kan hitta mer information om garantin i garantihäftet som följde med din enhet.
Varför blinkar den blå lampan på min enhet när den är ansluten till laddaren?
Om den blå lampan blinkar två gånger varannan sekund medan enheten är på laddning, indikerar detta ett fel i enhetens batteri eller laddningskrets. Koppla i så fall bort enheten från laddaren och kontakta Tracker Service.
Hur lång är garantin och hur kan jag skicka in min enhet för garantiservice?
Enheten har två års garanti. Du kan kontrollera garantivillkoren i garantihäftet som följde med din enhet. För att få service för din enhet måste du skapa en serviceförfrågan. Du hittar mer information om service här.