Problem med GPS på Tracker G400FI, G500FI och G1000 modeller

Problemet:
- Tiden och datumet för GPS-enhetens mottagarkrets blev felaktiga, vilket betyder att tidsstämpeln för platsdata är slumpmässig

En tillfällig lösning:
- Vi har modifierat servern på ett sådant sätt att den tilldelar en tidsstämpel till den tydligt felaktiga GPS-platsinformation som kommer från enheten till servern enligt tidpunkten för mottagning av meddelandet

Konsekvensen:
- Om enhetens platsdata kommer buffrad, t.ex. efter en frånkoppling visas dess ålder/tidsstämpel felaktigt i programmet
- Om felet i tidsstämpeln för enhetens platsinformation är tillräckligt litet kommer felet även att visas i telefonprogrammet
- Om enheten inte kan beräkna ny platsdata och skickar gammal platsdata från sitt minne, visas den för närvarande i telefonapplikationen som ny platsdata

Vi har varit i kontakt med kretstillverkaren angående problemet

 

De enheter som påverkas är följande:

  • Tracker G400FI (enhetsversion 2.13 - enheter levererade 2013-2015)
  • Tracker G500FI (enhetsversion 2.13 - enheter levererade 2013-2015)
  • Tracker G1000 (enhetsversion 2.13 - enheter levererade 2013-2015)
  • SuperBoazu FI


Vi undersöker en lösning på problemet och kommer att uppdatera den här nyhetsartikeln. Kunden behöver inte skicka in enheten för service och vår support kan för närvarande inte hjälpa till med det här problemet. Du kan läsa mer om hur du kontrollerar din enhetsversion i den här artikeln.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som orsakas våra kunder.


Problemet började: 30 oktober 2022 runt 08:00 (GMT 0)

Problem fixat: 31 oktober kl. 12:00 (GMT 0) -> Besväret med problemet har minskat med ändringar som gjorts på servern