Tracker App - Asennus/päivitysohje ja versiotiedot

Tracker App ohjelmistoversio: 7.4.35

Versiopäiväys: 19.3.2024

Päivityksen sisältö:

  • Parannuksia ja virheiden korjauksia.


Sovelluksen ensimmäinen asennuskerta

Lataa uusin ohjelmaversio Apple AppStoresta tai Google Play -kaupasta hakusanalla "Tracker"

Sovelluksen minimivaatimukset ovat Android 7.0 tai Apple iOS 11 tai niitä uudempi käyttöjärjestelmä

  1. Ensimmäisellä käynnistyskerralla sovellus pyytää kirjautumaan Google tai Apple tililläsi ja antamaan puhelinnumerosi. 
  2. Jos kyseessä on Wlan/WiFi -laite jossa ei ole omaa SIM-korttia, anna jokin numero, joka ei ole entuudestaan ollut Tracker-sovelluksen käytössä ja johon voit ottaa vastaan SMS-varmistusviestin
  3. Jos et saanut SMS-varmistusviestiä:
    - Tarkista laitteestasi sovellusten käyttöluvat. Anna Google Play -kaupan sovellukselle ja Google Play Palvelut -järjestelmäsovellukselle käyttöoikeus tekstiviesteihin
    - Varmista, että laitteen käyttämä oletusselain Tracker App -sovelluksen asennuksen aikana on Chrome. Tarvittaessa vaihda oletusselaimeksi Chrome tämän Googlen ohjeen mukaan
    - Tarvittaessa voit tyhjentää Google Play Palvelut -järjestelmäsovelluksen ja/tai Play -kaupan välimuistin
    - Samaa ongelmaa ei yleensä esiinny iOS-laitteilla
  4. Kun saat SMS-varmistusviestin ja jos se vastaanotettiin samaan laitteeseen, johon olit sovellusta asentamassa, Tracker-sovellus lukee sen yleensä automaattisesti, mutta muussa tapauksessa, syötä viestissä oleva vahvistuskoodi manuaalisesti
Kun päivität käyttämääsi sovellusta

- Käyttämäsi laitteen sovelluskauppa voi oletusasetuksena vaatia, että laite on kytkettynä Wlan/WiFi -verkkoon ennen kuin se suostuu päivittämään sovelluksia sovelluskaupan kautta

Jos sovellus ei päivity automaattisesti, voit päivittää yksittäisen sovelluksen myös erikseen tämän Applen ohjeen / Googlen ohjeen mukaisesti. Samassa ohjeessa kerrotaan miten automaattiset päivitykset saa kytkettyä päälle 

-Tarkistathan Applen oman ohjeistuksen / Googlen oman ohjeistuksen jos asennuksen aikana ilmenee ongelmia

Sovelluksen siirto toiseen laitteeseen (esim. vanha puhelin -> uusi puhelin)

ÄLÄ siirrä sovellusta uuteen laitteeseen jonkin pilvipalvelun varmuuskopiolta, vaan tee uusi puhdas asennus!


  1. Asenna sovellus uuden laitteen sovelluskaupasta
  2. Ota sovellus käyttöön samalla Apple/Google tilillä kuin millä käytit sitä aiemman laitteenkin asennuksen aikana
  3. Sen jälkeen sovellus synkronoi aiemman laitteen asennuksen aikaiset tiedot


Jos saat esim. jonkin virheilmoituksen näytölle asennuksen tai sovelluksen käyttöönoton aikana:


- Ota kuvaruutukaappaus (jos mahdollista) kun virheilmoitus näkyy näytöllä
- Lähetä tukipyyntö
- Kerro tukipyynnössäsi se Apple/Google -tili jota käytit uudessa laitteessa asennuksen aikana
- Kerro mikä oli aiemman laitteen aikaisen asennuksen aikana käyttämä Apple/Google tilisi