Osalla laitteista yhteysongelmia Suomen yhteisverkon alueella

Haluamme tiedottaa pitkäaikaisesta ongelmasta, joka vaikuttaa osaan käyttäjistä Suomen Yhteisverkon (SYV) alueilla erityisesti Itä- ja Pohjois-Suomessa. Tämä verkko-ongelma saattaa aiheuttaa ajoittaisia yhteysongelmia vain SYV:n kuuluvuusalueella paikannuslaitteissa, jos käytössä on Telia Global SIM-kortti tai muu kaikkia verkkoja käyttävä liittymä (roaming SIM-kortti). Lisätietoja SYVistä ja sen verkon kuuluvuudesta löydät täältä


Vakuutamme, että olemme teleoperaattorin ja verkkolaitteiden valmistajan kanssa työskennelleet ahkerasti tämän ongelman ratkaisemiseksi. Kaikki osapuolet ovat panostaneet merkittävästi ongelman selvittämiseen, Trackerin osalta olemme mm. toimittaneet testilaitteita ja vikakuvauksia. Ongelma on tämänhetkisen tiedon mukaan rajautunut vain SYV:n kuuluvuusalueelle. 


Jos kohtaat yhteysongelmia SYV-verkon alueella ja et voi odottaa ongelman ratkaisua, toimi seuraavasti:


  • Tracker Active: Ota yhteyttä tukitiimiimme saadaksesi apua.
  • Ultracom Dog GPS 2011, Tracker G400FI, G500, G500FI, G1000, Supra: Suosittelemme hankkimaan SIM-kortin, joka toimii ainoastaan Elisan verkossa.
  • R10 ja R10 Hybrid GlobalSIM-kortilla: Jos ongelma on vakava, ota yhteyttä tukeen, jotta laitteesi voidaan pakottaa Elisan verkkoon.
  • Ultracom R10i, R10i Hybrid: Nämä laitteet siirtyvät automaattisesti 4G IoT -verkkoon, jos GSM-yhteyksissä ilmenee ongelmia.
  • Tracker Artemis: Siirry Antenni- ja verkkovalintoihin ja valitse asetus, jossa 4G IoT on etusijalla.
  • Tracker G10i: Siirry Antenni- ja verkkovalintoihin ja valitse asetus, jossa 4G IoT on etusijalla. Huomioithan, että tämä asetus on valittava jokaisen käynnistyksen yhteydessä, sillä sitä ei tallenneta laitteen muistiin.
  • Tracker Luna ja Bark: Näihin laitteisiin ongelma ei vaikuta, sillä ne eivät käytä GSM-verkkoa.


Jos kohtaat yhteysongelmia tai muita häiriöitä, ota rohkeasti yhteyttä tukitiimiimme, joka on valmis auttamaan sinua.


Kiitos ymmärryksestäsi ja kärsivällisyydestäsi.