Vastauksia kysymyksiin koskien GPS laitteen lähettämistä huoltoon muusta EU maasta kuin Suomesta tai EU alueen ulkopuolelta

Nopea vastaus kysymykseen:



Huomioithan nämä asiat ennen kuin lähetät GPS laitteesi Trackerin Kempeleen huoltoon:


1.

- Ole aina ensin yhteydessä Trackerin tekniseen tukeen, (soitto tai Tukipyyntö) jos ongelman syy on laitteen ohjelmiston tai asetusten puolella, sillä silloin se voi olla mahdollista ratkaista etänä.

- Jos laitteen ongelma tai vika ei ole korjattavissa etänä, silloin laite pitää lähettää Trackerin Kempeleen huoltoon
- Jos laite täytyy lähettää huoltoon, niin älä tässä vaiheessa vielä postita laitetta

2.

- Täytä ja tulosta ensin tämä Huoltolomake (voit valita tulostuksen .PDF tiedostona, jolloin voit tallentaa täytetyn lomakkeen myöhempää käyttöä varten) ja kysy suoraan Trackerin Kempeleen huollosta tarkempia käytännön ohjeita (esim. mitä kuljetusyritystä pitäisi käyttää ja jos kuljetusyritys antaa paketin seurantakoodin linkin, niin tarviiko sitä lähettää jonnekin jne.) ja voit tehdä tämän lähettämällä erillinen Huoltopyyntö suoraan Trackerin Kempeleen huoltoon


- Valitse lähetettävän lomakkeen kohtaa "Viesti koskee" -> "Huoltoa", jotta Huoltopyyntö ohjautuu Trackerin Kempeleen huoltoon
- Liitä mukaan mahdollisimman tarkka kuvaus viasta tai ongelmasta ja voit tässä vaiheessa myös liittää liitetiedostona sen tulostamasi Huoltolomakkeen .PDF muodossa. Tällöin he voivat tarkistaa että Huoltolomakkeessa on kaikki tarvittavat tiedot ja ettei mitään tärkeää jäänyt puuttumaan


- Ensiarvoisen tärkeää on tarkat, luotettavat yhteystiedot (nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite) ja varmista vielä tietojen paikkansapitävyys ja ettei annetuissa tiedoissa ole kirjoitusvirheitä
- Kerro huoltoon lähetettävän GPS laitteen tarkat tiedot (Laitemalli, IMEI, jakonimi ja puhelinnumero) ohjeet löytyvät täältä

- Jos sinun on mahdollista jättää huoltoon lähettämääsi Huoltopyyntöä koskeva panta virrat päällä ja laturiin kytkettynä, niin se olisi suositeltavaa, koska silloin huolto voi säätää etänä laitteen asetuksia ja myös pannan ohjelmiston päivittämisen etänä

- Liitä mukaan kuitti, laitteen oston tilausvahvistus tai muu dokumentti, josta käy ilmi tuotteen ostoajankohta (esim. valokuva tai muu kopio alkuperäisestä dokumentista)

Huolto voi näiden edellä pyydettyjen tietojen perusteella arvioida kuuluuko ilmoitettu ongelma tai vika takuun piiriin vai jääkö takuun ulkopuolelle ja voivat olla asiakkaaseen yhteydessä (jos käytössä on toimivat yhteystiedot

- Tämän jälkeen huolto on yhteydessä asiakkaaseen ja jos he katsovat, että kyseessä on takuunalainen huolto, he pyytävät lähettämään laitteen korjattavaksi ja välittävät asiakkaalle valmiin osoitekortin, sekä myyntitilauksen takuuhuollosta, mitkä asiakas voi tulostaa ja liittää pakettiin ja toimittaa paketin asiakaspalautuksena (ilman postituskuluja) Trackerin Kempeleen huoltoon



Kun laite on lähetetty huoltoon, voi silti herätä monia kysymyksiä ja huolenaiheita joihin löydät vastaukset "Lisätietoja aiheesta" -osiosta



Lisätietoja aiheesta:



Kysymys:


- Miten tilanne eroaa jos laitteen lähettää toisesta EU maasta Suomeen Trackerin Kempeleen huoltoon tai jos laitteen lähettää huoltoon EU alueen ulkopuolelta (sellaisia maita ovat esim. Iso-Britannia tai Sveitsi)?


Vastaus: 


- EU:n ulkopuolelta huoltoon lähetettäessä suurimmat haasteet tulee tullin sekä käytettävän kuljetusyrityksen, paketin seurannan ja kustannusten osalta. Eli asiakkaan ei tulisi lähettää laitetta huoltoon itse, vaan ottaa yhteyttä lähimpään Trackerin jälleenmyyjään jonka kautta voidaan sopia muut käytännön järjestelyt Trackerin Kempeleen huollon kanssa.


- Toisesta EU maasta laitetta lähetettäessä käytettävissä on PostNordin asiakaspalautusjärjestelmä jota voidaan hyödyntää, mutta edellyttää, jos kyseessä on "Ei takuunalainen huolto", että asiakas sitoutuu silloin maksamaan huollosta ja rahdeista aiheutuneet kustannukset. Tämän osalta käytännön järjestelyt on sovittava ensin Trackerin Kempeleen huollon kanssa.




Kysymys:


- Oletteko saaneet laitteen jonka lähetin huoltoon?

Vastaus:

- Pyrimme lähettämään asiakkaalle tilausvahvistuksen sähköpostilla, kun laite on saapunut Trackerin Kempeleen huoltoon.

Huom! Mikäli et ole saanut sähköpostia, tarkista sähköpostisi roskapostilaatikko ja jos tilausvahvistusta ei sieltäkään löydy, tarkistathan että olet antanut oikean sähköpostiosoitteen ja ettei siinä ole ollut kirjoitusvirheitä.




Kysymys:


- Voitteko pitää minut ajan tasalla huollon aikana ja kertoa mikä laitteessa oli vikana ja mitä siinä korjattiin?

Vastaus:


- Vastaukset näihin kysymyksiin selviävät vasta kun huolto on täysin suoritettu. Vasta sen jälkeen tiedetään tarkkaan mikä oli vikana, mitä huoltotoimenpiteitä tehtiin ja mitä varaosia tarvittiin. Huollon Työseloste käy ilmi huoltolähetteestä tai tilausvahvistuksesta mikä löytyy samasta pakkauksesta missä laite palautetaan huollosta ja siinä kerrotaan tarkemmin mitä huollon aikana tehtiin.



Kysymys:


- Kattaako takuu kaikki tästä huollosta koituneet kulut ja entä jos ilmeni jotain takuun ulkopuolisia korjauksia jotka voivat tuottaa kuluja minulle?

Vastaus:


- Takuu ei kata kuluja mitkä ovat aiheutuneet kulumisesta, ulkoisten tekijän aiheuttamasta vauriosta tai kolmannesta osapuolesta (esim. laitteessa käytetyn SIM kortin operaattori) minkä toimintaan meillä ei ole suoranaista vaikutusmahdollisuutta.

- Jos olet vaatinut laitteelle takuukorjausta ja huollossa todetaan ettei vika ole takuunalainen, olemme yhteydessä korjauksesta aiheutuvista kustannuksista huoltolähetteessä ilmoitettuun työn tilaajaan / yhteyshenkilöön, joten varmistathan, että huoltolähetteessä annetut yhteystiedot ovat ajan tasalla ja ettei annetussa sähköpostisoitteessa ole kirjoitusvirheitä.


- Takuunalainen tuote palautettaan asiakkaalle veloituksetta. Mikäli kysymyksessä ei ole takuukorjaus, maksaa työn tilaaja kaikki lähetyksistä aiheutuvat kustannukset.




Kysymys:


- Entä jos en ole saanut teiltä tullutta laskua? Mitä seuraavaksi tapahtuu? Tuleeko siitä ylimääräisiä kuluja minulle asiakkaana tämän seurauksena, jos lasku jää maksamatta ajallaan tms.? (kirje ei saapunut tai sähköposti meni roskapostikansioon)

Vastaus:


- Kun laite on huollettu, sitä ei lähetetä takaisin asiakkaalle ennen kuin olemme saaneet tositteen maksun suorituksesta. Säilytämme laitetta 6kk minkä jälkeen katsomme sen olevan Trackerin omaisuutta.

- Mikäli laite on ollut huollossa yli 1kk, etkä ole saanut mitään viestiä asiasta, kannattaa ottaa yhteyttä suoraan huoltoon ja tiedustella asiaa.




Kysymys:


- Miten kauan huolto kestää, milloin saan laitteen takaisin? (paketin lähetykseen ja matkoihin menevä aika, jos laite joutuu odottamaan huollon jonossa, sekä huollossa kuluva aika?)

Vastaus:


- Valitettavasti tätä asiaa emme voi tietää ennalta. Jonkinlaisen arvion huollon kestosta voimme antaa vasta siinä vaiheessa kun laite on saapunut huoltoomme, eli ensimmäinen tilaisuus tähän on silloin kun asiakkaalle lähetetään sähköpostitse tilausvahvistus laitteen saapuessa huoltoon.

Huom! Mikäli et ole saanut sähköpostia, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarkista myös, ettei huoltolähetteessä antamassasi sähköpostisoitteessa ole ollut kirjoitusvirhettä


- Kun laite lähetetään takaisin asiakkaalle, niin  käyttämämme järjestelmä ei kykene lähettämään seurantakoodeja automaattisesti.

- Tiedot lähetyksen käsittelyn vaiheista ja paketin kuljetuksesta lähettää yleensä ko. lähetystä kuljettava rahtifirma. Heillä on omat käytännöt seurantakoodin lähettämisessä. Yleensä he lähettävät paketin seurantakoodin vasta siinä vaiheessa kun lähetys on saapumassa noutopisteeseen tai vastaanottajan osoitteeseen.




Kysymys:


- Entä jos paketin mukana ilmoitetut yhteyshenkilö tai hänen tietonsa (esim. puhelinnumero, sähköpostiosoite) muuttuvat, eikä paketin tiedoissa mainittu henkilö pystykään ottamaan pakettia vastaan, mutta joku toinen pystyisi -> miten ilmoitan muuttuneista tiedoista?

Vastaus:


- Toivottavasti tällaista ei tapahdu. Jos olet epävarma laitteen palautusosoitteesta, kerro siitä Trackerin huoltoon lähettämässäsi työtilauksessa ja pyydä siinä erikseen huoltoa ottamaan yhteyttä asiakkaaseen ja varmistamaan palautusosoite ennen lähetyksen lähettämistä.

- Mikäli olet saanut tilausvahvistuksen huoltoon saapuneesta laitteesta, voit ilmoittaa muuttuneet tiedot vastaamalla tilausvahvistuksessa tulleeseen sähköpostiin.

Huom! Varmistathan että ilmoitat yhteystietosi oikein (ajantasaiset eikä kirjoitusvirheitä) ja riittävän selvästi kirjoitettuna, ettei tulkinnan varaa synny.