Tracker App version: 7.5.19 (Android) / 7.5.22 (iOS)
Datum: 29.11.2024 / 02.12.2024
Uppdateringens innehåll:
- Förbättringar och buggfixar.
Ladda ner den senaste mjukvaruversionen från Apple App Store eller Google Play Store med sökordet "Tracker"
De lägsta applikationskraven är Android 7.0 eller Apple iOS 11 eller senare
- Vid första lanseringen ber appen dig att logga in med ditt Google- eller Apple-konto och ange ditt telefonnummer
- I fallet med en WLAN/Wi-Fi-enhet som inte har ett eget SIM-kort, ange ett telefonnummer som inte tidigare har använts av Tracker-applikationen och till vilket du kan få ett SMS-bekräftelsemeddelande
- Om du inte fick ett SMS-bekräftelsemeddelande:
- Kontrollera enhetsbehörigheterna på din enhet. Ge appen Google Play Butik och systemappen Google Play Services åtkomst till textmeddelanden
- Se till att enhetens standardwebbläsare när du installerar Tracker App är Chrome. Du kan ändra din standardwebbläsare till Chrome genom att följa denna Google-guide
- Om det behövs kan du rensa din Google Play Services-systemapp och/eller Play Butiks cache enligt instruktioner från Google
- Samma problem uppstår vanligtvis inte på iOS-enheter - När du får SMS-meddelandet och om det är samma telefonnummer som din telefon använder, läser Tracker-appen det vanligtvis automatiskt, men om inte, skriv in koden manuellt
- Som standard kan appbutiken för din enhet kräva att enheten är ansluten till ett WLAN/WiFi-nätverk innan du går med på att uppdatera appar via appbutiken
- Om appar på din enhet inte uppdateras automatiskt kan du uppdatera en app manuellt genom att följa Apples instruktioner / Googles instruktioner.
- Kontrollera Apples instruktioner och Googles instruktioner om du stöter på några problem under installationen
Flytta INTE appen till en ny enhet från en molntjänstsäkerhetskopiering, utan utför en ny ren installation!
- Installera appen från appbutiken på din nya enhet
- Använd samma Apple/Google-konto som du använde för att installera det på din tidigare enhet
- All din appdata som används med tidigare enhet/installation kommer att synkroniseras med den nya installationen av appen
Om du får t.ex. ett felmeddelande under installation eller nedladdning:
- Ta en skärmdump (om möjligt) när ett felmeddelande visas på skärmen
- Skicka en ärende
- I din supportförfrågan, inkludera e-postadressen för Apple/Google-kontot som du använde på din nya enhet under installationen
- Om appen installerades på ett annat Apple/Google-konto på din tidigare enhet, berätta för oss vilket Apple-/Google-konto du använde under den tidigare enheten/installationen