Öppna huvudmenyn och välj "Konto". |
Välj "Köp licens" från Kontomenyn. Appen öppnar webbshoppen i din telefons webbläsare. |
Välj "Sweden" som land och språk, och tryck sedan på "Apply." |
Logga in med samma Google- eller Apple-konto som du har använt för att logga in på Tracker-appen. Om du behöver, kan du kontrollera vilket konto som används i Kontomenyn i Tracker-appen. |
Efter inloggning ser du en vy som visar de enheter som är kopplade till ditt konto samt appens användningstid, om du har använt appen tidigare. |
Du kan göra en beställning genom att välja "Få prenumeration" längst ner på sidan. Om alternativet inte är synligt, svep neråt på skärmen. |
Om du vill prenumerera på appens användningstid, välj "Programvara." För att prenumerera på användningstid för en spårningsenhet, välj "SIM-prenumerationer." I denna guide väljer vi "Programvara." |
Välj längden på prenumerationen; alternativen är 1 år eller 1 vecka. |
Du kan köpa användningstid för dig själv och samtidigt för en annan person genom att välja "Någon annan". Du kan också göra ett köp enbart för en annan person. Observera att du måste ha det telefonnummer som den andra personen använder i Tracker-appen, vilket du kan kontrollera i Konto-menyn.Telefonnumren måste anges i internationellt format (t.ex. +46). Om du vill lägga till fler nummer, välj "Lägg till ett annat telefonnummer". När du har angett numren, välj " Skaffa abonnemang ". |
Nästa steg är att ange beställningsuppgifterna. Du kan också använda en annan e-postadress för orderinformationen, dit kvittot kommer att skickas. Ange dina kortuppgifter och välj "Starta testperiod" eller "Bekräfta beställning" längst ner. Observera att om du redan har användningstid kvar, kommer de fria dagarna i början av prenumerationen att tillhöra din tidigare beställning. |
Nästa steg är att bekräfta betalningen i din internetbank. Efter att betalningen har bekräftats aktiveras användningstiden i appen inom några minuter. Om du stöter på problem med betalningsbekräftelsen, rekommenderar vi att du kontaktar din internetbanks kundtjänst. |