Uuden Tracker-sovelluksen myötä Tracker ja Ultracom ovat vihdoin yhden sovelluksen alla, jolla voit seurata saumattomasti kaikkia Ultracom- ja Tracker-laitteita. Voit nyt yhdistää käyttäjätilisi Ultracom Nextistä Trackeriin ja siirtää merkinnät, käyttöaikasi, ryhmäsi ja laitteesi suoraan Tracker-sovellukseen.
Tracker ohjelman minimivaatimukset ovat Android 7.0 tai Apple iOS 11 tai uudemmat.
TOIMINTAOHJEET
Siirron jälkeen, koska laitteiden omistusoikeus ja jäljellä oleva käyttöaika siirtyvät Tracker-sovellukselle, on suositeltavaa käyttää jatkossa vain Tracker-sovellusta.
Huom: Jos käyttöaikasi on vanhentunut tai jos sinulla on jo ennestään Tracker-sovelluksessa käyttäjätili, jolla on voimassa oleva käyttöaika pidemmälle ajalle, ei Ultracom Next käyttöaikasi tällöin siirry Trackeriin.
Voit siirtyä Nextistä uuden Tracker ohjelman käyttäjäksi, noudattamalla seuraavaa ohjeistusta:
- Lataa ja asenna ohjelma Play-kaupasta tai Apple App Storesta. Löydät ohjelman hakusanalla Tracker.
- Avaa ohjelma. Ohjelma pyytää kirjautumaan sisään Google tai Apple tililläsi. Kirjaudu sisään omalla Google tai Apple tililläsi.
- Seuraavaksi sinua pyydetään liittämään puhelinnumerosi ohjelmaan. Liitä ohjelmaan sama puhelinnumero, jota käytät Nextissä (puhelinnumeron näkee myös samaisesta Nextin profiili-valikosta)
- Tracker ohjelma hakee automaattisesti Next tiliisi liitetyt:
- Ohjelmiston käyttöajan
- Omistamasi laitteet (huom. laitteen omistajuus siirtyy pois Next ohjelmasta, jolloin Nextissä sinusta tulee laitteen hallinnoija)
- Koiraprofiilitiedoista koiran nimi ja rotu
- Ryhmät ja ryhmämerkinnät
- Omat merkinnät
- Map Planner aineistot
Tarvittaessa voit kysyä lisätietoa tekemällä tukipyynnön.
- Testaa toistuuko ongelma jos palautat Chromen laitteesi käyttämäksi oletusselaimeksi
(voit vaihtaa myöhemmin oletusselaimeksi jonkin toisen)
- Varmista, että Android -laitteen oma ohjelmisto ja tietoturvapäivitykset on asennettuna ja ajantasaiset
- Googlen ohjeet sovelluksen ongelmatilanteiden korjaaminen Android -laitteessa
- Anna Google Play -kaupan sovellukselle ja Google Play Palvelut -järjestelmäsovellukselle käyttöoikeus tekstiviesteihin
Jos kirjauduit sovellukseen sellaisella Apple/Google käyttäjätilin sähköpostiosoitteella ja puhelinnumerolla, joita ei ole koskaan käytetty Trackerin palvelujen kanssa -> sovellus avautuu suoraan ilmaiskäyttötilassa, eikä pyydä ostamaan käyttöaikaa
2.
Jos kirjauduit sovellukseen sellaisella Apple/Google käyttäjätilin sähköpostiosoitteella ja puhelinnumerolla, joita on joskus käytetty Trackerin palvelujen kanssa -> annetuilla tiedoilla löytyy voi löytyä vanha umpeen mennyt Trackerin sovelluksen lisenssi ja sovellus tarjoaa siksi mahdollisuutta jatkaa heti sen käyttöaikaa
Kun rullaat tuon lisenssin uusimista kehottaneen valikon loppuun asti, niin löydät painikkeen jolla voit ohittaa lisenssin käyttöajan uusimisen ja jatkaa sovelluksen käyttöä ilmaiskäyttötilassa
Joissain puhelimissa voi näytön koko tai näytön resoluutio tehdä sen, että kaikki valikon lopussa olevat alarivin painikkeet eivät mahdu suoraan näytöllä näkyvään osuuteen valikkoa, mutta tulevat näkyviin sitten kun sen valikon rullaa alas asti
Tiedot Ultracom Next sovelluksesta haetaan puhelinnumeron perusteella
Tarvittaessa voit napauttaa Trackerin sovelluksen "Tili" -valikossa näkyvää puhelinnumeroa ja edetä näytölle tulevien kehotteiden mukaisesti ja vaihtaa sen tilalle saman puhelinnumeron mikä oli Ultracom Next sovelluksesi käytössä
Kun puhelinnumerot täsmää, niin sen jälkeen voit napauttaa Trackerin sovelluksen "Tili" -valikon lopussa näkyvää: "Siirrä tietoja Ultracom sovelluksesta"
Jos tietojen siirto ei onnistu, niin lähetäthän Trackerin tekniseen tukeen tukipyynnön ja kerro seuraavat tiedot Trackerin sovelluksesi "Tili" -valikosta:
- Yläreunasta, heti "Tili" -sanan alapuolelta näkyvä lyhyt numerosarja
- Puhelinnumero
- Sovelluksen käyttämä Apple/Google tilin sähköpostiosoite
Sitten tarvittaisiin seuraavat tiedot siitä UC Next sovelluksen käyttäjätilistä:
- Puhelinnumero
- Sovelluksen käyttämä Apple/Google tilin sähköpostiosoite
- Yläreunasta, heti "Tili" -sanan alapuolelta näkyvä lyhyt numerosarja
- Puhelinnumero
- Sovelluksen käyttämä Apple/Google tilin sähköpostiosoite
Sitten tarvittaisiin seuraavat tiedot siitä UC Next sovelluksen käyttäjätilistä:
- Puhelinnumero
- Sovelluksen käyttämä Apple/Google tilin sähköpostiosoite
Jos tämä tapahtuu ennen kuin Ultracom Next suljetaan kokonaan, niin varmista, että sinun oma Ultracom Next sovelluksesi on sammutettuna ja että se ei näy aktiivisena ryhmän jäsenlistalla
Varmista, että Trackerin sovelluksesi on päällä ja että ryhmän tilaus on aktiivinen, jolloin ryhmnän ylläpitäjä näkee ryhmän jäsenlistassa molemmat käyttäjätilisi nimet, eli sen joka on aktiivinen (Trackerin käyttäjätili) ja sen joka on harmaana, eikä ole aktiivinen (Ultracom Next käyttäjätilisi)
Voit pyytää jonkun ryhmän ylläpitäjistä poistamaan vanhan Ultracom Next sovelluksen käyttäjätilin nimen tuosta ryhmästä:
Päävalikko -> Ryhmät -> Napauta ryhmän nimeä -> Napauta ryhmän jäsenlistassa sen koiran tai käyttäjän nimen oikealla puolella näkyvää roskakorin kuvaketta
Samaa periaatetta soveltamalla ryhmän ylläpitäjä voi poistaa Ultracom Nextin sovelluksella lisätyn koiran nimen, jos kyseinen paikannin on päällä ja antaa paikkatietoa ryhmän kautta, niin silloin sen toisen saman nimisen koiran joka on UC Next sovelluksen aikainen koiraprofiili ja joka näkyy ei aktiivisena, voi poistaa
1. Karttamerkintöjä voi poista/deletoida pysyvästi sovelluksen tiedoista ja palvelimelta
2. Tai voit valita, että karttamerkintä poistetaan vain karttanäkymästä, jolloin merkintä jää silti talteen sovellukseen ja palvelimen tietoihin
Karttanäkymässä näkyviä karttamerkintöjä voi olla tallennettuna esim. yksittäisenä karttamerkintänä "Omat merkinnät" -valikossa:
Avaa päävalikko -> Kartat -> Karttamerkinnät -> Omat merkinnät -> Napauta kyseisen karttamerkinnän liukukytkin harmaaksi (merkintä poistuu karttanäkymästä)
Avaa päävalikko -> Kartat -> Karttamerkinnät -> Omat merkinnät -> Napauta karttamerkinnän nimeä -> Avautuu asetukset-valikko -> napauta roskakoria (poistaa merkinnän pystyvästi sovelluksesta ja palvelimelta)
Jos kyseistä karttamerkintää ei löytynyt "Omat merkinnät" -valikosta, niin se voi tulla karttanäkymään:
- jonkin ryhmän kautta joka sinulla on tilattuna
- tai OmaRiista -palvelun tai Reviiri -palvelun kautta
- tai sitten olla osa Map Plannerin karttapohjaa
Viimeiseksi mainitussa tapauksessa se ei ole enää yksittäinen erillinen merkintä jonka voisi poistaa, vaan se on silloin liitetty Map Plannerissa osaksi sitä karttapohjaa joka on jaettu puhelimeesi tai johonkin ryhmään joka sinulla on tilattuna
Epäselvissä tapauksissa lähetä Trackerin tekniseen tukeen tukipyyntö ja kerro seuraavat tiedot Trackerin sovelluksesi "Tili" -valikosta:
- Yläreunasta, heti "Tili" -sanan alapuolelta näkyvä lyhyt numerosarja
- Puhelinnumero
- Sovelluksen käyttämä Apple/Google tilin sähköpostiosoite
Lisäksi kerro minkä niminen karttamerkintä on kyseessä ja jos se on erillinen karttamerkintä, niin napauta sovelluksessa auki sen karttamerkinnän oma asetukset -valikko ja ota vaikka kuvaruutukaappaus siitä ja liitä tukipyynnölle
Mutta jos laite on yhteydessä palvelimeen ja silti saat virheilmoituksen, niin ota kuva paikantimen ohjekirjan 1. sivusta, jos kyseessä on uudempi LaiteID:llä tunnistettava paikannin (R10/Avius) tai kerro laitteen käyttämä puhelinnumero, jos kyseessä on vanhempi paikannin ja liitä ne tiedot Trackerin tekniseen tukeen lähettämääsi tukipyyntöön
Valokuvassa olevien tietojen perusteella löydämme laitteen Trackerin palvelimilta ja sitten tarvittaisiin seuraavia tietoja siitä Trackerin sovelluksesta johon yritit laitetta lisätä, eli kerro Trackerin sovelluksesi "Tili" -valikosta:
- Yläreunasta, heti "Tili" -sanan alapuolelta näkyvä lyhyt numerosarja
- Puhelinnumero
- Sovelluksen käyttämä Apple/Google tilin sähköpostiosoite