Jos VHF-vastaanottimessa on ongelmia yhteyden muodostamisen/säilyttämisen kanssa

1. VHF-yhteysongelmien ratkaiseminen

Aloita varmistamalla, että Tracker-sovellus on päivitetty uusimpaan versioon. Voit asentaa sovelluksen uusimman version App-storesta tai Play-kaupasta. Ohjeet miten se tehdään, löytyvät täältä

 

Luo Bluetooth-yhteys puhelimesi ja VHF-vastaanottimen välille uudelleen:

Puhelimen asetukset > Bluetooth > VHF-vastaanotin > Apple-laitteissa napauta i-kuvaketta/Android-laitteissa napauta laitetta > valitse "Poista paritus" tai "Unohda laite".

 

Luo yhteys uudelleen:

1. Varmista ensin, että VHF-vastaanotin käyttää oikeaa Bluetooth-yhteystilaa. Laitteen sinisen LED-valon tulisi vilkkua vain kerran sekunnissa.

 

Jos laite käyttää väärää yhteystilaa, sininen LED vilkkuu kahdesti peräkkäin, se voidaan vaihtaa oikeaan tilaan näin: Pidä vastaanottimen alempaa Bluetooth-tila painiketta alhaalla, kunnes vihreä LED-valo alkaa vilkkua (noin 6 sekuntia) > Sininen LED-valo vaihtaa tilaa ja alkaa vilkkua kerran sekunnissa. (kun vastaanotin käyttää oikeaa tilaa, vilkkuminen tapahtuu vain kerran eikä kahdesti peräkkäin, asennuksen aikana ei tarvitse enää painaa Bluetooth-tilapainiketta.)

 

2. Vain Android: Lisää laite puhelimesi Bluetooth-laiteluetteloon: Puhelimen asetukset > Bluetooth > Saatavilla olevat laitteet > VHF-vastaanotin > "Liitä pariksi".

 

3. Bluetooth-yhteyden luomisen jälkeen varmista, ettei VHF-vastaanotin ole yhteydessä muihin puhelimiin/sovelluksiin. VHF-vastaanotin voi olla yhteydessä vain yhteen puhelimeen/sovellukseen kerrallaan. Jos yrität lisätä laitetta toiseen puhelimeen, sinun on ensin poistettava se edellisestä laitteesta. Tracker-sovellus > Päävalikko > Laitteet > VHF-vastaanotin > Poista.

 

HuomJos VHF-vastaanotin on edelleen yhdistettynä vanhaan Ultracom NEXT-sovellukseen ja sovellus on edelleen asennettu, poista laite sieltä: Ultracom NEXT > Päävalikko > Asetukset > VHF-vastaanotin > "Poista".

 

4. Sovelluksen päivittämisen ja Bluetooth-yhteyden luomisen jälkeen, poista VHF-laite Tracker-sovelluksen laiteluettelosta (jos laite näkyy siellä).

 

Laitteen poistaminen: Tracker-sovellus > Päävalikko > Laitteet > VHF-vastaanotin > Roskakorikuvake.


Laitteen lisääminen: Tracker-sovellus > Päävalikko > Laitteet > + -kuvake > VHF-vastaanotin.

 

5. Laitteen lisäämisen jälkeen napauta VHF-kuvaketta sovelluksen karttanäkymässä, kuvakkeen tulisi muuttua vihreäksi.

 

Jos yhteys VHF-vastaanottimeen on kunnossa, mutta tutkapanta ei lähetä sijaintitietoa sovellukseen, kokeile vastaanottimen maa-asetuksen resetointia. Varmista, että panta ja VHF-vastaanotin ovat molemmat päällä. 


Tracker-sovellus > Päävalikko > Laitteet > VHF-vastaanotin > Maa > Valitse maa, jossa laitetta käytetään > Käynnistä panta uudelleen, jotta muutos astuu voimaan.

2. Lisäohjeita VHF-vastaanottimen ongelmiin Apple-laitteissa

Jos yhteysongelmat jatkuvat, tarkista nämä asetukset puhelimestasi:


Poista Tracker-sovellus ja asenna se uudelleen sekä varmista, että iOS-laitteesi käyttöjärjestelmä on päivitetty uusimpaan versioon.

- Napauta iOS laitteen "Asetukset" -painiketta.
- Napauta kohtaa "Yleiset".
- Napauta kohtaa "Ohjelmistopäivitys".
- Varmista, että uusin Applen ohjelmistopäivitys on ladattu ja käytössä. Ellei ole, niin hyväksy uusimman ohjelmistopäivityksen lataaminen ja asentaminen.

 

Linkki Applen omiin ohjeisiin iOS-laitteesi käyttöjärjestelmän päivittämisestä.

 

Tarkista appien päivitys taustalla, eli palaa laitteen asetuksissa "Yleiset" -valikkoon.
- Napauta "Appien päivitys taustalla".
- Napauta listan alussa olevaa kohtaa "Appien päivitys taustalla".
- Varmista, että valittuna on "Wi-Fi ja mobiilidata".
- Varmista, että sovellusten listauksessa löytyvän "Tracker" -sovelluksen kohdalla liukukytkin on vihreänä (sovellus saa toimia taustalla ja käyttää tarvittaessa nyt myös nettiä myös mobiiliverkossa sekä laitteen GPS ja muita paikannuspalveluita).
- Olisi hyvä sallia myös "Kartat" sovelluksen päivitys taustalla, jos vaikuttaa muutoin laitteessasi sijaintipalvelujen yleiseen käytettävyyteen taustalla.

 

Linkki Applen omiin ohjeisiin taustasovelluspäivityksistä.

 

Tarkista vielä sovelluskohtaisesti sama taustaprosesseja koskeva asetus, eli palaa "Asetukset" - valikkoon.
- Rullaa avautuvaa listaa kunnes löydät "Tracker".
- Napauta "Tracker" kohdalta sovelluksen asetukset auki.
- Tarkista, että sallittuna on: "Apin päivitys taustalla".
- Jos se oli pois päältä, aktivoi se napauttamalla liukukytkin vihreäksi.
- Napauta "Ilmoitukset" ja varmista että liukukytkin on vihreänä kohdissa "Salli ilmoitukset" (valinnaisena "Äänet" ja "Merkit").
- Oletuksena "Ilmoitusten ryhmitys" on "Automaattinen" ja "Näytä esikatselu" -kohdassa on valittuna "Aina (oletus)".

 

Tarkista pvm/klo päivityksen tila, eli palaa laitteen asetuksissa "Yleiset" -valikkoon.
- Napauta "Päivä ja aika".
- Varmista, että käytössä on "24 tunnin kello" ja myös "Aseta automaattisesti".
Tämä asetus vaikuttaa siihen käyttääkö käyttämäsi laite samaa aikaleimaa pvm/klo osalta kuin Trackerin palvelin. Jos ei käytä, ei laitteen, Trackerin sovelluksen tai paikantamiesi kohteiden tietojen synkronointi välttämättä toimi kuten pitäisi.

 

Linkki Applen omiin ohjeisiin, jos sinulla on ongelmia päivämäärän ja ajan automaattisen päivityksen kanssa.

 

Tarkista onko "Alhaisen virran tila" käytössä, eli palaa laitteen "Asetukset" -valikkoon.
- Napauta kohtaa "Akku".
- Jos haluat, ettei IOS-laite itse sammuttele Trackerin sovelluksen taustaprosesseja (kuten sijaintipalvelut tai netin käyttö) akun varauksen laskiessa riittävän alas, valitse pois käytöstä "Alhaisen virran tila" (liukukytkin harmaaksi = pois päältä).

 

Tarkista, onko laitteesi kompassi käytössä, eli palaa takaisin laitteesi "Asetukset"-valikkoon.

- Napauta "Kompassi".

- Varmista, että "Käytä todellista pohjoista" on valittu.

- Linkki Applen omaan ohjeeseen kompassin käytöstä ja vaikutuksista.

 

2. Lisäohjeita VHF-vastaanottimen ongelmiin Android-laitteissa

Huomio! Nämä asetukset voivat vaihdella laitteen valmistajan ja mallin mukaan.

 

Poista sovellus ja asenna se uudelleen:

Puhelimen asetukset > Sovellukset > Tracker > Tallennustila > Tyhjennä tiedot. Poista sovellus ja asenna se uudelleen.

 

Salli sijainti puhelimen asetuksissa:

Puhelimen asetukset > Sovellukset > Tracker > Luvat > Sijainti > "Salli aina".

 

Salli rajoittamaton akun ja datankäyttö:

Puhelimen asetukset > Sovellukset > Tracker > Akun käyttö > "Rajoittamaton" ja "Salli käyttö taustalla". 


Puhelimen asetukset> Sovellukset > Tracker > Akku/Akun käyttö > Optimoi akun käyttö > Sovelluksia ei optimoitu/kaikki > Jos Tracker sovelluksella on optimointi päällä, niin kytke se pois päältä.

Puhelimen asetukset > Sovellukset > Tracker > Datankäyttö > Salli taustadatan käyttö > Aseta liukusäädin aktiiviseksi.

 

Varmista, ettei virransäästötila vaikuta palveluiden taustatoimintaan ja sovelluksiin.

Puhelimen asetukset > Virransäästötila > "Rajoita sovelluksia", käännä tämä liukusäädin "pois päältä".

 

Jos mikään näistä ei auta, voit palauttaa puhelimen verkkoasetukset.

Huomaa, että tämä nollaa kaikki Wi-Fi-/Bluetooth-yhteydet, ne on lisättävä uudelleen tämän jälkeen.

Puhelimen asetukset > Yleinen hallinta > Palauta verkkoasetukset.

Luo Bluetooth-yhteys uudelleen puhelimen asetuksissa.

3. Mitä tehdä, jos tämä vianmääritys ei auta?

Jos VHF-vastaanotin jatkaa yhteyden katkomista/ei saa yhteyttä sovellukseen, se on lähetettävä huoltoon. Voit luoda huoltopyynnön tästä.