Vanliga problem och lösningar i Tracker-appen just nu

Här nedanför finns de just nu mest återkommande problemen som våra användare uppelever. Vårt team arbetar aktivt med lösningar på dessa problem. Obs, innan du skickar supportförfrågningar för ditt problem, titta i listan nedan om en supportförfrågan ska göras eller inte. I listan nedan beskrivs även eventuella åtgärder du kan ta själv för att lösa problemet.

 

Notera även: Att skicka flera supportförfrågningar för samma ärende kommer inte att påskynda lösningsprocessen. Faktum är att det kommer att försvåra vårt arbete genom att generera ytterligare support-förfrågningar som vi måste granska. Vi uppskattar ert samarbete i detta ärende och lovar att vi gör allt vi kan för att lösa problemen så snabbt som möjligt.


PROBLEM MED ENHETER OCH TRACKER-APPEN

Problem

Status

Tillfällig lösning / Fix

Ytterligare information

Knappen för spårningsintervall saknas på Apple iOS-enheter. Spårningsintervallet kan ändras från enhetsinställningarna.
Problem åtgärdat

Problem fixat i Trackerapp version 7.4.27
Uppdateringskommandon för enhets-mjukvaran når inte enheter med Tele2 SIM-kort.
Problem åtgärdat.





Tracker Artemis har fördröjningar på 3 sekunder.
Problem åtgärdat.


Problem fixat i Artemis version 4.13.00


Hundens huvud pekar alltid norrut när du använder Tracker Artemis.
Problem åtgärdat.




Problem fixat i Artemis version 4.14.00
Vissa UI-knappar saknas på vissa enhetsmodeller (återställ total spårlängd/skalltid)
Våra utvecklare undersöker detta problem.
Ingen för tillfället.
Vi är medvetna om problemet och våra utvecklare utreder detta.

Supporten kan tyvärr inte hjälpa med detta problem.
Vissa användare rapporterar att total skalltid inte uppdateras
Problem åtgärdat


Grupper, enheter med mera försvinner efter ominstallation av appen eller vid byte av telefon.

Problem åtgärdat.



Uppdatering 2023-09-07

Problem fixat i appversion 7.4.19


Jag kan inte se min egen plats på kartan om skärmen är avstängd på min telefon (Apple-enheter).
Våra utvecklare undersöker detta problem.

Din egen plats uppdateras om du håller skärmen på och appen aktiv.


Problemet är känt för oss och våra utvecklare undersöker det. Vi väntar på en uppdatering till appen.

R10-enhetens telefonnummer har ändrats av sig själv och jag kan inte ändra telefonnumret eller ringa enheten.

Problem åtgärdat.


Uppdatering 2023-08-23

Problem fixat i appversion 7.4.16

Stånd-larm eller skallarm fungerar inte (ingen larmsignal kommer från appen).

Problem åtgärdat.


Uppdatering 2023-08-23

Problem fixat i appversion 7.4.16


Jag kan inte lägga till en ny R10-enhet i appen och istället får jag ett felmeddelande om att ingen enhet hittades.

Problem åtgärdat.


 

Uppdatering 2023-08-23

Problem fixat i appversion 7.4.16


Vid behov, kontakta vår support.

Map Planner eller markeringarna är inte synliga för alla eller för mig i den grupp jag är medlem i.

Problem åtgärdat.

 


 

Uppdatering 2023-08-14

Problem fixat i appversion 7.4.11


Jag kan inte logga in på Map Planner.

Problem åtgärdat.


Upddatering 2023-08-14

Problem fixat i appversion 7.4.11

Ultracom Hund-GPS- eller Novus fungerar inte efter att jag bytte SIM-kortet i enheten.

Problem åtgärdat.

Kontrollera att SIM-kortet fungerar (textmeddelanden och mobildata) och att PIN-koden har tagits bort från kortet. Placera kortet i enheten och ta sedan halsbandet utomhus.

 

Installera den senaste versionen av Tracker-appen från din telefons appbutik. Lägg till enheten som en ny enhet i programvaran med det nya telefonnumret och APN som tillhandahålls av din tjänsteleverantör.

Om problemet kvarstår, vänligen kontakta teknisk support.

Misslyckas att lägga till Avius-enhet och jag får en notis om att kontrollera enhetens SIM-kort.

Problem åtgärdat.

Uppdatera Tracker-appen till den senaste versionen och försök sedan igen att lägga till enheten i appen.


Uppdateringen av Avius/Hybrid VHF-mottagaren misslyckas.

Problem åtgärdat.

 


 

Problem fixat i appversion 7.4.23

Avius/Hybrid-halsbandets plats via VHF syns inte om min telefon inte har mobilnät. 

Problem åtgärdat.

Uppdatera Tracker-appen till den senaste versionen.


Anslutningen till Avius/Hybrid VHF kopplas ifrån när appen inte är aktiv eller skärmen har stängts av på telefonen.

Problem åtgärdat.

 


Uppdatering 2023-08-23

Problem fixat i appversion 7.4.16

SIM-kortets prenumeration syns inte på enhetsinformationen i appen.

Problem åtgärdat.

Försök med följande åtgärder (en i taget):

 

1. Starta om appen.

2. Öppna huvudmenyn -> Mitt konto -> logga ut och logga in igen.

3. Ta bort appen och installera om den.

Vid behov, kontakta vår support.

Beställd app-prenumeration syns inte i appen.

Problem åtgärdat.


Uppdatering 2023-08-23

Problem fixat i appversion 7.4.16


Vid behov, kontakta vår support.

I enhetsinformationen, när jag försöker förlänga SIM-korts prenumerationen, leder det till en produkt som är slutsåld i Tracker webbutik.

Problem åtgärdat.

Uppdatera din Tracker-app till den senaste versionen, och det kommer sedan att leda appen till rätt produkt i vår webbutik.


 

PROBLEM MED TRACKER WEBBSIDA/WEBBUTIK OCH KARTPLANERARE

Problem

Status

Tillfällig lösning / Fix

Ytterligare information

Jag kan inte logga in på Map Planner.

Problem åtgärdat.




 

Problem fixat 2023-08-14

Problem fixat i appversion 7.4.11

Jag kan inte logga in på Tracker Mina sidor.

Problem åtgärdat.




 


Jag kan inte förlänga min Tracker Active/Bark-prenumeration.

Problem åtgärdat.

Vi har haft vissa fall där kundens kreditkort har blivit inaktuellt i betalningsleverantörens (Klarna) system. Var god uppdatera din kreditkortsinformation genom att logga in på Klarnas webbplats och gör en ny beställning i Trackers onlinebutik.



Den beställda app-prenumerationen syns inte i appen.

Problem åtgärdat.


Uppdatering 2023-08-23

Problem fixat i appversion 7.4.16


Vid behov, kontakta vår support.

SIM-prenumerationen syns inte på enhetsinformationen i appen.

Problem åtgärdat.

Försök med följande åtgärder (en i taget):

 

1. Starta om appen.

2. Öppna huvudmenyn -> mitt konto -> logga ut och logga in igen.

3. Ta bort appen och installera om den.

Uppdatering 2023-08-23

Problem fixat i appversion 7.4.16


Tracker Artemis har fördröjningar på 3 sekunder.