Jag vill skicka min GPS-enhet till service / underhåll, hur gör jag?

1. Baserat på enhetens garantitäckning och enhetstyp/modell, se till att välja rätt serviceställe.  

  • Instruktioner för hur du kontrollerar enhetens modell finns HÄR 

 

2. Gör en serviceorder för enheten 

  • Du kan lägga en serviceorder HÄR 
  • Fyll i formuläret och skicka det till oss 

 

OBS! Om du vill skicka flera enheter  service kan du skicka dem i samma försändelse. I avsnittet felrapport/anmälan  serviceordern anger du vilken typ av service din enhet behöver.  

 

3. Hitta de dokument som vi skickar till dig via e-post och skriv ut dem  papper 

  • Serviceorder  
  • Adresskort 

 

4. Placera enheten i förpackningen 

  • Lägg den utskrivna serviceordern i paketet 
  • Fäst adresskortet  paketet 

 

5. Ta med paketet till transportörens serviceställe och be dem skicka det till adressen  adresskortet

 

Obs! 

Förfrågningar om serviceställen eller andra leveranser ska ställas till det servicecenter dit utrustningen levererade. 

Förfrågningar om utrustning som skickas till Kempele fabriksservice kan göras med en supportbegäran (kom ihåg att välja service som föremål för supportbegäraneller per telefon +358 (0)8 521 9000 (vardagar 12–14). 

Observera att servicekundtjänsten endast hjälper dig i frågor som rör underhåll av utrustningen.