Förändringar av reparations- och kundsupporttjänster för dina GPS-enheter

Kära kund,

Vi vill informera dig om avgörande uppdateringar gällande reparations- och kundsupporttjänster för några av våra äldre GPS-enheter.

Först och främst vill vi försäkra dig om att de enheter som nämns nedan kommer att fortsätta fungera med Tracker-appen tills vidare. Det kommer dock att finnas vissa begränsningar när det gäller reparationer och kundsupport för dessa enheter. Efter noggrant övervägande tillkännager vi att interna reparations- och kundsupporttjänster för följande enheter kommer att avslutas den 1 maj 2024:

  • Ultracom Novus
  • Ultracom Dog-GPS (alla modeller)
  • Ultracom Taiga
  • Pointer Pro magnum
  • Pointer PM och äldre modeller
  • Tracker G400 FI 2.13 och äldre modeller
  • Tracker G500 2013
  • Tracker G500 FI 2.13
  • Tracker G1000 2.13

Instruktioner om hur du identifierar din produkt finns här.


Engagemang för hållbarhet

Som en del av vårt engagemang för hållbarhet strävar vi efter att förlänga livslängden på våra enheter. Samtidigt utvecklas tekniken, och vi måste anpassa våra insatser därefter för att fortsätta ligga i framkant när det gäller hållbarhet och innovation.


Möjligheter till uppgradering och tjänstövergång till våra partners

När vi skiftar fokus mot nya modeller och utvecklingar har tillgängligheten av reservdelar blivit mer utmanande på grund av åldrande teknik. Därför har vi beslutat att avsluta interna tjänster för de nämnda enheterna. Våra partners kommer att överta och fortsätta tjänsten och kundsupporten för dessa enheter efter den 1 maj 2024.


Erbjudanden till dig:

Om du överväger att uppgradera till en ny enhet kommer vi att erbjuda exklusiva utbytes-kampanjer och flexibla månadsbetalningsalternativ för att underlätta en smidig övergång. Vänligen anmäl dig här till vårt nyhetsbrev för att vara först med att få mer information när vi lanserar dessa erbjudanden.


På horisonten:

Spännande utveckling ligger framför oss när vi arbetar med nya innovationer, drivna av vårt åtagande att ge dig de bästa upplevelserna. Vi ser fram emot att ta med dig på denna spännande resa!


Hur du går vidare:

Om du har några frågor, behöver hjälp eller vill veta mer om våra utbyteserbjudanden, tveka inte att kontakta vår support på support.tracker.fi.


Tack för att du är en värdefull del av vår gemenskap.


Med vänliga hälsningar,

Tracker Team