Problemet som påverkade Tracker Luna, där användare upplevde fördröjningar i positionsuppdateringar, är nu löst.
Tjänsteleverantören har åtgärdat de föråldrade AGNSS-filerna, och den normala positioneringsprestandan har återställts. Vid nästa omstart av din enhet, vänta upp till 15 minuter så att den nya hjälpinformationen kan laddas in helt.
Vi uppskattar ert tålamod och tackar för er förståelse! Om ni fortfarande upplever problem, tveka inte att kontakta oss.
Natlink
Vi är medvetna om ett problem som påverkar Tracker Luna, där användare kan uppleva fördröjningar i positionsuppdateringar. Detta sker eftersom enheten laddar ner och installerar assistansdata med jämna mellanrum på grund av föråldrad AGNSS-data, vilket kan orsaka tillfälliga avbrott i platsuppdateringar.
Vi har kontaktat tjänsteleverantören för att undersöka eventuella förändringar i deras system. Samtidigt förbereder vi en programuppdatering som optimerar hanteringen av assistansdata för att minska fördröjningar. Uppdateringen testas under helgen och släpps så snart den har verifierats.
Tack för ert tålamod – vi återkommer med mer information så snart som möjligt.