Active - Usein kysyttyä


Miten voin tilata ja maksaa laitteen käyttömaksun?

Laitteen käyttömaksu ostetaan Tracker verkkokaupasta ”Ohjelmistot” osiosta.

Minulla on jo käytössä Tracker ohjelmiston kokoversio, tarvitseeko minun maksaa laitteen käyttömaksua?
Laitteen käyttömaksu tulee maksaa riippumatta käyttääkö laitetta Tracker ohjelman täysversiolla vai ilmaisversiolla. Lue lisää ohjelmiston käyttäjätasoista tästä linkistä.
Miten voin peruuttaa laitteen käyttömaksun?
Voit peruuttaa laitteen käyttömaksun kirjautumalla omille sivuille tästä linkistä. Olet saanut salasanan sähköpostitse tilauksen yhteydessä ja tarvittaessa voit palauttaa unohtuneen salasanan omat sivut palvelusta.
Otin Activen käyttöön, mutta Tracker ohjelmistoni käyttöaika ei jatkunut yhdellä kuukaudella?
Active laitteen ostohintaan kuuluu yksi kuukausi laitteen käyttömaksua. Laitteen mukana ei tule käyttöaikaa Tracker ohjelmiston täysversioon.
Mitä eroa on Active laitemaksuun sisältyvällä Tracker ohjelmistolla ja erikseen ostettavalla Tracker ohjelmistolla?

Asennettu ohjelmisto on sama, mutta mikäli ostat Tracker täysversion vuositilauksen saat avattua mm. laajennetut karttatoiminnot (metsästyskartat, Oma riista aineistot, ilmakuvat sekä tilarajat), ryhmätoiminnot (voit liittyä/luoda ryhmiä ja jakaa laitteesi näkyvyyden kaikille ryhmän jäsenille), voit ohjata muita Tracker brändin, sekä Ultracom ja WeHunt brändin laitteita ja saat käyttöösi ryhmä chat ominaisuuden. Voit katsoa lisää tästä linkistä.



Mitä laturia voin käyttää Activen lataukseen?
Active tulee ladata tavallisella CE-hyväksytyllä USB-A liittimellä varustetulla laturilla.

Huom! Älä jätä latausjohtoa kiinni laturiin, kun lataus on valmis. On myös suositeltavaa irrottaa laturi pistorasiasta.
Miksi laite tulee ladata kolmen kuukauden välein?

Kaikkien laitteiden akku purkautuu itsestään, vaikka laitetta ei käytettäisikään. On suositeltavaa ladata akku noin kolmen kuukauden välein, jotta akku ei pääse syväpurkautumaan. Mikäli akkua ei ladata kolmen kuukauden välein, voi akku vaurioitua ja laitteen takuu ei kata laitteen väärinkäytöstä johtuvia vaurioita.

Miksi laitteen sininen valo välkkyy, kun laite on laturissa?
Jos sininen valo välkkyy kaksi kertaa kahden sekunnin välein laitteen ollessa laturissa, ilmaisee tämä vikaa laitteen akussa tai latauspiirissä. Tällöin irrota laite laturista ja ota yhteyttä Tracker huoltoon.



Mitä ohjelmistoja laite tukee?

Laite tukee Tracker ohjelmistoa. Voit käyttää ohjelmistoa laitteen käyttömaksulla ja jakaa laitteesi käyttöoikeuden kahdelle muulle käyttäjällä luomalla ohjelmassa laitteelle hallinnointioikeuden (jakokoodi luodaan Active laitteen asetuksista). Jos haluat käyttää edistyneitä ominaisuuksia, kuten ryhmätoimintoja ja laajempia kartta-aineistoja, onnistuu tämä ostamalla Tracker ohjelmiston täysversion verkkokaupastamme.

Miten aktivoin laitteen Tracker ohjelmaan?

Ensimmäisellä asennuskerralla ohjelma ehdottaa laitteen lisäämistä. Jos haluat voit ohittaa tämän vaiheen ja lisätä laitteen myöhemmin Tracker ohjelman päävalikosta löytyvästä ”Laitteet”-valikosta. Paina näytön alareunassa olevaa ”plus” -kuvaketta ja valitse laitetyypiksi Tracker Active. Noudata ruudulla näkyviä ohjeita laitteen lisäämiseksi ohjelmaan. Löydät lisätietoa myös laitteen käyttöoppaasta, sekä laitteen käyttöönoton oppaasta tästä linkistä.

En saa lisättyä Active laitetta Tracker ohjelmaan?
Varmista, että olet noudattanut käyttöoppaan ohjeistusta (lataa laite, käynnistä laite ja vie se ulos. Odota ulkona muutama minuutti ja kokeile lisätä laite ohjelmistoon).
Miten voin lisätä laitteelle muita käyttäjiä?

Voit luoda laitteelle hallinnoijan koodin, jolla kaksi muuta käyttäjää voivat lisätä laitteen ohjelmistoonsa. Koodi luodaan ohjelmassa laitteen asetuksista. Hallinnoijat voivat lisätä laitteen Tracker ohjelman päävalikosta löytyvästä ”Laitteet”-valikosta (avataan päävalikko -> ”Laitteet”), painamalla alareunassa olevaa ”plus” -kuvaketta ja valitsemalla ”Kirjoita ylläpitäjän tai katselijan koodi”.

Miten voin liittää laitteen Tracker ryhmiin?

Tarvitset Tracker ohjelman täysversion, jonka voit ostaa Tracker verkkokaupasta. Kun olet ostanut täyden version voit tämän jälkeen käyttää ryhmätoimintoja (liittyä ja luoda ryhmiä) ja liittää laitteesi haluamiisi ryhmiin. Voit lukea lisää eri toiminnoista tästä linkistä.



Missä maissa laite toimii? 
Laite toimii Euroopassa maissa, joissa on käytössä 2G-verkko.
Mistä voin tilata varaosia?

Varaosina on saatavilla laitteen saranaosa ja latausjohto. Löydät varaosat Tracker verkkokaupasta tästä linkistä.

Voinko vaihtaa laitteeseen oman liittymäkortin?
Laitteen liittymäkorttia ei voi vaihtaa itse. Mikäli laitteen avaa raukeaa laitteen takuu välittömästi. Löydät lisätietoa takuusta laitteen mukana tulleesta takuukirjasesta.
Mikä on laitteen takuun pituus ja miten voin lähettää laitteen takuuhuoltoon?
Laitteella on kahden vuoden takuu. Voit tarkistaa laitteen takuuehdot sen mukana tulleesta takuukirjasta. Laitteen huoltoa varten tulee sinun luoda huoltopyyntö. Löydät lisätietoa huollosta tästä linkistä.