Viktigt meddelande: Problem med Artemis-enhetsuppdatering

Uppdatering 23.15: Tyvärr fungerade inte lösningen vi arbetat med de senaste 24 timmarna, som implementerades och testades i dag, som förväntat. Vi går nu vidare med vår reservplan: Vi kommer att kontakta kunder direkt via SMS som förväntas ha en berörd enhet. Meddelandet kommer att innehålla instruktioner om hur man får en ny ersättningsenhet så snart som möjligt. Om du inte får meddelandet, kontrollera telefonens SMS-spam- eller skräppostmapp.


--------------------------------------------------------------------


Uppdatering – En ytterligare lösning för de återstående drabbade Artemis-enheterna kan ha identifierats och testas nu. Vi kommer att dela fler uppdateringar så snart testningen är klar. 


--------------------------------------------------------------------


Uppdatering för kunder som fick ett SMS från Tracker (20 september 2025)


Endast kunder som fick ett SMS från Tracker ska följa dessa steg. Om du inte har fått ett SMS om detta är din enhet inte påverkad och kan användas som vanligt.


Identifiera ditt fall och gör följande:


A) LED‑lampan blinkar grön–gul–gul–gul (upprepas) och enheten startar inte
Detta mönster i enhetens LED‑lampa visar permanent fel.
Åtgärd: Kontakta Tracker support.


B) Enheten är PÅ och LEDlampan blinkar grönt
Problemet har lösts på distans. Enhetens användarminne har rensats och inställningarna återställts till standard.
Konfigurera igen:
• Ställ in skallräknaren vid behov.
• Välj din antenninställning.
När detta är klart kan du stänga av enheten.


C) Enheten är AVSTÄNGD
Anslut först enheten till laddaren och slå sedan på den så att fjärråtgärden kan slutföras.

  1. Kontrollera att laddningslampan visar att laddning pågår.
  2. Slå PÅ enheten och vänta minst 30 minuter.
  3. Enhetens användarminne rensas och inställningarna återställs till standard.
  4. Konfigurera igen:
     • Ställ in skallräknaren vid behov.
     • Välj din antenninställning.
  5. Därefter kan du stänga av enheten.


Före användning med hunden
Dra ur laddaren, starta om halsbandet en gång (av → på) utan laddare och säkerställ att det startar och fungerar normalt. Om inte, kontakta Tracker support.

 

 


------


Vi har identifierat ett problem som påverkar Artemis-enheter under en uppdatering. I vissa situationer kan enheten sluta fungera.

Gör så här nu

  • Om din Artemis-enhet är , stäng den inte av.

  • Om din Artemis-enhet är avstängd, starta den inte.

  • Starta inte om enheten.

  • Håll enheten ansluten till laddaren hela tiden tills vidare.

Nästa steg

  • Vårt utvecklingsteam arbetar aktivt med en lösning.

  • Vi kommer att publicera detaljerade instruktioner och erbjuda supportalternativ så snart som möjligt.

Vi beklagar besväret och behandlar detta med högsta prioritet. Uppdateringar kommer att publiceras på vår supportsida så snart som möjligt.