Anslutningsproblem med Bark & Active

Uppdatering 24.07.2024:

Tracker Bark/Active SIM-operatören har en 10 timmar lång systemuppdatering den 24.7.2024, och som med alla systemuppdateringar och underhåll, finns det alltid möjligheten att det kan orsaka vissa störningar eller korta avbrott i Tracker Bark/Active-spårningen. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär detta kan orsaka för Tracker Bark/Active användare!


Uppdatering 24.06.2024:

Operatören har rapporterat nätverksproblem som kan påverka ett litet antal enheter. De undersöker problemet och arbetar för att lösa det så snabbt som möjligt.


Uppdatering 18.6.2024: Tracker Active/Bark-enhetens SIM-mobiloperatör har ett databasunderhåll (en systemuppgradering) relaterat till tidigare dagars dataanslutningsproblem, och den har startat 7:00 UTC och varar i 8 timmar. Förhoppningsvis finns det inga problem med Tracker Active/Bark-dataanslutningar som ett resultat av detta underhåll, men kan även påverka Tracker Active/Bark-dataanslutningar


Uppdatering 6.6.2024: Problemet uppstod igen idag men åtgärdades snabbt av operatören. Enheterna bör nu fungera normalt efter ett avbrott på cirka 30 minuter. Det kan dock fortfarande finnas vissa problem i vissa områden.


3.6.2024. - Problem i operatörsnätverket påverkar fortfarande vissa enheter, vi fortsätter att övervaka problemet och uppdaterar artikeln när vi får ny information. Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter.

31.5.2024 14:30 GMT+3 - Problemet har nu delvis lösts, vi beklagar eventuella olägenheter som orsakats av detta.


Problem startade: 30.5.2024. 6:00 GMT+3

På grund av ett pågående anslutningsproblem med vår operatör kan vissa enheter uppleva problem med anslutning och positionssändning.

Vi kommer att undersöka detta problem och uppdatera denna artikel så snart vi får ny information.

Vi beklagar eventuella besvär.